Derfor tegner vi kontrakter Direktør Mogens Frederiksen Dansk Landbrugs Grovvareselskab a.m.b.a.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
15 OKTOBER 2012 RETHINK BUSINESS 1 Projekt "Rethink business" handler om at styrke din virksomheds forretning. Det kan være i forhold til indkøb af materialer,
Advertisements

Coops kæder Varehuse Discount Supermarkeder Minimarkeder E-handel
Hvorfor er det offentlige marked interessant?
John Jensen Rådgiver AgroMarkets
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
11 Produkt Oversigt Klassifikation af produkter Emballage
Hvad er interessant for brødindustrien
VELKOMMEN ”Fælles distribution og afsætning”
Velkommen til Bevola A/S Bevola har markedets bredeste produktplatform til opbygning af lastbiler, hængere og trailere. Ydermere tilbyder Bevola løsninger.
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Velkommen til HACCP-kursus 2008
Fødevarekontrol i Danmark 2011 Forbrugeroplysning vedrørende Fisk iht Forordning 1224/2009 og gennemførselsbestemmelser 404/2011.
Hvad kan København som hovedstad?
Høring om byggeriets kvalitet, effektivitet og udvikling, 20. november 2002 Indledning ved Lone Møller Sørensen, direktør for By og Byg.
VISIONEN FRA DET NY NORDISKE KØKKEN
Hvorfor? V. direktør Per Grønbæk, Sønderjysk Lndboforening
Oplevelser i effektiv kvalitet
1. Virksomhedens strategiske planlægning
Verden omkring HTH Kunder x Konkurrenter Leverandører Finanskrisen
Branding.
Cerealia Mills, Danmark Cerealia Mills - en del af Lantmännen.
Virksomheder - definition
LANDBRUGSRAADET Plantekongres 10. januar 2006 Krav om sporbarhed og mærkning af fødevarer Morten Andersen Linnet Landbrugsraadet Afd. for Fødevarer og.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Globalisering ? Hvad fortæller vi vore tillidsrepræsentanter om globaliseringen ? Pil
Kontrol af kosttilskud – indhold og anprisninger
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
Beretning Gdr. Henrik Høegh, Holeby Landsudvalget for Planteavl.
Hvilke krav stiller Foderhygiejneforordningen til din virksomhed. v
Jeg hedder …… og er indkøber i GLX.
Poul Rytter Larsen, januar 2006
Virksomhedens informationsbehandling lektion 11 Logistikmodeller og definitioner Ved. Jens Godik Højen.
Indsamling og bearbejdning af markedsinformation
Region Midtjylland som en af Europas førende bioøkonomi-regioner
Hvordan tegner fremtiden for eksport af korn fra Danmark
LANDBRUGSRAADET Plantekongres 2005 Globaliseringen og dansk landbrug v/ Karl Christian Møller Cheføkonom, Landbrugsraadet.
Introduktion til afsætning

Markedsudsigter for økologisk planteavl Thomas Vang Jørgensen Landscentret I Økologi.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
AFSÆTNING A – Schønberg
Steen Randers Knudsen, Kornkvalitetschef Dyrkningskrav til korn – en nødvendighed ?
Miljøplanlægning og forvaltning Miljøplanlægning 1. Kursusgang Mandag den 12/
Mine erfaringer med reduceret jordbearbejdning
Eksport af økologiske markfrø
Regnskab & økonomistyring - Lektion 9 HD 5. semester forår 2010
Kvalitet, variation mellem sorter, marker og i marker Landskonsulent Jon Birger Pedersen Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Planteproduktion 2004.
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Økonomi og Jura Risikostyring med finansielle instrumenter og handel med råvarer Landmand, cand.agro. Hans Luunbjerg,
Prissikring af korn Finansielle kontrakter – Futures og Optioner Hans Chr. Haugaard Jyske Markets.
”Tilpas markplanen” (efter EU-reformen) v/ Ole Schou Planteavlskonsulent LandboCentrum.
Dansk Landbrugs Grovvareselskab a.m.b.a. Kvalitetsparametre på eksportmarkedet, er malterierne ens. Fremtidens krav?
Hvad skal der til for at det går godt?
Perspektiver for husdyrproduktion i Danmark
Kapitel 15 Logistik og Lagerteori
GASA NORD GRØNT I/S GASA NORD GRØNT i 2010 Med en markedsandel på 65% er GASA NORD GRØNT Danmarks største salgsorganisation indenfor friske.
GENERATION WHY Flere søger virksomheder med andre formål end ren profit. Give noget igen til samfundet. Vi vil i stigende grad søge at gøre en positiv.
Dansk Supermarked i korthed
Betaler en professionel bestyrelse sig ?. Professionel bestyrelse og ejerskifte… Mindre pres på virksomhedens daglige ledelse En rigtig pris Mindre bøvl.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Fra Muld til Mund.
markedsføringsplaner
Lidt om Compliance House…
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Vi er ‘One PPG’ Vores formål We protect and beautify the world
Præsentationens transcript:

