Jens, Sofie, Jonas og Nicklas

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3 Interne forhold Oversigt Muligheds- og trusselsmatrix TOWS-matrix
Advertisements

Tekstslide med bullets Brug ‘Forøge / Formindske indryk’ for at skifte mellem de forskellige niveauer DANMARK I GLOBAL KONKURRENCE Fakta og myter om produktiviteten.
Konkurrence i grupperne Hvem får først bolden…..
10 Konkurrencesituation
Økonomiske fag på handelsgymnasiet
Mette, Sofia, Peter & Nichlas
Hotel- & Restaurantskolen den 15
Innovation Fjerritslev Gymnasium Oplæg fra Sparekassen Himmerland.
VEJEN TIL VÆKST.
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
Fremtidens vinderhold DI fødevarer årsdag
- Research og Konceptudvikling Af : Dennis, Rune, Mike, Serge og Søren.
Online annoncer og bannerreklamer
Konkurrenceforhold Kapitel 11
E r h v e r v s c a s e T i v o l i A / S Terminsprøver Marts 2007 HHX Århus Købmandsskole, Vejlby 2.D af Alattin Simsek.
Sine Vestergaard Johnsby
SIMON HINDKÆR SEBASTIAN MIKKELSEN LASSE BAK MUHAREM GRADASCEVIC
Hotellets koncept.
BeBiked Foregår på Roskilde Festival -Sommerperioden Monopol Pilotprojekt (nyt) Billigt.
2007. Kort introduktion til Universitarium Universitarium er Aalborg Universitets sommerudstilling (juli og august) om naturvidenskab og teknik. Det primære.
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Formulering af strategi ud fra analyse og ”Scenarier”
Martin Klitskov, Niclas Kønig, Frederik Thomsen og Rikke Nors
Accounting - HA-int / Økonomistyring, , kapitel 3, s. 1 Institut for Regnskab, Tom Hansen O O mkostninger & Definitioner Adfærd.
11 Marketingmix Oversigt De 4 P’er – virksomhedens marketingmix
SWOT-analysen Litteratur lektion 4 Lægaard:
Audit år 2001 Ved bestyrelsesmedlem Erik Turley. Audit 116 besøg gennemført 39 varslede, men uafsluttede besøg 1 ekskluderet Flertallet er godkendt umiddelbart.
Arbejdstilsynets indsats på Brand- og redningsstationer Baggrund Arbejdstilsynets initiativer i 2013 Status Indtryk fra tilsynsarbejdet Jens Skovgaard.
Kap. 14 – Samlet vurdering af en virksomhed
NORDISK Dagligvarehandel september 2014
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Økonomistyring og budgettering
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Merkur’s blomster.
Naturfagsprøve Forældremøde 16. marts 2011.
Kapitel 1 Virksomheder og ejerformer.
Fritidspas.
Virksomheder i Danmark Materialer og/eller ferskvand indgår i virksomheden Ændringer i regulering kan direkte påvirke virksomhedens mulighed for at agere.
Af: Jonatan W & Line Stryander
’’Hård navigation gennem en skov af kopier.’’
Jens, Sofie, Jonas og Nicklas
Introduktion til afsætning
AFSÆTNING B – Schønberg Markedsføring omfatter arbejde med at tilrettelægge tiltag – f.eks. udvikling af produkter, fastlæggelse af pris, valg af distributionskanaler.
Lyngby storcenter LSC har de seneste par år set en negativ udvikling på markedet. Hvordan kan de formå, at ændre denne udvikling til noget positivt?       Hvem.
Historik: Grundlagt 1948 Produceret tomater siden 1976 Leverer til GASA indtil 1980 Starter levering til Nordgrønt, men fra 1985 leverer vi direkte.
Eksportberedskab og Eksportbarriere
Erhverscase: Århus Charter
AFSÆTNING A – Schønberg
1 Prisdiskrimination Med ubegrænset kontrakt Kjeld Tyllesen, PEØ, CBS Erhvervsøkonomi / Managerial Economics Forudsætninger og Opgave.
HD 2009: Mikroøkonomi #extra Kommentarer til Afløsningsopgave 1
1 Lektion 26-repetition 5 1.Komplet? Noget I/jeg kan lære af det? 2.Udlevering af stedprøvesvar til de, der mangler 3.Siden sidst 4.Evaluering – råd til.
Synopsis.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
1 Informationsmøde, august 2015 Syv fagteams i GUDP.
Projektopgave 2016 Huskeliste – Hvad skal jeg egentlig have med i min opgave?
COCIO MIKKEL – RASMUS - WILLIAM. Bilag 2 - Markedsdata Mål: Bibeholde og udvikle deres danske markedsandel. De vil gerne udvikle og udfolde sig på det.
Lokale fødevarer i dit supermarked - Har vi brug for et madmanifest?
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Idegrundlag og målsætninger
Firmamøde Firmanavn.
Præsentation af forretningsplan
Prispolitik for serviceydelser
Præsentation af forretningsplan
Firmamødets titel Oplægsholder.
Firmanavn Forretningsplan.
Præsentation af forretningsplan
Præsentationens transcript:

Jens, Sofie, Jonas og Nicklas FUR Bryghus ApS Jens, Sofie, Jonas og Nicklas

Disposition Virksomhedskarakteristik SWOT-analyse Kritiske succesfaktorer Udfordringer Udfordring 1 – Svagt defineret målgruppe Handlingsalternativ 1 (Segmenteringsproces) Konsekvenser 1 Udfordring 2 – Hård konkurrence Handlingsalternativ 2 (Promotionkampagne) Konsekvenser 2 Metodeafsnit Litteraturliste Jens

Virksomhedskarakteristik Mikrobryggeri-branchen Grundlagt i 2004 af Mogens Fog B2B og B2C Egen restaurant på Fur Producerer 400.000 L øl om året Overskud i 2013 Åbenhed, ærlighed og troværdighed Jens

SWOT-analyse Interne situation Stærke sider Svage sider En oplevelse at besøge bryghuset Produktudvikling Aftaler med store detailkæder FUR-Vand Manglende reklame Utilfredsstillende AG Lav AOH Eksterne situation Muligheder Trusler Kulturelle forhold Flere danskere holder ferie i Danmark Ølafgift Grænsehandel Svært at overtage markedsandel i Danmark Hård konkurrence Interne: Jonas // Eksterne: Sofie

Kritiske succesfaktorer Oplevelse at besøge bryghuset Bryghuset fremstår som en turistattraktion Produktudvikling Ændring af emballage eller tilpasning af smagsvarianter ift. årstider Aftaler med store detailkæder FUR bryghus distribuerer på B2B markedet til Dansk Supermarkedet og Coop FUR vand Vandet indgår i produktionen Sofie

Udfordring 1 – Svagt defineret målgruppe Målgruppen er kun segmenteret på alder (+30) Nicklas

Handlingsalternativ 1 - Segmenteringsproces Nicklas

Konsekvenser 1 Justering af de 4 p’er Gratis for virksomheden Koster kun timeløn Nicklas

Udfordring 2 – Hård konkurrence 120 forskellige mikrobryggerier Mikrobryggeri-branchen udgør 13,5% af ølmarkedet Jonas

Handlingsalternativ 2 - Promotionkampagne Jonas

Jonas

Jonas

Konsekvenser 2 Jens

Metode Sofie

Litteraturliste Jens