Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBertram Danielsen Redigeret for ca. et år siden
1
Den Humanitære Online Genre Og Mads Elkær, projekt-eksamen 17. juni 2005
2
Opsummering af rapporten Identificeret 7 designelementer –Troværdig & kompetent –Målgruppeorienteret –Stemningsskabende –Overskueligt laoyout –Teknisk ikke-krævende –Empati & baggrundsviden Genreforventning og basale informationsbehov skal dækkes Site designes i forhold til Livsliniens præmisser
4
Fokus for oplæg Livsliniens kommunikationsstrategi Kritik af min metodik Feedback fra brugere
5
Livsliniens kommunikationsstrategi IdégrundlagMålsætning og målgruppe Valg af informa- tionsstrategi Hvad skal der kommunikeres? Hvordan skal det kommunikeres? Hvor skal det siges? Hvad koster det? Hvordan kontrolleres effekten? Strategisk niveau Taktisk niveau
6
Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget Formålet med websitet Trivsel Selvmordsforebyggelse Alder Nye LivslinienGamle Livslinien BEDRE LIV
7
Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget Formålet med websitet
8
Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget Formålet med websitet
9
Livsliniens kommunikationsstrategi Idegrundlaget Formålet med websitet Vise at organisationen tager hånd om trivsel Inkludere flere interessenter Skabe flere interaktionsmuligheder for kontakt = Skabes via mere info, funktioner og ny designlinje
10
Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper Organisationen som afsender Selvmordsforebyggende afdeling med de frivillige og den beslutningstagende direktør Kommunikationsafdelingen med underdirektøren – som er initivtager til selve trivselsdelen
11
Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper Organisationen som afsender Identitet - Hvem er vi og hvad magter vi? Ethos - Hvad er mindstekravene, vi skal leve op til for at fremstå som troværdige? Image-ønske - Hvad ville være det ideelle?
12
Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper Organisationen som afsender Anne Katrine Lund, 2003 Brugeroplevelse Forventning Justeret forventning/oplevelse
13
Livsliniens kommunikationsstrategi Målsætning og målgrupper Organisationen som afsender Utilgængelig målgruppe Brugte De Frivillige Ingen koorpatativ genkendelighed hos De Frivillige eller hos kommunikationsafd. Ethos = image-ønsker = identitet
14
Livsliniens kommunikationsstrategi Perspektiv: Rosenfeld og Moville: To målgrupper – to sites?
15
Kritik af min metodik Fundne nøgleord farvet af min tilgang til analysen i forhold til: Æstetik, Funktionalitet og Indhold Kendskab til Livsliniens ønsker og præmisser
16
Kritik af min metodik En anden tilgang: Peter Morville, 2004
17
Kritik af min metodik Begrundelse for valg af Generalistmodellen: Svært tilgængelig empiri ifht. Morvilles kubemodel – kritisk for udviklingen! Metoden er velegnet til analyse af især æstetik pga. den brede definition Blev min analyse for subjektiv - eller bred?
18
Feedback fra brugere Påstand: Humanitære organisationer har ikke alternativer til genreforventninger Ida Engholm: To genreperspektiver: Individualisering Normbevarende Hvordan brander man Livslinien ud fra det normbevarende perspektiv?
19
Feedback fra brugere Branding ud fra genrekonventioner – men med et andet æstetisk udtryk God feedback fra 6 brugertests – med enkelte undtagelser!
20
Feedback fra brugere Æstetik: Stor tilfredshed – dog enkelte elementer, der bør skiftes ud Funktionalitet: Alle kunne navigere rundt på sitet. Men menuen/undermenuen havde kontrastmæssige problemer Indhold: Ændringsforslag gik på temaer fremfor formuleringer. Undren over trivselselementer
21
Afrunding Kliché: Sitet er en igangværende proces, der aldrig bliver et færdigt produkt – men hele tiden udvikles. Men: Organisationens egen (manglende) strategi er største hæmsko for lanceringen.
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.