Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS 2014. Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Andreas Nielsen – Kalbyrisskolen  Matematiklærerens tænkebobler illustrerer, at matematikundervisning ikke udelukkende handler om opgaver, men.
Advertisements

AT opgave 2014 Mad og Mennesker
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Digitalisering.
Verden ind i undervisningen
Vælg layout på masteren: Højreklik på siden / Layout / Vælg mellem ”Fastholdelseskaravenen” eller ”Brug for unge” Overskrift MAX 2 linjer Underoverskrift.
Velkommen til matematikkonference 7/3-13
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Aftalen om et fagligt løft af folkeskolen
@Lene_Baake. Brug af sociale medier i undervisningen • Projekt SME • Brug af Web 2.0 værktøjer • Belastning eller belønning? • Debat
Interaktion med Digitalisering af læringsrummet, august 2013 Charlotte Højrup, EF Digital.
Midtvejskursus i biologi efteråret 2001 Teknologistøttet undervisning - Pædagogik og værktøjer.
Skolereformen 2014 Herningsholmskolen 8. August 2013
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Digital aflevering ved skriftlig eksamen
En Ny Folkeskole fra 1. august 2014
5. dec. 2006Lis Lundby1 Bundet prøvefag 9. klasse – altså obligatorisk: Prøven i matematik består af to selvstændige dele med selvstændige karakterer •Matematiske.
Brug af tablets/mobiltelefon i undervisningen foråret 2014
KOMpetenceMål i PraksIS
Skolereformen kort fortalt - reformens mål
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Brug blog i undervisningen og styrk skriftligheden Ved Balder Asmussen.
Dalgasskolen og Blåhøj Skole ser sig selv som vigtige aktører i forhold til at sikre et sundt miljø i det daglige, samt i forhold til at etablere en sundhedsprofil,
Matematik afgangsprøve 2013
Folkeskolereformen - generel information
IT i undervisningen.
Anden information Bettina Dahl Søndergaard Lektor Hvad er svært ved beviser for gymnasieelever - og kan vi gøre noget ved det? Fredag den 18. marts 2011.
Fagkategorierne i projektet Humaniora Sprog, litteratur, historie, musik, kunst, religion, filosofi, medier Samfundsvidenskab Politik, økonomi, samfundsforhold,
Tinderhøj Skole Den digitale skole i Rødovre
”Anvendelse af it-redskaber er en integreret del af matematikundervisningen. I undervisningen indgår træning i at udvælge og anvende it- programmer, lommeregnere.
Forskningsperspektiver på læremidler
Kompetencematrix Digitale kompetencer
TI-Nspire CAS Computer Algebra System
Otg.dk – CSL Drenge: It redskaber som motivationsfaktor Metoder: ”Det elektroniske klasseværelse” ”One-on-one coaching”/vejledning Design af digitale.
CAS i matematikundervisningen Middelfart
Tina Sneholm Andersen tian
Gymnasietime Matematik.
Generel introduktion til EC
Matematik. » varetage udformningen af de nationale moduler » varetage den fremadrettede udvikling af disse med sigte på at styrke fagligheden i læreruddannelsen.
PARALLELUNDERVISNING: - brugen af en digital læreplatform
Bibliotekernes BRUGERUNDERSØGELSE 2013 HJÆLP BIBLIOTEKET TIL AT BLIVE BEDRE Et par ting, du skal vide, når du rekrutterer i udlån.
IT i fagteamet Sofielundskolen 5. December 2013 December 2013 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen Holbæk - UCSJ 1.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Prestudy med fleksibel vejledning Rasmus Mørk Underviser på HTX Skjern Byggeri og Energi.
Præsentation af projekt ”Metode- og kvalitetsudvikling i Ungdomsskolernes HU” 31. januar 2013 Line Andersen.
Kvalitetssikring af lærerpræstationer - Hvordan?
Matematikfaglighed i samfundsfag og EU
Almen studieforberedelse
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Forsøg med it-eksamen Virksomhedsøkonomi International økonomi Afsætning.
Mundtlig matematik eksamen
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Grænseløs læring Virtuelle valgfag. Hvem deltager? Undervisere og elever på valgfag i to uddannelser: Pædagogisk assistent (PAU) Social- og sundhedshjælper.
Gymnasierådet – 11. marts 2008 Evalueringer af gymnasiereformen Forsøg med digitale eksamensopgaver Forsøg med nyt bioteknologifag i stx og htx.
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Problembehandling - en matematisk kompetence Kursus arrangeret af UCC og Danmarks Lærerforening Krogerup Højskole, den
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Innovation i biologi og AT Trine Iversen Gl. Hellerup Gymnasium.
Fremtidens matematik, marts 2015 Carl P. Knudsen Hvad er DASG ?
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Lærere og team arbejder videre
Fagdidaktisk kursus i biologi
Fra almendidaktik til fagdidaktik
Oplæg til CMUs konference 15.november 2017
SIP3: Differentiering Temaer
EKsamen på Horsens Gymnasium 2019
Præsentationens transcript:

Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS 2014

Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og anvende relevante matematiske redskaber og it- værktøjer.

Vi åbner døren, men underviser ikke i matematik VØ lærere skal (kan) ikke undervise i matematik

Vi anvender matematik VØ lærerne kan vælge at anvende matematik som fagligt og/eller didaktisk redskab

Vi anvender matematik Eleverne kan frit vælge at anvende matematik redskab ved løsning af opgaver i forbindelse med undervisningen og eksamen

Vi anvender matematik I fagets lærebøger anvendes matematisk notation, hvor det er relevant

Vi anvender matematik I fagets A eksamensopgaver anvendes matematisk notation, hvor det er relevant

VØ A eksamen, august 2013 LInk