Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Fjernundervisning Atuarfik Samuel Kleinschmidt - Kapisillit
Advertisements

Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
1 NTS - visionen og knasterne…? Science-kommune-konference Horsens den marts 2010 Peter Norrild
November 2013 KANUKOKA Ældre Seminar 1 Arbejdet med de ældre Omsorgsarbejdet Generelt.
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Et væksthus for børn og voksne
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Evaluering.
1 Opkvalificering af den tidlige indsats Opsporingsprojektet Børnekonferencen 21. Marts 2011.
Værktøjskassen Anvendelsesorienteret undervisning
Kan daginstitutioner gøre en forskel. v
Kollegavejledning Læringscentrene Roskilde. Program • Velkommen igen! Vejledningsværktøjer i teori og praksis – kort oplæg Praksisrefleksioner fra igangværende.
Svømning i den danske folkeskole Pilotprojekt i tre danske kommuner Danmarks Idræts-Forbund og Dansk Svømmeunion.
Brugen af Angusakka Juliane Enoksen.
Hvordan sætter vi gang i talentudvikling
INAARUTAASUMIK NALILIINEQ AFSLUTTENDE EVALUERING Kommuneqarfik Sermersooq Prøveresultater 2010 Hjemmestyrets bekendtgørelse nr. 3 af 9. januar 2009.
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Læringsstile i Friskolen Surfer…. Læringsstile i Friskolen Program: Oplæg om Læringsstile i friskolen Workshop Workshop.
Drejebogen til eksamen på idræt B
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
- Hvad kan I forvente som forældre?
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
Sprogpakken Praksisopgaven.
Sprogpakken Praksisopgaven.
Sprogpakken Introduktion til kurset. Introduktion Velkomst Præsentation –af kursister –af undervisere Registrering/stamoplysninger Film: Taler vi om det.
1 Evaluering af faget grønlandsk I forhold til Forordningen nr. 8, 2002 Bygdeskoleledermøder Qaasuitsup Kommunia Ilulissat 2011 Institut for.
Pædagogisk ledelse af erhvervsuddannelser
”Giv læreren en stemme”
Qaasuitsup Kommunea bygder -bygdeskoler- Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Pædagogisk udvikling Jan afdelingsopdelt skole - 1. afdelingslederkursus - 1. afdelingslederkursus - Skoleudvikling v/ Erik Torm - Skoleudvikling.
Kommune Kujalleq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Skoleledermøde den 17. og 18. april Midtvejsevalueringen og derefter Midtvejsevaluering i 2010 – Skab din fremtid II januar – Skatte- og velfærdskommissionen.
Velkommen til inspirationsdag Kompetencestrategi – hvordan?
Velkommen til Konference om rammeforsøgene: Studietid, Timepuljer og Studiefællesskaber 26. Februar 2013 Konference om rammeforsøg 26. februar
Bygdeskoleledermøde Qaasuitsup Kommunia Ilulissat den november 2011.
O RIENTERINGSMØDE FOR KOMMENDE 0. KLASSE. D AGSORDEN Præsentation af Langsøskolen Fra børnehave til skole Ny på en skole Forventninger til forældresamarbejdet.
Præsentation af projekt ”Metode- og kvalitetsudvikling i Ungdomsskolernes HU” 31. januar 2013 Line Andersen.
Hedegårdenes Skole 2009 / Værdidebat. Værdidebat - synlighed og handling.
Sunds skole Evaluering
implementering af sprogbaseret undervisning
Qeqqata Kommunia Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
Faglig fordybelse/lektiecafe.  Hvordan får vi elever og forældre til at tilmelde sig i en længere skoledag, når tilbuddet ligger sidst på dagen, er frivilligt.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Pædagogiske rammer for fjernundervisning. Workshop I om fjernundervisning 10. – 11. januar 2012 Deltagere: KANUKOKA Kommunerne Namminersorlutik Oqartussat.
1 Værdidebat - synlighed og handling Værdidebat Globalisering Medborgerskab Bæredygtighed Pædagogisk udvikling.
Læreres vilkår for at udvikle en lokal naturfaglig kultur omkring natur/teknik - Resultater fra en spørgeskemaundersøgelse.
Formidlingskursus 2014 Gymnasiepraktik og Det rullende Universitet Klasserumskultur og elevernes forskellighed Susanne Th. Jensen Vicerektor Odder Gymnasium.
Skolebestyrelsens forældremøde tirsdag d. 4.marts Den nye skolereform - rammen Ved Kirsten Brønd 2. Fremtiden for Høsterkøb Skole Ved bestyrelsen.
Kommuneqarfik Sermersooq-mi atuarfiit Skolerne i Kommuneqarfik Sermersooq
Læring og digitalt billedarbejde
Didaktisk rekonstruktion i naturfagsundervisningen
Qaasuitsup Kommunea Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Trepartsmidler FTF-området. Udgangspunktet De overordnede kriterier for fordeling af midlerne Kunne vi ”booste” regionen, så vi fokuserede på et bestemt.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
Matematik i VØ KONFERENCE 5. MARTS Vi åbner døren for anvendelse af matematik August 2010 Revideret læreplan i vø Eleverne skal kunne udvælge og.
Om anvendelse af forberedelse v. Jan Becher Sørensen Rektor, Paderup Gymnasium Konference d. 4. april
Læreruddannelse på Ilinniarfissuaq Nuuk. Ilinniarfissuaq Ilinniarfissuaq står for traditioner og fornyelse –Uddannelse af lærere i 160 år –Opstart af.
Introduktion til første lektionsstudie. Uddannelsesplan.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Kommuneqarfik Sermersooq
Almen didaktik Niels Grønbæk Nielsen.
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Fagdidaktisk kursus i biologi
Sundhedspraksis - At blive bevidst om transfer
Præsentationens transcript:

Kommuneqarfik Sermersooq Professionel udvikling - Kurser og uddannelser -

Kommuneqarfik Sermersooq Kurser og uddannelser er et instrument til at  Understøtte implementering af folkeskoleforordningen  Udvikle lærernes kompetencer  Udvikle undervisningen For at Sikre eleverne større udbytte af undervisningen

Kommuneqarfik Sermersooq Kurser og uddannelser kan  Informere om lovgivning (prøver, karakterskala mm.)  Introducere nye redskaber (Angusakka, læreplaner, logbog mm.)  Udvikle lærerne Pædagogisk Fagligt Didaktisk

Kommuneqarfik Sermersooq  Kurser alene udvikler ikke lærere og undervisning  Udvikling kræver AFPRØVNING LØBENDE STØTTE MOTIVATION REFLEKSION LÆRER-ENGAGEMENT

Kommuneqarfik Sermersooq Kurser og uddannelser er vigtigt - Især i reformperioder - men  Koster penge og lærertimer  Kræver fleksibel planlægning (ellers tages tid fra undervisning af elever) Der må prioriteres

Kommuneqarfik Sermersooq Institut for Læring optager alle anbefalede ansøgere, medmindre 1. Kurset er overtegnet 2. Kurset ikke oprettes pga. for få ansøgere Prioriteringen sker hos arbejdsgiveren

Kommuneqarfik Sermersooq PRIORITERING ud fra  Hvordan klarer eleverne sig?  Hvilke områder på skolen skal løftes?  Hvilke udfordringer står vi overfor?  Hvilke behov har skolen?  Hvilke behov har enkelte lærere?  Hvilke indsatsområder har vi?

Kommuneqarfik Sermersooq Hvordan var kursusaktiviteten i kommunen?  Store forskelle mellem skolerne  Store forskelle mellem lærerne  Store forskelle mellem Nuuk og resten af kommunen

Kommuneqarfik Sermersooq Eksempler perioden  En del skoler med 6-17 kurser pr. lærer som norm  En del skoler med 1-4 kurser pr. lærer som norm  Mange kurser indenfor almene/tværfaglige områder  Få kurser indenfor matematik  Få kurser indenfor humanistiske fag  Nogle skoler med fokus på sprog  Nogle skoler med fokus på naturfag  En skole med fokus på Lokale Valg

Kommuneqarfik Sermersooq Resursepersoner  Ingen videreuddannede i bygder og på østkysten  2 videreuddannede i Paamiut  Over 30 videreuddannede i Nuuk  1 skole med 3 cand. pæd og 7 diplomuddannede  2 timelærer-instruktører  Opgavekommisssions-medlemmer, censorer, skolebibliotekarer mm.  ildsjæle

Kommuneqarfik Sermersooq  Hvordan bruger I lærere med videreuddannelse og andre resurse- personer på skolen?  Hvordan kan I afdække og prioritere jeres behov for udvikling?  Hvordan evaluerer I effekten af lærernes kurser og uddannelser?