Specialeforsvar d. 25/8 - 2004, IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LinkedIn Intro.
Advertisements

Erhvervsakademi DANIA
Lederudvikling.
Sæt lyd og billeder på din sprogundervisning
E T LÆRINGSSPIL TIL UNDERVISNING I NBO. O M OS Mads Caspersen:  Ba.scient.math.  Stud.it.  Interesse for leveldesign og læring Christoffer Holmgård.
Godmorgen og velkomment til Fælles idéudviklings- workshop Kulturfestival BØLGEN.
Dahlbom & Mathiassen Computers In Context 9. Power
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Hvordan laver man en hjemmeside? Velkommen! Februar 2007.
Sprog/billeder på Internettet
Kunstgreb Virksomhedsinnovation, uddannelse og forskning.
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
Interaktive test - Karakteristika & Nyskabelser
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
Kommunikation / it.
UNIQUE PHOTO Anne-Sofie Thers.
Servicefællesskabet for geodata - workshop den 11. juni København Teknik og infrastruktur - datamodeller, portaler, ajourføring mm. v/lektor og.
Chr. Viktor Rasmussen IT-Universitetet august 2008 Målgruppeanalyse Målgruppeanalyse Introduktion til faget.
Most Significant Change I workshopform - erfaringer fra Ibis- Sydamerika København, juni 2005.
Almen sTudieforberedelse - AT
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Implementering af brandingstrategi på nettet
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Instituttet for Fremtidsforskning Er en privat og uafhængig tænketank Er grundlagt i 1970 af Thorkil Kristensen Inspirerer og rådgiver virksomheder, organisationer.
Ugens øvelse: Lav jeres eget nyhedsbrev. : I har 3 forskellige muligheder: - Organisations nyhedsbrevet - Det journalistiske nyhedsbrev - Foreningsnyhedsbrevet.
HØR KØBENHAVNERNE Præsentation for IT Universitetet 6. september 2010.
Design af hjemmeside til udsatte børn
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Hvad er målgruppeanalyse
Medieforløb 2006 Internettet som offentlighed og læringsrum Udarbejdet af Rie, Nadja, Maha og Mette R.
Velkommen til Hvordan vises skolens værdier bedst muligt i SkolePorten? SkolePortens fleksibilitet kan medvirke til at understøtte skolens værdier. Oplægget.
Nye fagprofessionelle lederroller
Ledere mellem profession, management og demokrati Karina Sehested, Seniorforsker Skov og Landskab, KU.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Ledere mellem profession, management og demokrati Karina Sehested, Seniorforsker Skov og Landskab, KU.
 Intro  Historien – starten på det hele  Formålet  Hjernerne bag  Bomben bruges  Verden synker – Internettet stiger  På nettet kan vi alt  Effekter.
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
- et forsøg på en analyse
SÅDAN FÅR DU DRØMMEJOBBET IBM TIrsdag den 17. marts 2009
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Red Bull give vinger Red Bull er Energidrik indeholder koffein, sukker og taurin. Sodavandet kæmper mod træthed.
Kompetence Sikker Danisco bruger på deres hjemmeside et professionelt sprog der får hjemmesiden til at fremstå som en sikker hjemmeside.
Ny driftsstrategi for offentlige veje og parker i Københavns Kommune
Galleri Typer  Enkelte Kunstnere  Simpel, begrænset indhold og overskuelig  Indblik i kunstnerens univers  Onlinegallerier  Stor samling værker.
Obligatorisk selvvalgt opgave
Æstetisk Kommunikation Keramiker og IT-studerende Vigdis Petersen
Version 1.0 d LPJ EK Netværk Ledelse og coaching - et forum for ledere i EK, der ønsker at udvikle sine kompetencer inden for coaching Gruppen.
Formidling og informationsarkitektur Christina Mette Thorarinn.
Kom/IT præsentation Dette vil jeg komme ind på i løbet af fremlæggelsen: Opgavetype(kampagne) inkl. Begrundelse for valg Målgruppeanalyse Kommunukations.
Den Humanitære Online Genre Og Mads Elkær, projekt-eksamen 17. juni 2005.
Tema 7 Netværksdannelse Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
BaceLiving Stine, Henriette, Casper Og Daniel. Formål At skabe et brand Oplevelsessite De inviterede kan opleve hvad produktet kan gøre for dem.
Digital formidling af offentlig borgerservice, kursusnr Værdien af digital formidling af offentlig borgerservice.
Uffe Sørensen – Projektleder – LærIT.dk. Hvorfor alt det besvær med mobiltelefoner? Skolen skal afspejle den virkelighed, som eleverne deltager i. Vi.
Mål ● Er der grundlag for at realisere vores koncept og hvordan kunne det realiseres?
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Webudfordringer på intranettet 1.Dobbeltkommunikation på dansk og engelsk. 2. Selvbetjeningsstrategi ikke tilstrækkeligt indarbejdet. 3. Governancestruktur.
Et hørelæreprogram med solmisation IT – Universitetet - Forår 2006 Design Kommunikation og Medier Afsluttende speciale Kandidatstuderende: Mette Ott Eksamen.
Ledere mellem profession, management og demokrati
Creative Europe. Om Creative Europe / Europa for Borgerne Case 1 Viborg Kommune / The Animation Workshop Case 2 Østfold / Scenekunst Østfold Hvorfor og.
Orientering om bachelorprojekt 2016 International virksomhedskommunikation Professionsbachelor i engelsk og it-baseret markedskommunikation.
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Branding afsætning.
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
"De er jo så søde alle sammen"
Powerpoint-præsentation
Bachelorprojekt Forår og efterår2016
Præsentationens transcript:

