Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afBirthe Sørensen Redigeret for ca. et år siden
1
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi … og hvad hvis krisen medfører opsigelser? HR kommunikation i krisetider
2
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi Hvad sker der med produktiviteten ved opsigelser og andre ”kriser”? Fokus på processen frem for støtte til de opsagte ”Prikkerunder” medfører Transitioner Fokus på de blivende frem for de opsagte Hvordan kommunikeres til de blivende medarbejdere? Risici ved større opsigelsesrunder Agenda
3
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi Alle formalia i orden – ingen fodfejl! ”Logistik” Praktiske forhold Klæd lederne på! Udvælgelse og begrundelse Genplaceringshjælp til de opsagte Information internt og eksternt Flyt fokus til de blivende medarbejdere Planlæg en ordentlig proces
4
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi ”Prikkerunder” medfører Transitioner 3 zoner Afslutning Neutral zone Ny begyndelse
5
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi Transitioner handler om TAB Mulige Tab hos de blivende medarbejdere Titel Kolleger Tillid Forudsigelighed Indflydelse Motivation Tryghed Ansvar Status Selvtillid Identitet Kompetencer Opgaver ….
6
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi Udøv Transitionsledelse overfor de blivende
7
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi Kommunikation ved ”prikkerunder” Hyppig information Fælles og individuel information Aflæs medarbejdernes behov Skab en fast mødestruktur Tag fat om rygterne – spørg ind! Undgå et oppiske en stemning Vis nærvær Entydig information fra alle chefer, ledere og HR
8
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi 3 typer spørgsmål Dem du kender svaret på – og kan/må svare på Dem du ikke kender svaret på Dem du kender svaret på, men ikke man/må svare på
9
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi Håndtering af dialogen Vis nærvær Vis tillid Tid og plads Lyt og fornem… Vær loyal Undgå at,… 1.At overspille / underspille situationen 2.At love noget 3.At gå ind i spekulationer
10
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi Ledelsesmæssig troværdighed Måden krisen håndteres på, er afgørende for den ledelsesmæssige troværdighed på den anden side af krisen Ledergruppen skal vise den er en ledergruppe og ikke ”bare” en gruppe af ledere
11
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi Risici ved prikkerunder Afstand mellem ledelse og medarbejdere Dårligere samarbejde Uro Faldende produktivitet Snak og rygtedannelse Lav motivation Sygdom og fravær Udbrændthed Kvaliteten falder Mangel på loyalitet - talenter rejser Dårligere image
12
www.as3outplacement.dkwww.as3outplacement.nowww.as3outplacement.sewww.as3outplacement.fi Risiko analyse Sandsynlighed Betydning Produktionstab Ledelse Tiltrækning Badwill ift. social ansvarlighed Tab af nøglemed- arbejdere Motivations- fald
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.