Erfaringer med netbaseret uddannelse Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin à la RUC.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Opsamling af ideer og forslag
Advertisements

Velkommen til workshoppen
Blended learning – hvordan?
Kommunikation på Bornholms Hospital
G OOGLE DOKUMENTER i undervisningen. I NTRO Hvad er Google dokumenterGoogle dokumenter  Netbaseret skriveværktøj  Giver mulighed for eleverne at skrive.
Udfordringer set fra en kommunikatørs vinkel Lars Elmsted Formand for K-Gruppen i Dansk Journalistsforbund.
Forskningens døgn om Viden fra nettet? 28. april 2011 Lektor og Pæd.IT koordinator Anne Grete Rasmussen, Ankerhus, UCSJ 1 Ankerhus 28. april Web2 - Anne.
Jeg støtter barnet ved:
E- undervisning Videreuddannelse for fysioterapeuter Diplomuddannelse.
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Udvikling af elevrådet på Blågård Skole
Mødeledelse og deltagelse
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Netbaserede uddannelser – erfaringer fra RUC Robin Cheesman Oplæg til Danmarks Forskningsbiblioteksforening
Morten Aagaard Egebakken, 3.marts 2009 Side 1/8 EGE Ledelsesmøde 1.HANDS Designsamarbejde 2.Modsætninger i metodevalg 3.Use cases 4.Forløb 5.Konklusioner.
Sprogpakken Praksisopgaven.
Blogging i Patent- og Varemærkestyrelsen Ana Petrina og Anders Due Bedst på nettet, 20. november 2007.
Mads, Rune og Camille - Gruppe 10
: 2CBS LL "Hvad bliver man kastet ud i når man forsøger at planlægge og køre virtuel undervisning" Robin Cheesman
Bacheloropgavens mundtlige dimension torsdag d. 19/1-12 Mål med mødet: 1.At etablere et forum for refleksion over opgavens mundtlige del. 2.At I efterfølgende.
Læreanstalternes Fælles Formidlingskursus 25. November 2001 Faglig formidling gennem netmedier Computer-supported Collaborative Work i reflektionsbaseret,
Hvorfor netværk? Det er en udfordring for ledelsen at: -kunne give fagspecifikke råd -samle alle god erfaringer og give dem videre -Formidle alle aktiviteter.
Sprogpakken Vejledningsforløb og læreprocesser. KilderAndersen 1995 Bang og Heap 1999 Humle 1995 Løw 1998Schwartz 1998 Aftale Etablere aftaleEtablering.
Digital skriftlig- og mundtlighed
L Synkront net-baseret samarbejde - kursus ved Morten Knudsen og Thomas Ryberg.
Pædagogisk forår i København
: 2KSS Lærerroller i det virtuelle læringsmiljø Robin Cheesman 17. juni 2002 Københavns Socialpædagogiske Seminarium.
Bacheloropgavens mundtlige dimension onsdag d. 4/5-11
Status på it-området på ASB Møde i Akademisk Råd d. 19. marts 2007.
Datalærerforeningen, Bjerringbro ”Netlæringssystemer” Simon Heilesen Kommunikationsuddannelsen Roskilde Universitetscenter
Slide 1 Tre måder at organisere undervisning på – i ”tid og rum” Matriklen Parallel- undervis- ning UCSJ Net- baseret Samme tid, samme sted.
Robin Cheesman Hvad er fleksibel uddannelse? Overblik over undervisningsformer Fleksibel Uddannelse på Bornholm Bornholms Akademi 20. januar 2003.
Sproghandlinger, genrer, stilleje
Didaktisk design for synkrone undervisningsformer i et blended learning forløb Planlægning af undervisning med Adobe Connect – principper, erfaringer.
Kjeld Svidt September 2005 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Video – ned med overliggeren! Rikke Langebæk, DVM, Phd-stud. Institut for Mindre Husdyrs Sygdomme Faculty of Life Sciences Københavns Universitet.
Refleksion før kurset Skal du i gang med et projekt?
Relationel koordinering i et temporalt perspektiv
EKSAMEN OG PRØVER.
RUC-pædagogik på nettet? InterKomm+ og MCC Robin Cheesman Oplæg til UDDU-seminar
Kjeld Svidt September 2004 Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
Erfaringer med netbaseret uddannelse Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin à la RUC.
Uddannelse på nettet: undervisning // aktiv læring Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin
Jeopardy Heading2Heading3Heading4 Heading5 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Finalespørgsmål Diskussionforum (Arts)
Tak for invitationen Helle Merete Nordentoft, Århus Universitet Birgitte Ravn Olesen, Roskilde Universitet.
Undervise og lære på nettet? Erfaringer fra InterKomm+ og MCC Robin Cheesman
Gruppeeksamen Master i Sundhedsinformatik 10. april 2015.
Eksamensorientering 2015 Eksamensorientering.
Nudging – nye greb i det selvbetjente biblioteksrum Gitte Jacobsen, Roskilde Bibliotekerne Hollandsk lufthavn.
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
Sprogbaseret læring i naturfag
KNÆK KODEN Opgave 1. Erhvervsøkonomiske område opgave 1 Med udgangspunkt i en af dig valgt virksomhed skal du udarbejde en økonomisk analyse af den valgte.
STATENS PERSONALE- OG LEDELSESPOLITIK – SAT I SPIL.
Danish Teenage Entrepreneur Temadag om grundfag - Fremmedsprog/engelsk - Steen Rørvang.
S YNKRON VIRTUEL UNDERVISNING. H VORFOR MSN. Let tilgængeligt chat program, gratis Elever bruger / kender det. Mulighed for kamera, lyd. Mulighed for.
Ræsonnement og tankegang DLF-Kursus Frederikshavn Eva Rønn UCC.
Mødeledelse og deltagelse Nyremedicinsk Afdeling Y.
Esben Danielsen 43 år Bachelor i fysik og kommunikation fra RUC Været spillestedsleder i godt 10 år for spillestedet Gimle i Roskilde.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Synkront net-baseret samarbejde - hands-on øvelser
Skriveperiode (synopsis)
Kommunikation Modul A.
759_Når morgensolen stiger 1, S1
Oplæg 2 – de fire læringsrum
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
Hvad er eVejledning? Elsebeth Nygaard
Dansk på GF2.
Refleksion over projektuge
Præsentationens transcript:

Erfaringer med netbaseret uddannelse Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde ~ robin à la RUC

Oversættelse: fra nærvær til ”netvær” Flere parallelle aktiviteter –Seminar –Kursus –Pensum –Evt. projekt Dominerende kommunikation –Mundtlig –Mundtlig/lytte –Mundtlig/skriftlig

Net: Møde Få parallelle aktiviteter: –Opgaver Respons –Workshops Konstruktion –Netseminarer Dialog –Projektarbejde Samarbejde

Nærvær // net Heltid –Fællesskab –Fælles miljø –Synkront Deltid –Alene/ensomhed –Forskellige steder –Asynkront –Fleksibelt –Uafhængigt af sted –Uafhængigt af tid

Interaktionstyper

Læringsmål

CMC BSCW startside

Problemstuderende Spontane aktivister –Hurtige, kortfattede, meta-diskuterende Velforberedte performere –Mange ord, lukker diskussioner, afskrækkende Smugkiggere (”lurkers”) –Venter til sidst – eller viser sig slet ikke, kommenterer oplevelse – men ikke indhold

Robin Cheesman Kommunikation, RUC Postbox 260, 4000 Roskilde