Tværfaglighed – en ny måde at skabe innovative hygiejneresultater på Hygiejne.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvad er VIP for noget? Projekt-VIP (Viden- og InnovationsPartnerskaber) handler om at skabe tværprofessionelle partnerskaber, der baner vejen for udvikling.
Advertisements

Tværfaglighed – en ny måde at skabe innovative hygiejneresultater på
Videnskabelse og -cirkulation
Kap. 14: Ufordringer og l ø sninger for den offentlige velf æ rdsservice Udfordringer L ø sninger Finansiering af Sundhedsv æ senet (SHV) Diskussion Sp.
VELFÆRDSTEKNOLOGI & INNOVATION KOMPETENCEMÅL 23: ELEVEN KAN SELVSTÆNDIGT ANVENDE RELEVANT VELFÆRDSTEKNOLOGI SAMT DELTAGE VED IMPLEMENTERING AF VIDEN OG.
Mål & vej Årskonference 2014 Vi er de bedste Og hvis ikke så bliver vi det.
Patientuddannelse – en medicinsk teknologivurdering Torben Jørgensen Formand for arbejdsgruppen Forskningscenter for Forebyggelse og Sundhed Baggrund og.
Børn og bevægelse Indsats der ”bevæger sig” Oplæg ved Spring Ud i naturen, Christiansborg, Torsdag d.19. maj 2016 v/Grethe Sandholm Lektor og Master i.
Sanderumskolen og Odense Musikskole ”Vi skummer fløden og sætter musik til” et partnerskab i udfordringer… MARIANNE UBBE - SANDERUMSKOLEN – VÆDDELØBSVEJ.
Søren Smidt UCC  De pædagogiske aktiviteter  De pædagogiske rutiner  Leg og børnekultur.
Albertslund Kommune Nordmarks Allé 2620 Albertslund T F Temamøde om underretninger.
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Forældreinfomødet mandag Skovvejens Skole Velkomst v/ distriktsskoleleder Gitte Graatang Aftenens emner: En fusioneret skole – første.
Skole- og praktiksamarbejdets betydning for elevens læring - i skolen og i praktikken SUSANNE KAJBERG – TEAMLEDER SOSU FYN REILA FROST – UDDANNELSESKOORDINATOR.
Velkommen til Nordregårdsskolen Informationsmøde for forældre til 5-6 årige børn.
FORNYELSESFONDEN - Fond til grøn omstilling og erhvervsmæssig fornyelse Lone Rosen,
Aftagerforventninger – og problemstillinger vedr. professionsmasteruddannelser v/ Direktør Per B. Christensen.
Den svenske model og samskabelse Workshop den 25. maj 2016 V/ Ph.d. stipendiat Marianne Staal Stougaard og lektor Charlotte Jørgensen.
Ekstra Bladet 3. februar uvm.dk 2. februar Trivsel Fravær Har de lært nok? Også om hygiejne?
Rent bord med FVU START Kunsten at rette op på fortidens synder.
Børn og Unge Århus Kommune 1 Børn /unge med særlige behov Oplæg d til Projekt KRUT Alice Klinge,psykolog.
Europæiske muligheder
Forslag fra arbejdsgrupperne
Den åbne innovative folkeskole
Ungdommens Folkemøde
Velfærdskommunen under forandring – kultur, kompetencer og komplekse problemer Kommunens (næst)største arbejdsplads.
ET INNOVATIONSFORLØB OM MOBILITET
Forældre som en ressource i sprogarbejdet:
Museer, børnehaver og pædagoguddannelsen
Den gode læge Yngre Lægers politik
SYNerGAIA Innovation - Psykoedukations projektet
Forberedende kursus til produktionshygiejne.
Bilag 1. Forandringsteori for projekt FVU fra A til Z
Læremidler til MADKAMP Årets fokus: Konservere din køkkenhave
Læringsforløb om de 17 verdensmål til udskolingen - 7. – 9
Rekruttering til Nordfyns kommune – er der et problem?
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
”Tutor-aktivteter på Sosu-Syd”
Interprofessionel Læring og Samarbejde
17. september 2018 Informationsmøde om ansøgningspuljer i 2018 Ansøgningspuljer på dagtilbudsområdet.
Valgfag Valgfri specialefag.
Introduktion til det tværsektorielle samarbejde om kompetenceudvikling
9 gode råd til et styrket samarbejde med pårørende på hjerneskadeområdet
Styrelsen for Patientsikkerhed Tilsyn og Rådgivning Syd
Bevægelse i skolen Fysisk aktivitet med høj intensitet øger BDNF i hjernen. Læring fremmes bedst, hvis aktiviteten er udfordrende, varieret og indebærer.
Praktik på Ernæring- og sundhedsuddannelserne
UDDANNELSE OG JOB 8. klasse
Investeringsstrategien ”Flere i job og uddannelse”
Kvalitet i dagtilbud Pointer fra forskning Juni 2017
MASTER I MUSIKPÆDAGOGISK PRAKSIS
Sund Mund til Byens børn
Geografi Geografi omhandler samspillet mellem mennesker og natur og konsekvenserne heraf, som det kommer til udtryk gennem naturgrundlagets udnyttelse,
Skoleudvikling i Praksis 1
Styrket sammenhæng mellem teori og praksis
Innovation i humanistiske fag
Region Midtjyllands opgave
Har ‘vi’ råd til flygtninge?
Master i Projekt- og Innovationsledelse
Netværk Dagtilbud & Skole.
Innovation i Naturfaglige fag
Nye værktøjer og netværk til Københavns Kommune
Hovedformål: Sammenhæng
Indsatser, der virker 20 veje til at bruge mindre antibiotika
Lars Geer Hammershøj Ph.d. og lektor DPU, Aarhus Universitet
Velkommen.
Kompetencespillet Dialog om behovet for udvikling af kompetencer til fremtidens digitale arbejdsliv Velkommen til……. Fortæl hvem der er kommet med ideen.
Mental sundhed Beskrivelse: Da Socialtilsynet var på tilsyn i august. 2017, blev begrebet ‘mental sundhed’ drøftet. Vi blev optaget af at identificere.
Strategi Til markedsføring
Værktøj 7: Det gode personalemøde og arbejdspladskulturen
Præsentationens transcript:

