Digital Retorik hold I Velkommen til Digital Retorik forår 2014!

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hans Lund lektor, studieleder Syddansk Universitet
Advertisements

Orientering om AT-eksamen Fredag d. 16/1 i 2. og 3. lektion.
Kandidatuddannelsen i Sygepleje
Verden ind i undervisningen
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
Introduktion til forårets kandidatmoduler d Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Åbent hus, 31/
V ORES A GENDA  Os og vores speciale  Godt ved specialeprocessen  Knapt så godt ved specialeprocessen  Vejledning  Grupper  Gode råd.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
PROGRAM Introduktion: Lisbeth og Natascha Introduktion: jer
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION
Innovation og diversitet - Venner eller fjender i design og implementering af uddannelsesforløb Ole Ravn Christensen Annie Aarup Jensen Paola Valero Institut.
Uddannelse: pædagog Faglig interesse: Mobile medier I hverdagslivet – konsekvenser Ting jeg er nødt til at forholde mig til udover studiet: Familie med.
Virtuelle verdener og rum Lisbeth Klastrup og Troels Degn Johansson IT-højskolen I København F-2002, Design, Kommunikation & Medier.
Projektledelse og produktion af digitalt indhold 1 undervisningsdag 29/8 –2002 IT-højskolen Undervisere Marie Christensen og Bettina Lamm 26 studerende.
Udvikling af det mediepædagogisk håndværk
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
Grundkursus i analyse Stine Heger, cand.mag.
AT9 - 2g April-maj 2007 Formalia 16 moduler 4 timers elevtid Der arbejdes individuelt, i par eller i grupper (max 4 medlemmer) Individuel fremlæggelse.
Modellering og databasekonstruktion Mål: At den studerende kan modellere og konstruere en database Kursusform: Blanding af underviseroplæg og øvelser (i.
Praktikvejleder træf Tirsdag den 28/
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Tidsplan for eksamen 40s umd
Dagens program Præsentation af mig15 min. Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium m.m.)15 min. Øvelse:
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Færre bøger – mere IT Karin Levinsen Forskningsprogrammet Medier og IT I Læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet Hvordan får vi mere it? Skal vi have.
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Kulturstudier S1+LT Introduktion. Præsentation og forventningsafstemning Hvem er vi? Hvad skal vi?
1 Velkommen til IT-Universitetet 23. maj 2008 Jane Andersen Udviklingsleder
D i g i t a l R e t o r i k 2 2 / 2. D i g i t a l R e t o r i k Problemer med Wordpress? -Så hiv fat i Lisbeth eller mig efter denne power point.. Ugens.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
1 QA and user research
Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.
Orientering 6. semester 2007 Efter bachelor i Politik & Administration – Hvad nu?
MEDIER OG KOMMUNIKATION, F2004 FORMÅL FORVENTNINGER FORMALIA 6/
DIGITAL DESIGN OG KOMMUNIKATION Introdag F07 JONAS HEIDE SMITH
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
VELKOMMEN TIL DIGITAL RETORIK EFTERÅR 2008!. “rhetorical communication is the primary tool with which we influence and control the thoughts and actions.
EKSAMEN OG PRØVER.
Dagens program – ugens program
Kort Info om de tre obligatoriske opgaver i ITNET2 F08 SW og JRT.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Linda Greve Center for Undervisningsudvikling
”Blog som læringsplatform”
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
0. Kl 2016/2017.  I bh.kl skal undervisningen tilrettelægges og udføres således at eleven får kompetencer inden for:  1)Sprog  2)Matematisk opmærksomhed.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
INFORMATIONSMØDE OM 4. SEMESTER PÅ SIV Forår
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
KNÆK KODEN.
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
KNÆK KODEN.
Uge 12: Prøve på grundforløbsprøven
Læringsuge 2017 De 17 verdensmål
”Global sundhed, civilsamfundsstøtte og bæredygtig udvikling”
Senior IT Stuen + Vær PC aktiv året rundt ! Velkommen til Senior IT Stuen.
Naturfag.
Bachelorprojekt Forår 2017
Tekst og Tegn - om kurset, eksamen, om skriftsprogsnorm,
Sundhedspraksis - At blive bevidst om transfer
Infomøde om synteseopgaven
KNÆK KODEN.
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
AT-EKSAMEN 2019 SSM 28. januar kl
Præsentationens transcript:

Digital Retorik hold I Velkommen til Digital Retorik forår 2014!

