Jens, Sofie, Jonas og Nicklas FUR Bryghus ApS Jens, Sofie, Jonas og Nicklas
Disposition Virksomhedskarakteristik SWOT-analyse Kritiske succesfaktorer Udfordringer Udfordring 1 – Svagt defineret målgruppe Handlingsalternativ 1 (Segmenteringsproces) Konsekvenser 1 Udfordring 2 – Hård konkurrence Handlingsalternativ 2 (Promotionkampagne) Konsekvenser 2 Metodeafsnit Litteraturliste Jens
Virksomhedskarakteristik Mikrobryggeri-branchen Grundlagt i 2004 af Mogens Fog B2B og B2C Egen restaurant på Fur Producerer 400.000 L øl om året Overskud i 2013 Åbenhed, ærlighed og troværdighed Jens
SWOT-analyse Interne situation Stærke sider Svage sider En oplevelse at besøge bryghuset Produktudvikling Aftaler med store detailkæder FUR-Vand Manglende reklame Utilfredsstillende AG Lav AOH Eksterne situation Muligheder Trusler Kulturelle forhold Flere danskere holder ferie i Danmark Ølafgift Grænsehandel Svært at overtage markedsandel i Danmark Hård konkurrence Interne: Jonas // Eksterne: Sofie
Kritiske succesfaktorer Oplevelse at besøge bryghuset Bryghuset fremstår som en turistattraktion Produktudvikling Ændring af emballage eller tilpasning af smagsvarianter ift. årstider Aftaler med store detailkæder FUR bryghus distribuerer på B2B markedet til Dansk Supermarkedet og Coop FUR vand Vandet indgår i produktionen Sofie
Udfordring 1 – Svagt defineret målgruppe Målgruppen er kun segmenteret på alder (+30) Nicklas
Handlingsalternativ 1 - Segmenteringsproces Nicklas
Konsekvenser 1 Justering af de 4 p’er Gratis for virksomheden Koster kun timeløn Nicklas
Udfordring 2 – Hård konkurrence 120 forskellige mikrobryggerier Mikrobryggeri-branchen udgør 13,5% af ølmarkedet Jonas
Handlingsalternativ 2 - Promotionkampagne Jonas
Jonas
Jonas
Konsekvenser 2 Jens
Metode Sofie
Litteraturliste Jens