Kriterier for autentiske opgaver Ostebutikken. Basis undervisningen: Læren starter med faglig teori  Hvordan fremstilles det?  Oprindelse?  Hvordan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Vision Ganløse og Slagslunde Skole
Advertisements

Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Præsentation af BibTeach2 Uddannelsesbiblioteket i en omstillingstid Middelfart, d november 2006 v. Susanne Nielsen Holstebro Tekniske Gymnasium.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
Måling af effekt af undervisningsforløb med ’Hvad er økologi?’
Prøveformer og evaluering af kompetencer i biologi
Opgave 1: Navision - lagerstyring
Udvikling af informationskompetencer hos folkeskoleelever i 9. klasse
Firma / virksomheds-klasse Elever lærer af nødvendighed
Reformmesse på Sofiendalskolen
Fag lærer på SDE Odense siden 2003
Kulturlinje.
Praktikpladsdialog Formål 1.At øge effektiviteten af det lokale opsøgende praktikpladsarbejde over for virksomheder med ubesatte praktikpladser gennem.
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Autentisk opgave.
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
I forlængelse af tydeliggørelsen af talentbegrebet, hvordan kan I så udvikle en læringsplan for talenter i forhold til de resterende ikke talenter? • Udvælgelse.
Budget og regnskab Stenmagle skole
Hvad er et produkt i faget teknologi - og hvorfor?
Evaluering af EMU Juni 2010 Undervisningsministeriet / Niras (
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
Inspiration til reformarbejdet
Introduktion til vejledning i projektarbejde Anette Kolmos og Søren Hansen 30/8 og 20/
Artikel præsentation Kenneth Pedersen DESIGN SCIENCE IN INFORMATION SYSTEMS RESEARCH Hevner, A. R., March, S. T., Jinsoo, P. and Ram, S. (2004)
Temadage i kulturområdet Studieområdet del 1: 3 områder: Det samfundsøkonomisk/samfundsfaglige - område Det erhvervsøkonomiske område Sprog- og kulturområdet.
Generel introduktion til EC
At udfordre eleverne -praksis på Elitegymnasiet
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Skolebiblioteket som læringscenter Rikke Schultz
Team4a1 IT-Udvikling Team 4a Modulopgave H, stor..
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af et undervisningsforløb.
Thomas Bjørnkilde, Manager, PLS RAMBØLL Management
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Min præsentation Varighed – ca. 3 minutter Vurdering af blog i 8 faser I dybden med 5 af faserne Formål.
Sunds skole Evaluering
Niels Grønbæk Nielsen Teamets planlægning af undervisningsåret.
Bo Ravn Kommunernes indsats En samlet, strategisk indsats i kommunen En tidlig og differentieret indsats i grundskolen (overgang til ungdomsuddannelse)
Projektgruppe: Kvalitetschef. Kommunikationsmedarbejder. Faglærere fra Karrosseri og Personvognsmekaniker. Brugergruppe: 5 elever på hovedforløb fra både.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra de forrige gange. Jeg mangler fra nogle stykker stadigvæk Alles padlet skal I dag.
Ed - fasen Lokal Politiet EN BESKRIVELSE AF PROBLEMET (f.eks. Belyse problemets karakter, og omfang,. Undersøge hvem der er/ kan være medinteressenter.
Hvordan skabes sammenhæng mellem teori og praksis
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Praktikcentre og Elevplan Elevplankonference 23. og 24. september 2013 Gert Nielsen Undervisningsministeriet.
Videoredigering Filmen skal være færdig den 17. oktober klokken Du er velkommen til at lave noget den mellemliggende periode. Alle filmene bliver.
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
materialet er altid tilgængeligt eleverne inspireres gensidigt.
Hvor er vi? Hvem er vi? Vores uddannelse Hvad bliver vi uddannet til? Demokrati Ligeværd Faglighed CKF’er Alsidig udvikling Almen dannelse Pædagogik.
Praktikforberedelse - på ‘seminariet’. Indhold Hvordan forstår vi arbejdsdelingen? – Forholdet mellem teori og praksis Hvordan arbejder vi med vores del.
Politisk forankring Koordinere med andre planer, politikker og udvikling Administrativ forankring i de enkelte centre, (successiv udbygning) implementering.
”Oplevelse, fordybelse og virkelyst” Dannelsesaspekter belyst gennem didaktiske grundbegreber Peter Brodersen Læremiddel.dk/UCL Peter Brodersen, november.
Direktørgruppen SAMlær Odense. Hvad er der gang i? Arbejdstidsaftaler Undervisningsdifferentiering og IKT IKT Blended Learning God undervisning.
IT-Kravspecifikation Datatekniker H5 Introduktion.
Helsingør Kommune Standardskabelon Center for Politik og Organisation, Strategi, HR og Kommunikation Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole Oplæg.
OBS: E2012 programmet fra 2009 til juni Herefter revideres mål og indsatsområder på baggrund af den fælleskommunale og fællesoffentlige digitaliseringsstrategi.
Masterplan for Uddannelse og Job
Faglig Udvikling i Praksis Teknologi
Kompetence-, færdigheds- og vidensmål
Værdi- og målsætningsproces Espergærde Skole
Almen Didaktik Indhold og form
HL, Uddannelsesforbundet og Danske Erhvervsskoler og – Gymnasier har udarbejdet denne præsentation til brug på erhvervsskolerne. Præsentationen går igennem.
Simonsen & Illeris Rådgivende Pædagoger
Definition på et koncept
Oplæg fra Evalueringsudvalget
Oplæg om 3-timers møder Regionshospitalet Randers.
Hvad har Matador Mix med Masterfile at gøre?
Tilstedeværelsesundervisning
APV - Arbejdspladsvurdering
Præsentationens transcript:

Kriterier for autentiske opgaver Ostebutikken

Basis undervisningen: Læren starter med faglig teori  Hvordan fremstilles det?  Oprindelse?  Hvordan bruges det?

Undersøgelsen Gruppearbejde  Find 10 spørgsmål til virksomhedsbesøg  Hvordan anvendes produkterne?  Finde forskellige producenter

Virksomhedsbesøg  Besøge en større industriproducent  Besøge en mindre producent (fx gårdbutik)  Besøge en ostebutik

Talentdelen I samarbejde med ostebutikken, udarbejdes et salgsmateriale ud fra 2 udvalgte oste, som butikken ønsker øget fokus på. Eleverne udarbejder en handlingsplan, som indeholder følgende punkter. 1.Søge viden om ost 2.Udarbejde garniture forslag, drikkevarer, osteretter, ostebrød….. 3.Strategi, handlingsplan og færdigt markedsføringsmateriale.

Didaktiskmodel Sammenhæng Mål TegnTiltag Evaluering