Ledelse i nyt perspektiv Skandia:investforum, 18.marts 2010 - Har krisen påvirket de danske ledere og deres måde at være ledere på?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Kompetenceudvikling og innovation i yderområder
Advertisements

Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
REFERAT Skandia: investForum Crowne Plaza, 18. marts 2010.
Jarnes A/S Ud af krisen Hvem er Jarnes A/S? • Start: Palle Jarne Clausen 1961 • Nu: 50% Morten Jarne Clausen & 50% Gitte Clausen Bruun Jarnes A/S.
Nordisk Statistikermøde – København 2010 Fredag den 13. august 2010 Tema 4: Formidling Geomatic: Martin K. Glarvig & Danmarks Statistik: Erik Sommer.
Fremtidens kontorarbejde
Women in Progress – erfaringer og udfordringer Kønsbalance i finanssektoren 12. marts 2010 Bent Jespersen SVP, Group HR.
Holmegaard en ny begyndelse.
Statistik om serviceerhverv -viden og samarbejde Maja Fromseier Mortensen.
Sprog/billeder på Internettet
Sådan skaber du værdi som leder i din virksomhed
DI Handel årsdag - Tirsdag den 12. maj Adm. Direktør Steen Weirsøe
Hans Peter Wolsing iværksætterkoordinator SKYD IKKE DIG SELV I FODEN Nordjyske Medier 17. nov
Undersøgelsen i hovetræk
Nytænk din forretning med Blue Ocean Strategy
REFRAMING I BARNEHØYDE
Modul 5 Videndeling, visitering og virksomheder. Kvalificeringsforløbets opbygning Modul 1.Udfordringen og kendskab til hinanden Modul 2.Praktisk viden.
+ FORBRUGERNE OG LANDBRUGET: HVAD GIK GALT? Henrik Byager Kommunikationsrådgiver Planteavlerdagen 1.
Fokus på personlige kompetencer
Mulige fremtidsperspektiver Introduktion
Knowledge Management E-BUSS Session 8, Marts 2006 v. Morten Thanning Vendelø
ØBRO FRI SKOLE Visioner 2020 Øbro Fri Visioner 2020 København den 7. marts 2013 Vores visioner Øbro Fri 2020 Er vores visioner stadig de rigtige? og hvordan.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
James G. March & Johan P. Olsen: Organizational Learning and the Ambiguity of the Past                    James G. March Johan P. Olsen.
Motivation af medarbejdere
Efteruddannelsesindsatsen 2007 Analyse Danmarks undersøgelse januar 2008 Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete.
Vækst - med sikkerhed! Gå-hjem-møde, Sabro den 12/
… og hvad hvis krisen medfører opsigelser? HR kommunikation i.
NETVÆRK mere målrettet Hvilke netværk bruger du? Hvad bruger du dem til? Hvilke af dine netværk giver kontakt til topledere? Hvilke rummer nogen, der er.
Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Hvad er misbrug i praksis?
Brugerne i centrum for træfsikre løsninger
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
03.1 Mathiassen, Munk-Madsen, Nielsen & Stage, 2001 © Klasser Oversigt, principper og teknikker Kapitel 3.
Forstå referencetillidskurven
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Køb af processer Dialog med kaospiloterne hold september 2004 Lisbet Thyge Frandsen, adm.dir. BDO ScanRevision.
Ansøgning Uopfordret ansøgning Ansøgning via jobannonce.
JOBSØGNING (SMV) Hvorfor er SMV så interessante? % af alle job bliver annonceret % af alle job bliver besat via netværk og uopfordrede ansøgninger.
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Klimakommunikation - er vi gode nok? v/ Steffen Lüders, Mannow Mandag den 28. april 2008.
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Carsten Lindorf Lean - kompetenceudvikling Ledelsen.
24. november 2014 Fremtidens industrimedarbejder - tendenser og udfordringer.
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Workshop Motivation og fokus på målet
Velkommen til Export Steps Agenda Velkomst og præsentation af Export Steps – networking med indhold v/ Ole Chr. Lindholm, SMV-teamleder,
Jeopardy Ikast Vestre Skole
ONLINEINDIVIDET IQ  NQ + EQ UNIK VIDENSKLYNGE.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
Lejrledelseskursus 2004 Mission: At give deltagerne ideer og inspiration til planlæggelse og afholdelse af løb af kortere varighed.
Vidensamfundet (netværkssamfundet) ”Jeg kan jo ikke vide alt. Som topleder i en stor virksomhed er jeg nødt til at træffe beslutninger på baggrund af den.
Efterårsarrangement 2010 Danhostel, Kerteminde september 2010.
DGNB Denmark konference Ålborg den 21. august 2012 Mette Qvist Sekretariatschef, Green Building Council Denmark.
Hvad kan skolebestyrelsen gøre for at hjælpe skolens arbejde? Færøerne Lørdag d. 28. februar 2009.
OPLÆG OM FUSIONER/SAMMENLÆGNINGER OG SKOLELUKNINGER AF MERETE PHILLIP.
VIP2 5. november 2008 Historie om perlen. ”Pludselig var jeg meget dygtig” Målet med dagen – at I selv laver et KompetenceKort, dialog om muligheder for.
Den lærende organisation
Professor, dr. jur. Mette Hartlev
Vision, mission, værdi. Chili skal med alle sine kommunikationsvinduer (Chili Magazine, Frikvarter Magazine, Chili-net) være den ubestridte markedsleder.
Iværksættermesse 27. marts 2010 Sådan finder du investor.
Smas’hit En succes. Adfærdsdelen har med udgangspunkt i interviewunder- søgelsen og spørgeskemaundersøgelsen belyst, at brugerne af Hashfacts og Restart.
Carsten Vejre Director HR Genmab A/S Skandia: investForum 18. marts 2010.
Fra anarki til fællesskab 25. marts DONG Energy – kort fortalt DONG Energy er en af Nordeuropas førende energikoncerner. Vi har hovedsæde i Danmark.
Socialisering Kapitel 5.
Uddannelse i sygefraværshåndtering
Branding afsætning.
Leavitts model.
Leavitts model.
Værktøj: Check dine relationer
Præsentationens transcript:

Ledelse i nyt perspektiv Skandia:investforum, 18.marts Har krisen påvirket de danske ledere og deres måde at være ledere på?

2 Kriseknuserne som metode Virksomhederne: Virksomhederne er danske, men flere af dem har en global profil En blanding af store, mindre og små virksomheder (fra 7 til 8000 ansatte) Virksomhederne repræsenterer forskellige brancher

3 Opskriften fra kriseknuserne 1.(Marginalt) bedre produkter 2.Kender kunderne 3.Forstyrbare 4.Nørdede købmænd 5.Nærhed 6.Autenticitet 7.Stor… mission

4 1. (Marginalt) bedre produkter

5 2.Kender kunderne (… bedre, end de kender sig selv)

6 3.Forstyrbare

7 4.Nørdede købmænd

8 5.Nærhed

9 6.Autenticitet

10 7.Stor… mission

11 Ledelse skal fremme tillid Kilde:David Maister, Tillidsbaseret rådgivning Tillid Ord Jeg kan stole på det, han siger… TROVÆRDIGHED Handlinger Jeg kan stole på, at han gør… PÅLIDELIGHED Agenda Jeg kan stole på ham omkring andre ting… INTIMITET Motivation Jeg kan stole på, at hans omsorg for… EGENINTERESSE

12 Ledelse som et brand Ledelsesbrand En fælles identitet mellem lederne gennem hele organisationen som forbinder kundeforventninger med medarbejder- og organisatorisk adfærd. Ledelseskoden (60%-70% af ledelse) Kerneelementerne i ledelse som alle ledere må besidde for at være effektive Ledelses-særkende (30%-40%) af ledelse De elementer af ledelse som er særligt i tråd med en organisations kunder og investorer

13 Danske ledelsesbrands