Tværfaglighed – en ny måde at skabe innovative hygiejneresultater på Hygiejne

Hvem er giraffen? Innovationskonsulent University College Syd, Kolding Lektor i pædagogik Cand. pæd.pæd. Master i socialt entreprenørskab Socialpædagog

To fluer med ét smæk Dullerfiks Øvelser

Hvor startede det hele?

Viden- og InnovationsPartnerskaber www. www. Projektvip.dk

”Innovation er kendt eller ny viden kombineret på en ny måde eller bragt i anvendelse i en ny sammenhæng Innovation er idéer omsat til bedre praksis - innovation skaber altid merværdi Innovation har en driftig, dristig og eksperimenterende tilgang Innovation er en måde at forholde sig til opgaverne på – en innovationskultur Innovationens resultater kan ikke kendes på forhånd” (Innovationsforsker, Anne-Mette Digmann) Innovation stammer fra det latinske ord "innovare” om betyder ”at skabe noget nyt ”

Projektet omhandler kortfattet om hvordan det private, det offentlige og uddannelsesinstitutioner i højere grad kan samarbejde med henblik på at udvikle nye produkter, services og innovative løsninger indenfor området velfærdsteknologi

Behovslandskaber og mulighedsrum gennem feltarbejde Brugerdreven innovation som metode Undervisere og studerende fra Erhvervsakademi Kolding og UC Syddanmark

Mulighedsrum for hygiejne Projekter og litteratur indenfor hygiejne har en udpræget naturvidenskabsmæssig tilgang Ingen eksempler på at pædagogerne SELV kommer med ideér til ny praksis der giver merværdi Hygiejne materiale om hygiejne er skrevet af læger og sundhedsplejersker og ikke af mennesker med en pædagogisk baggrund eller andre faggrupper

Hypotesen Det er ikke kun nok med den nødvendige VIDEN om hygiejne – daginstitutionerne skal også være MOTIVERET for at ændre sin adfærd i et forebyggelses perspektiv på området hygiejne Hvis medarbejdere fra det pædagogiske område SELV udvikle sit hygiejniske mindset og derigennem fremmer både pædagogiske rengørings og håndhygiejne aktiviteter så fremmer man sundheden i Kolding Kommunes daginstitutioner

Feltarbejdet gav ide´ er

Fire tilgange Eventyr og rollemodeller Hygiejne viden Rensning af legetøj Teknologiske løsninger

Film over projektet

Hygiejne viden Hygiejne viden til personale og forældre i arbejdet om hygiejne med udgangspunkt i Dullerfiks

Tværprofessionel samarbejde mellem sundhedsplejersker og pædagoger

Innovationsspørgsmål Hvordan får den pædagogiske praksis bragt viden om hygiejne i spil så Sundhedsplejens konsulentfunktion indenfor daginstitutionsområdet bliver overflødig?

Hygiejneprisen

Hvilke hygiejne aktiviteter på sigt? Ph.d. Ansøgning Sundhedssty- relsen om tværprofe- ssionelitet EU projekt VIL

Rolleperspektivøvelse

Hvilke ideér ville B.S. Christiansen komme med?

Hvilke ideér ville en elektriker komme med?

Hvilke ideér ville Pippi komme med?

Tak for I deltog….