Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense
Regeringens udspil til et fagligt løft af folkeskolen
Sammenhæng - Nationalt og kommunalt Ministeriets 3 overordnede mål Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund ift. faglige resultater Tilliden til og trivslen i folkeskolen skal styrkes bl.a. gennem respekt for professionel viden og praksis DSS – 3 overordnede mål i Odense Flere børn og unge skal lære mere og ruste sig bedre til uddannelse Flere børn og unge skal trives og have sund opvækst Flere børn og unge skal være en del af det nære fællesskab
Rammer for Den Sammenhængende Skoledag besluttet i Børn– og Ungeudvalget i Odense den 29. januar Implementering fra skoleåret 2013/14 for 0.-3 klasse 2. Implementering for skoleåret 2014/15 for klasse. Enkelte skoler påbegynder dette allerede for skoleåret 2013/ En skoledag på 6 timer med undervisning og pædagogiske aktiviteter for klasse
4. SFO som et pædagogisk tilbud for klasse. Forældrebetalt morgen– og eftermiddagsmodul 5. En plan for styrket lokalt samarbejde for inklusion på skolen 6. En lokal udviklingsplan for en tættere involvering af fritidstilbud, frivillige, foreninger og lokalsamfund m.m. i skolen Rammer for Den Sammenhængende Skoledag besluttet i Børn– og Ungeudvalget i Odense den 29. januar 2013 (fortsat)
Det lokale råderum til at udfolde Den Sammenhængende Skoledag 1.De fælles rammer for Den Sammenhængende Skoledag forpligter alle. 2.Stort lokalt råderum 3.Skolens ledelse, medarbejdere, bestyrelse, forældre og andre lokale interessenter har et stort ansvar for at give skoledagen det rette lokale indhold til gavn for børnenes udvikling og læring. 4.Indholdet indenfor Den Sammenhængende Skoledag er afgørende for, om vi når de ambitiøse mål for børnene. 5.Den Sammenhængende Skoledag vil løbende blive evalueret lokalt på skolen og centralt.
Den Sammenhængende Skoledag - det nye på Holluf Pile Skole Alle møder fra kl til Fremtidens Skole – motivation og faglig fordybelse Fordybelsesperioder Moderniseringsproces – hele indskolingen samlet Bevægebånd - træne/øve/gøre Styrket lærer/pædagogsamarbejde
Den Sammenhængende Skoledag - det nye på Holluf Pile Skole Børnehaveklassen Timer med lærer, der skal have klassen næste år 1. og 2. klasse Engelsk fra 1. klasse og en ekstra n/t-time Engelsk i 2. klasse og en ekstra n/t-time 3. klasse Vejledende timetal
Vil du vide mere...