To hold Digital Retorik II: Tirsdag – (aud 4) Digital Retorik I: Onsdag – (aud 1) Et emne, en kursusplan, et pensum og et kompendie + samme tre undervisere Et sted hvor vi mødes: LearnIT (to identitiske sites) Ca 153 studerende

Kursuscrewet Torill Mortensen: (underviser, kursusansvarlig hold Lisbeth Klastrup: (underviser, kursusansvarlig hold Rasmus Ryom Nørholm: (underviser, videnskabelig Rie Scheuermann Christensen: hjælpelærer Sanne Rahbek Sørensen: hjælpelærer

Torill Mortensen Medieforsker Forskning i sociale medier Forskning i computer spil Undervist i strategisk kommunikation og medieteori i 20 år Fjerde år på ITU som underviser på Digital Retorik

Ja, Torill er norsk

Og forlod fjordene og bjergene..

for byen

Litt om norsk på norsk Konsonanter er viktige, og alle bokstaver uttales. Amager utales f.ex. med tre tydelige stavelser, og ikke Ama’. Norsk er ofte gammeldags dansk, med flere former som ligger nærmere norrønt. Norsk og dansk har de aller fleste ord til felles. Unntakene er sjeldne, og ofte resultat av ulik bruk av andre språk som fransk og engelsk. Dansk var det norske skriftspråket helt til slutten av 1800-tallet.

Dansk – Norsk sprogguide Norsk Du må Det er svært… Rart Flink Hyggelig Femti, seksti, sytti, åtti Det er deilig Bare hyggelig Akkurat! Melde fra Helg Greit Dansk Du skal Det er meget… Underlig Dyktig Rart 50, 60, 70, 80 Det smaker godt Det var så lidt Presis! Gi beskjed Week-end Det er i orden

Lisbeth Klastrup Cand. mag Litteratur & Medier Forskning i sociale medier, transmedielle universer og digital kultur Har undervist i digital kultur,webkommunikation, og digital retorik siden 2002 # solomor Fun fact: Tasketyvsopråber

…jeg forlod provinsen..

..for at være med til at starte ITU i Nordvest

Rasmus Ryom Nørholm B.A. i Retorik, Københavns Universitet Cand. IT (speciale om politikeres strategiske kommunikation på FB) Videnskabelig assistent TA ved Digital Retorik x 4 Ph.D. in spe Fun fact: God til at løbe i stilletter

Rie Scheuermann Christensen Baggrund: BA HA(komm.) Stilling: DR Medier Radio Erhvervserfaring: - KKF, kommunikationsmedarbejder - Patchwork / Stud.Media, Freelance konsulent Idébureau / Freeminds, Kampagnekoordinator DDK Specialisering: Service Design Interesser: Venner og familie Krop, sundhed og motion Musik Sociale Medier Fun fact: Går meget op i cykling og synes,at Jørgen Leth er verdens sejeste

Sanne Rahbek Sørensen Baggrund: BA Kommunikation, AAU Stilling: Spe(Zzzz)cialestuderende Erhvervserfaring: -SnowMinds, Brand konsulent -Relationshuset Gekko, Research assistent -Omnicom Media Group, Social media planner -Lifted, Junior konsulent -Aalborg Universitet, Mentor DDK Specialisering: Digital Oplevelse og Kunst Interesser: -Tegning, design -Skøre mennesker -Ting man kommer til at svede af Fun fact: Uhensigtsmæssig stor fan af Disney - indehaver af et spontant temperament, hvis nogen fornærmer cremen af hans tegnefilm!

Hvem er I? Rejs dig så alle kan se dig - sig nogle få ord om, hvad du hedder, hvad du har læst før og hvorfor du er her (= meget kort > hvad vil du gerne lære?) Udfyld din LearnIT-profil og upload billede (hvis det ikke allerede ligger der) > stor hjælp for os!

Kursusindhold EKSAMENSOPGAVEAFLEVERING: ONSDAG D. 14. MAJ

Øvelser

Obligatoriske aktiviteter Ret til at gå til eksamen (=aflevere eksamensopgave) forudsætter flg: 1) Aflevering og beståelse af minikommunikationsopgave 2) Fremlæggelse og deltagelse i eksamensopgavepræsentationsdag

Minikommunikationsopgaven En lille praktisk opgave med kun lidt teori Kan afleveres individuelt eller i en gruppe Digital produktion med det formål at overtale Een side om hvorfor du gør sådan, og hvordan din løsning relaterer til kursuslitteraturen (den du har læst på det tidspunkt) Afleveringsdato: fredag d. 7. marts kl 15.00

Eksamensopgavefremlæggelse Præsentation af din/jeres eksamensopgave (PF, case, scope, metode) Alle studerende præsenterer, individuelt el. i gruppe Alle studerende skal give feedback til mindst een anden studerende eller gruppe Datoer: ?? april (to spor) Mere information følger på LearnIT.

Læringsmål ” Efter kurset skal den studerende kunne: 1) reflekteret tilrettelægge og gennemføre et minikommunikationsprojekt i praksis med udgangspunkt i de redskaber og teorier, der forud for projektet er blevet præsenteret på kurset. 2) redegøre selvstændigt for teorier om målrettet kommunikation og retoriske virkemidler i en digital kontekst, og samtidig kunne anvende disse teorier operationelt i en analyse af en kommunikativ problemstilling eller case. 3) bevidst anvende akademisk retorik og demonstrere sit kendskab til akademisk retorisk praksis ved at overholde genrens konventioner i den afleverede eksamensopgave ”

Watch this

Og nu over til Torill…