Censorlandsmøde 2014 Tjek ind -Hvad forventer du at få med hjem fra mødet i dag? -Snak med din sidemakker og noter på de sedler, der ligger rundt på bordene.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Præsentation af BibTeach2 Uddannelsesbiblioteket i en omstillingstid Middelfart, d november 2006 v. Susanne Nielsen Holstebro Tekniske Gymnasium.
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Større Skriftlig Opgave
Præsentation af materialer på personalemøde
VUE - årsmøde Vejledning i Fællesskaber
Fælles kompetenceudviklingsdag 25. september 2012, CABI
Digital formidling - med udgangspunkt i Ting Den 25. august møde i det faglige udviklingsforum.
Mandag den 6. oktober 2008 VIP2 Jobpakkeambassadør kursus.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Arbejdspladsudvikling
Hornbæk Skole Invitation til forældremøde og indskrivning til
Information til Bioanalytikeruddannelsen Professionshøjskolernes Censorsekretariat (PC)
Medborgerskab – på sporet
Velkommen til Diplomuddannelsen i Ledelse
Afgangsprojekter Diplom Bygning
Ved psykolog Lena Højgård Isager Psykologhuset Kognitivt Fokus
1. november 2012Erling Birkemose Eksaminators rolle Censormøde 1. november 2012.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Projektlederens rolle(r)
Velkommen til Fællesskaber for Alle for Folkeoplysningsklubberne!
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Styrelsen for Universiteter og Internationalisering Arbejdsseminar om Diploma Supplement.
Velkommen til konsulentuddannelsesdagen 18. marts 2010.
Eksamen i KS -praktiske og gode råd samt eksempler på eksamensbilag
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Opfølgning på trivselsundersøgelsen
Refleksioner og opsamling ift. i går
Bachelorprojekter i fysik og nanoscience
Digital aflevering? Elektronisk eksamensforløb?.
Biblioteket som læringscenter
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Tydeliggørelse af anvendelsesdim ension i undervisningen Kvalitativ undersøgelse Vi afventer resultatet af vores undersøgelser ??? Kvantitativ undersøgelse.
Hvad er det gode skolelederliv? - Et selvevalueringsforløb.
VidenDanmark VG Digitalisering og procesorientering 8. december 2014.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Mundtlig matematik eksamen
Velkommen til LærerIntra set fra lederens bord Ledelsens holdning og ageren har stor betydning for, hvordan SkoleIntra kommer til at fungere på skolen.
Om censoretik og forventninger til censorers rolle oplæg til censorlandsmøde 19. marts 2014 Line Folsgaard Petersen på vegne af de 7 danske Ergoterapeutuddannelser.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Orientering om bachelorprojekt 2015
Formålet med dagen Styrke Handicaprådenes samarbejde og indflydelse i kommunerne Ny viden, erfaringsudveksling og inspiration til det fremtidige arbejde.
SPRINT 1 EVALUERING. DAGENS PLAN 12:30 lokale – Info (nu) Henrik fortæller om SVN 13:30 gruppe rum - Individuel Evaluering Review Retrospect 14:00.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland Netværk for teamledere på sygedagpengeområdet.
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
SSP SAMARBEJDE EFTER FOLKESKOLEREFORMEN SSP samarbejde efter folkeskolereformen1.
Matematik og IT Læringscenter Randers v.fagpiloterne i Matematik.
@CRMUG Agenda  9:00 -10:00 Velkomst og bordet rundt  10:00 -10:15 Pause  10:15 -11:45 Indlæg v/Henrik Jensen  12:00 -13:00 Frokost  13:00 -14:00.
3-timersmøderne 2016 Initiativ * Konkrete uddannelsesinitiativer + dialog * Konkrete uddannelsesinitiativ er + dialog Årlig rapport 3-timersmødet Vision.
Software Architecture in Practice
Velkommen til Creating Impact
Low Arousal Low Arousal Opfølgningsdag i CfRP kl.9-16
Om formandskabets arbejde og beretning 2013/14
AT-eksamen 2018.
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
Inspirationsdag og workshop om fælleskommunale klassifikationer
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
Baba – Modul X.
TEKNOLOGIFORSTÅELSE.
Formål med konferencen
Superbrugerkonference
Praktik. Censorformand: Niels Tange Lokaler: Århus: D2.02 Kbh: K5.18
Softwarearkitektur i Praksis: Forsknings- og Udviklingsprojekt
PÆDAGOGISK ASSISTENT UDD. 27/
3-timersmødet 2018.
Flipped Classroom i butiksøkonomi Kim Skaaning, Lektor
AT-eksamen 2019.
HAVET- livgivende, dødbringende, legendeskabende AT-eksamen 2019
Netværksmøde Den 4. juni 2019 Haslev Bibliotek
Møde procestjek Det var næsten umuligt at holde sig til emnet
Præsentationens transcript:

Censorlandsmøde 2014 Tjek ind -Hvad forventer du at få med hjem fra mødet i dag? -Snak med din sidemakker og noter på de sedler, der ligger rundt på bordene.

Program: Kl Det nye censorformandsskab – og tak til det afgående Kl Kort om det nye allokeringssystem og rapport v/ Kim Lee Kl Det formelle grundlag for censorfunktionen v/ Helle Mousing Kl Censoretik og forventninger til censorernes rolle ved eksamen v/ Line Folsgaard Petersen Kl Frokost Kl Gruppedrøftelser om dilemmaer ved censur v/ Kim Lee og Henrik Brøndum Holm Kl Opsamling i plenum Kl Kaffe KL Spørgsmål, evaluering af dagen og forslag til kommende emner – tjek ud Kl Tak for i dag

Det nye censorformandsskab Deltagerorienteret tilgang til censorlandsmøderne Hurtig og klar formidling gennem censorsekretariatet Opbygning af hjemmeside Evaluering af det nye allokeringssystem Implementering af digital eksamen Til rådighed for censorer for afklaring af spørgsmål Samarbejde med ledelsen for ergoterapeutskolerne

Kort om det nye allokeringssystem og rapport Allokering til eksamen foregår elektronisk via censorsekretariatet. Rapport er de tidligere indberetningsskemaer, der bruges til årsrapport. Vigtigt at de bliver udfyldt, da det dels anvendes til dialog med uddannelsesinstitutionerne og dels til årsrapport til Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser. Årsrapporten fra Ikke indberettet væsentlige problemer på uddannelserne. 17% der er utilfredse med timeforbruget og 13% er utilfredse med det faglige niveau. I fht. det faglige niveau handlede det om: vanskeligheder for de studerende med at koble teori og praksis relevant, om vanskeligheder med: at definere aktivitetsproblematikker, at sætte relevante mål og handleplan for den ergoterapeutiske intervention, om manglende stringens i litteratursøgning og ukorrekte referencelister. Nogle fremhæver studerendes vanskeligheder med at anvende den relevante fagterminolog. Spørgsmål til anvendelse af censorsekretariatets hjemmeside ?