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Eksamensforløb Præsentation af designskitser Brugertest Proces og metode Kunstorganisationer og storytelling Odin Teatret, storytelling og hjemmesider Perspektivering

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Generelt

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Forside

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser – Praktiske oplysninger

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Historie

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Aktivitetskalender

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser – Os på Odin Teatret

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Kontakt

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Designskitser - Kernehistorien Brugeren i centrum Åbenhed Medmenneskelighed Nærhed Livlighed Historien Eugenio Barba

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest – Ansatte hos Odin Teatret Ulrik Skeel - administrationsmedarbejder Overordnet indtryk af design Historien Farver Billeder Navigation Indhold Terminologi Vores forslag kontra nuværende Hvad afspejler hjemmesiden?

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest – Ansatte hos Odin Teatret Anne Savage – Web-ansvarlig Overordnet indtryk af design Historien Farver Indhold Vores forslag kontra nuværende Hvad afspejler hjemmesiden?

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest – Ansatte hos Odin Teatret Anne Savage Ny på Odin Teatret Professionel Fokus på: teknikken indhold af menuen Ulrik Skeel Mange år på Odin Teatret Kunstner Fokus på: terminologien designet

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest - Interessenter Mette Aakjær – Teaterkunstner Overordnet indtryk af design Historien Farver Billeder Navigation Indhold Terminologi Vores forslag kontra nuværende Hvad afspejler hjemmesiden?

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest - Interessenter Jarl Kjærbøll – Cand. it og teaterinteresseret Overordnet indtryk af design Historien Farver Billeder Navigation Indhold Terminologi Vores forslag kontra nuværende Hvad afspejler hjemmesiden?

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest – Interessenter Mette Aakjær Stort kendskab til Odin Teatret Del af deres netværk Fokus på: design i forhold til Odin Teatret indhold Jarl Kjærbøll Lidt kendskab til Odin Teatret Har set en forestilling Fokus på: design i forhold til trends brugervenlighed

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Brugertest - Opsamling Kernehistorien i designforslaget? Medmenneskelighed og nærhed? Livlighed? Teater eller ej? Brugeren i centrum?

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Metode og Proces - Case Case Fordele Ulemper Odin Teatret Fordele Ulemper

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Metode og Proces - Metode Hvad kunne vi have gjort anderledes Interviewet andre personer Vi fra start af bevidste om vores til- og fravalg Målet var hele tiden i fokus Fravalg Målgruppeanalyse Udvikling af historien og hjemmesiden i samarbejde med Odin Teatret Hvorfor er resultatet gyldigt?

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Metode og proces – Opgavens opbygning TEORI METODE/EMPIRI ANALYSE DESIGNUDVIKLING BRUGERTEST Problemformulering Del 1 Problemformulering Del 2 Mundtlig Forsvar

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Metode og Proces - Resultat A (start) C (Opnået resultat) B (Forventet resultat)

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Kunstorganisationer og storytelling Ulemper Storytelling som kommunikation vs. kunst uden strategisk formål Økonomisk mål vs. kunstnerisk mål Entydig og fælles opfattelse af organisationen vs. mangfoldighed Organisationens strukturering – hierarki vs. kollektivitet

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Kunstorganisationer og storytelling Fordele Behov for anden form for markedsføring til kunst Formidling med merværdi: Branding Kunstorganisationer velegnet til storytelling Historiefortælling som kunstorganisationens eget sprog Kunstorganisationer som selvstændige kulturformer

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Odin Teatret, hjemmeside og storytelling Tre former for interaktion Ansigt-til-ansigt interaktion Medieret interaktion Kvasimedieret interaktion Interaktion på en hjemmeside?

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Odin Teatret, hjemmeside og storytelling Odin Teatret Storytelling Hjemmeside Designforslag Storytelling som symbolske cues Interaktiv storytelling Underbygge eksisterende historier

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Odin Teatret, hjemmeside og storytelling Odin Teatret Storytelling Hjemmeside Designforslag Hvordan kan storytelling forstyrre Odin Teatrets værdier? Hvordan kan storytelling underbygge Odin Teatrets værdier?

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Odin Teatret, hjemmeside og storytelling Odin Teatret Storytelling Hjemmeside Designforslag Hvordan kan en hjemmeside forstyrre Odin Teatrets værdier? Hvordan kan en hjemmeside underbygge Odin Teatrets værdier?

Specialeforsvar d. 25/ , IT-Universitetet København Mette Gamborg Jensen & Karina Kold Foldager STORYTELLING - Markedsføring af en kunstorganisation Perspektivering Hvordan kan vores produkt bruges hos kunstorganisationer?