Øvelse 1: First Impressions

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Advertisements

Krav til informationsformidling
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Læringsstile og lektier
Metode i AT Religion.
Web 2.0 Teoretisk viden.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Hvordan kan forældre støtte op om barnets skoleliv?
Arbejdspladsudvikling
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
V. Kristoffer Brix Larsen, Phillip Dimsits, Tom Weinreich
Sprog/billeder på Internettet
’opfundet’ af Dr. Spencer Kagan
Klinisk Q-sort accept Instruktion: Skriv de følgende to slides ud på et stykke papir eller karton med print på begge sider. Tjek at de rigtige numre står.
Kvantitative metoder
Hvor der er fokus på klimaet.
Konsensusprocessen.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
Webtekstens byggeklodser Argumentationsmåden Organisering af teksten Brugen af links.
Usability 17. marts Oplæg: Om heuristisk inspektion: Metro Om tænke højt forsøg: Virk 2. Fremtidige oplæg 3. Dagens øvelse 4. Aflevering af testrapporter.
Design af hjemmeside til udsatte børn
Synopsis VIP3/2012.
Øjenstyringscomputer – og hva’ så? Familieweekenden d september 2014 Center for Rett Syndrom.
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Konsensusprocessen.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 14 Overordnet Generelt rigtigt fine opgaver –Mange fyldt med gode overvejelser.
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Usability – øvelse 1: Kortsortering
Forbedringsprojekt om målinger - SCKK 2004 Måleovervejelser Overvejelser inden I beslutter jer for en måletype Præsentation af hovedmåletyper Oplæg til.
Velkommen Inddragelse af barnets udtalelse i analysen.
Øvelser Samlet rapport.
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Usability – øvelse: First Impressions Hvem er jeg? Case forløbene Kontakt med opdragsgivere Informanter til brugertest den 9. og 16. marts Dagens øvelse.
Næste uges opgave Forbered interview med opdragsgiver Spørg til målgruppe, primær sekundær Primære mål og funktioner Alle typer data de kan stille til.
 Planlægning › Kommunikationsplanlægning › Teknisk planlægning  Krav- og testspecifikation › Krav til produkt  Design › Brugergrænseflade  Implementering.
AFSLUTTENDE RAPPORT Afleveres senest mandag den 11. maj kl til Ida.
Afleveres senest mandag den 3. maj, kl til Mikael via mail.
Usability – øvelse 6: Sammenfatning på usability-rapport Oplæg Fremtidige oplæg Dagens øvelse Fremtidige fremlæggelser Dagens øvelse Aflevering af usability-rapport.
Midtvejsevaluering. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 4 Ting vi vil diskutere Alternativt pensum: –Hvilke bøger har I valgt og kan I følge med I forhold.
Lidt om PPT funktion navigation layout præsentation Frants Mathiesen
Hvordan skriver man sin afsluttende opgave?
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
Sådan bruger du præsentationen
Skrivekursus 1.e ..
Skift farvedesign Gå til Design i Topmenuen Vælg dit farvedesign fra de seks SOPU-designs Vil du have flere farver, højreklik på farve- designet og vælg.
Stress Billedkilde: stress/?lang=da.
KNÆK KODEN SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 45.
I mentor ordningen på elevmentor.dk
SRO SKRIV!.
Bachelorprojektvejledning?
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Cloud Computing Model-View-Controller
SO 1 Det samfundsfaglige område Uge 50-51
Skriveperiode (synopsis)
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Company programme - Veda
Eksamen på B-niveau Af Signe Elise Bro, formand for Religionslærerforeningen og medlem af ministeriets læreplansudvalg.
3-timersmødet 2017.
1. Trin – Problemstilling
Del 2 - Synliggørelse af hvordan vi hver især bidrager til løsningen af kerneopgaven. Til proceslederen: Inden du gennemfører processen med medarbejderne,
"De er jo så søde alle sammen"
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Lektion 4 Formålet med lektion 4 er at understøtte eleverne i at søge hjælp, hvis de skulle få problemer, samt at gøre eleverne bevidste om, hvad der kan.
Personalemøde – opfølgning på MTU
Design Thinking Consultant Agnete Design Thinking Consultant
Velkommen til fagligt samspil
SRO 2018 hHx.
Resumé – hvordan gør jeg det?
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Præsentationens transcript:

Øvelse 1: First Impressions Samlet feedback

Generelt om afleveringer Jeres afleveringer må gerne være små selvstændige rapporter - med lidt intro, lidt teoretisk baggrund, resultater, diskussion og evaluering eller forslag til ændringer Hvem er afleveringens modtager? (mig og opdragsgiveren og alle andre) Man skal kunne gennemføre øvelsen udfra jeres rapport og få de samme erfaringer og måske endda resultater Så få gruppenavn, deltagere og opdragsgiver skrevet på - lav gerne en skabelon

Men... Brug ikke tid på at gentage for meget med øvelsens udgangspunkt - brug pladsen som en præsentation - kort og præcist Gør jeres kritik relevant – ellers drop den! Fordele og ulemper- til det metoden skal måle. Så snak om det og vurdér hvor godt den klarer opgaven.

Pas på med jeres egen mening Pas på med konklusionerne - jeres mening tæller ikke direkte. Usability er ikke kun funktion, navigation osv. Bred jers forståelse lidt ud... Brugernes forforståelse er ekstrem vigtig - det er ikke en fejl eller en begrænsning, men en udfordring, noget man skal forstå betydningen af og udnytte. Fx. til positionering ift. til konkurrenterne.

Om ”metoderne” Sprog i SUS testen – UK/DK - semantik 1100 brugere - hvordan går man til det? SUS som sammenligning - det bør afprøves. SUS mere afhængig af respondent?

Om ”metoderne” - 2 Q'n'D er ikke en metode, men en tilgang - metoden er interview – struktureret (semi-struktureret) Adskil fordele ved interview og ved Q'n'D - det er to forskellige ting Dialog er ikke ”tænke-højt” - eller er en variation

Vær kritiske med jeres udsagn Lad være med at skrive noget vi alle ved... ”navigering etc. henviser til noget seriøst og intellektuelt” ” tilfredsstillende opfattelse af brugervenligheden” ” Man får konkrete svar på visse problemstillinger”

Mine svar er meget skrevet som spørgsmål - dem kan I stille hinanden eller blot bruge som et oplæg – eller vende med mig?! mitkbh og telmore - tjek deres vinderbeskrivelser fra WebChamp

Lær af de andre God kritik af metode se Gruppe 10 Layout: Gruppe 11, selvom der måske er overkill med indholdsfortegnelse Hvis I har tid – læs hinandens kritik...

I aften Oplæg til opdragsgiver Se sidste uges slides Brug lidt tid på jeres feedback Hyg jer Stå på ski