Derfor tegner vi kontrakter Direktør Mogens Frederiksen Dansk Landbrugs Grovvareselskab a.m.b.a.

Forudgående analysearbejde og vurdering af markedet Verdensmarkedet –Prognoser EU-25 –Eu´s udvidelse Lovkrav –Sporbarhed og fødevaresikkerhed Slutlagre Klima

Københavns kornnotering høst 2003 & 2004 Høst 2004Høst 2003

Verdens kornmarked

DLG´s leveregler konstruktivt samarbejde med fødevareindustriens interessenter aktiv spiller på det internationale marked sikre dansk landbrug markedsadgang sikre dansk landbrug den størst mulige konkurrenceevne bearbejder og implementerer nye krav, fra kunder og myndigheder, med øget dokumentation, sporbarhed og registrering

DLG’s kvalitetsfilosofi Fødevaresikkerhed Teknisk kvalitet Produktkvalitet Miljø Etisk kvalitet

Er kontrakten en fordel? En kontrakt med DLG er et aktiv –Vi skal medvirke til at sikre dansk landbrug en markant position i markedet Konjunkturudsving –Afdækning af risiko Bedriftsplanlægning –Investeringsplan –Markplaner –driftsbudget

Kontrakten er målrettet og giver markedsadgang

Forbruger Forarbejder Mølle/malteri DLG Producent Anno 2000 Traditionel grovvarehandel Afsætningskanaler i Værdikæden ”PRODUCENT – FORARBEJDER – FÆRDIGVARE – FORBRUGER” Dansk Grovvarehandel i dag

DLG´s strategi for salg af planteprodukter DLG vil aktivt opsøge nye markeder. Det kræver indsigt i forbruger segmenterne og hvor detail- handlen vil satse deres produkter. Hvilke parameter kan indvirke på produktudviklingen? –Kvalitetsparametre indvirker kraftigt på forbruger ønsker –Branding (mærkevarer) –Tiden er et parameter med et stigende antal produkter af halv og færdig fabrikat Brand ejer (Varemærket) Rug flager Skummemælk Hvedemel Veg.olie Producent Under leverandør

Hvor ligger fremtidens salg af planteprodukter ?

Fremtidens bredde i produktsortimentet ? Biobrændsel -kombinations- produkt Vår Triticale -protein højt Hvid hvede -burgerboller Fiskefoder Vegetabilske Drikkevarer -(havremælk) Internettet -handelsformer Maltbyg -special prod. Mølle hvede -ny smag

Derfor tegner vi kontrakter Alt korn/foder er underlagt krav om fødevaresikkerhed (EU direktiv 2002/32/EF) (Forordning 178/2002/EF) Kontrakten giver sikkerhed for afsætning Kontrakten giver mulighed planlægning af styret tilførsel (sporbarhed, reducerede omk.) Kontraktens indhold er en adgangsbillet for DLG som leverandør

Konklusion Derfor tegner vi kontrakter Globalisering af fødevareindkøb –Kæder optræder som globale indkøbere –DLG som global leverandør Kontrakten som middel til afdækning risiko DLG vil være markeds ledende af planteprodukter til industriel forarbejdning