Lyttende trioer Formål:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvordan og hvor formidler vi undersøgelsesdata ??
Advertisements

Mentorkursus Foreningen Nydansker V/ susie skov nørregård.
Nørremarkskolen 30. oktober 2013
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Portfolioeksamen Studieområde 2
Refleksion i kommunikationen
Forældremøde Lærkebo. Mariagerfjord Kommune.
SCKK, Kvalitet i MUS - 5. netværksmøde januar 2004 Kompetenceafdækning i egen institution På baggrund af Jan Bartrams introduktion til området skal I i.
Skoleparat LINDEHUSET - FORANDRINGSTEORIEN 2013
Den Professionelle samtale Samtalen som redskab
Rådet for Etniske Minoriteter
De sidste undervisningstimer
Kvalitative data/ Empiri
Det rådgivende salg Tanke-eksperiment del 1 De tre sælger arketyper
Arbejde i grupper med KIE-modellen
Supervision og faglig feedback
Darum skole 4. november 2013.
DiFUS-gruppen Gitte Westeraa, Sille Krill, Iben Højer Larsen, Kathrine Vognsen Jes Hollænder.
Projekt i billedkunst Resten af tiden.
Eksamen og eksamensbilag :
Holmen 21. Juni 2005 Action Learning Videnskalas Bo Tovby Jørgensen & Lise Rosendal Østergaard
Karl Henrik Flyums model
Favrskov - Tovholder 3 3. juni 2014 Lena Lund Pedersen
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
Case-studiets 7 skridt 1.Læs og forstå casen og afklar/tydeliggør ukendte begreber/ord 2.Opstil problemer/begreber som skal studeres 3.Brainstorm for at.
Green Field - fremtidens byggeplads!
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Program - ICDP International Childhood Development Program
Vejlederens kommunikation
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Notatteknik Hvorfor Hvornår Hvordan.
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Mundtlig eksamen Mat B Spørgsmålene til den mundtlige prøve skal offentliggøres i god tid inden prøven Eksaminationstiden er 30 minutter pr. eksaminand.
Gruppeudviklingssamtaler
Læse/studiegrupper.
TELEFONCANVAS.
Vejledning til oprettelse af CV
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Relation mentee/mentee`s forældre/mentor – bud på, hvordan mentee og forældre involveres, så de spiller en aktiv rolle i relationen og selv opsøger mentor.
Hvordan spørger man anerkendende?
1 Kommunikation i og fra gruppen MÅL: At gruppen og dens medlemmer bliver bevidste om deres måde at kommunikere på, samt dens betydning for gruppesamarbejdet.
Folkeskolens afgangsprøve
Vigtige temaer Til brug for bearbejdning af casen, skal du nedskrive de temaer, som du finder vigtige at få belyst yderligere i forhold til casen Case.
Hvad er coaching? Synergi HRM & Rosenkvist Consult
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Medier og kommunikation IX Eksamen :o)=. Eksamensform Intern censur, 13-skala, B4: Mundtlig eksamen med skriftlige arbejder men uden forberedelsestid.
Interaktive knapper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
Uddannelse – dit barns fremtid
Sprogbaseret læring i naturfag Kursus i Greve Anette Vestergaard Nielsen.
Karl Tomm Ergonomiseminar 2010
Uddannelsesplaner Praktiklærerforeningens forårskursus 2016.
Den professionelle samtale Ilulissat den 11. februar 2016 Jakob Munk Jensen, Danmarks Læreforening.
Kurser der virker Akademimøde 26. oktober Hjemmeopgaven: Hvad er det vi vil have ud af kurset TRANSFER.
Forebyggende samtale En forebyggende samtale er for dig, der endnu ikke har stress, men ønsker råd og vejledning om, hvordan du undgår at udvikle alvorlig.
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
Fællesfaglig naturfagsprøve på Øster Farimagsgades Skole
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Gennemførelse Lektion 7 Indhold: Faser i gennemførelsen Undersøgelsen
Bestyrelsesundersøgelse 2016
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Fremtidens mål for SAB 23/5 – 2018 Formål med mødet: At sammensætte en styregruppe, der kan træffe overordnede beslutninger samt varetage SAB’s samlede.
Om prøveformen Filosofi C.
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Fra anledning til udvikling
A tool for the assessment of strengths and weaknesses in NGOs
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
Trivselsbarometer Tegn kurven for dit trivselsbarometer for din frivillige indsats. Hvad fremmer og hvad hæmmer din glæde og trivsel? Tænk på en afgrænset.
Præsentationens transcript:

Lyttende trioer Formål: At træne forskellige former for spørgeteknik, specielt den anerkendende interviewform Forløb: Gruppens medlemmer formulerer hver især et emne af relation til deres arbejde med MUS i den forløbne periode. Emnet skal være et, som de ønsker gruppens hjælp til at få belyst. Brug 5 minutter på dette. Den første præsenterer sit emne, mens de andre lytter. Et andet medlem af gruppen skal gennem spørgsmål hjælpe personen til at forstå sit problem. Samtalen kører i 10 minutter.

Observatører De øvrige medlemmer er observatører og skal se på: Hvilke typer spørgsmål, som anvendes? Uddybende, anerkendende, forståelsesspørgsmål, ledende spørgsmål? Kan spørgeren fastholde spørgerollen, eller giver spørgeren også gode råd? Procesanalyse: Efterfølgende diskuterer gruppen samtalen på grundlag af observatørernes notater og personens oplevelse af hjælpen. Brug 5 minutter på dette. Gentagelse: Forløbet gentages med et nyt emne fra andet gruppemedlem.

Emneejer Sparringspartner Observatør