Styrket international presseindsats i forhold til dansk kunst og kultur.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PR KAMPAGNE.
Advertisements

Drømmescenarie – om 2 til 3 år
Hvad er internationalisering
REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE En øvelse for livet. REG LAB EFTERÅRSKONFERENCE 2010.
Hvor står vi nu, og hvor er vi på vej hen? Timbuktufonden
The IPC experience. IPC/Long Courses Enrollment and Distribution of IPC Students,
Godmorgen og velkomment til Fælles idéudviklings- workshop Kulturfestival BØLGEN.
Udvikling af beboerdemokratiet
Regionale kulturaftaler En frivillig aftale, der indgås mellem Kulturministeriet og en række kommuner; en ’kulturregion’
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Indledning Verden er blevet mindre – afstanden er ingen hindring
› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.
Landlivs seminar den 24.november 2012 Hvad er der brug for på landet: Nytænkning af landdistrikter? Alt det praktiske v. Mona Hvid
Hvad kan København som hovedstad?
 Præsentation  Baggrunden for projektet  Formål, metode og projektdeltagere  Ungeprojekter  DIT Slagelse  Hvordan har det været?
Kommunikation alvor og sjov
Introkursus for frivillige
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
Workshop 3 Kriterier til autentiske opgaver.  Valgfag - efterårssemester  Start uge 43  Mål med valgfag er udarbejdelse af produkt med udgangspunkt.
På CG er internationalisering et fokusområde på alle studieretninger. På CG er internationalisering et fokusområde på alle studieretninger. I denne studieretning.
En aftagervinkel på uddannelsernes internationale dimension - det pædagogiske område Konference for professionshøjskolernes internationale medarbejdere.
Søg støtte til projekter… København, 8. februar 2008.
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Velkommen til Kontaktforældremøde 01 NOV Dagsorden Velkomst (RC) Kontaktforældrearbejdet (SHC) Skole-/SFO-hjem samarbejdet, samt fælles forældremøder.
Internationalisering på det danske arbejdsmarked Konsulent Heidi Ås.
Tematisk NGO evaluering -folkelig deltagelse og demokratisk udvikling Dansk støtte til civilsamfundet i udviklingslande kanaliseret gennem danske NGOer.
Brugstedet.dk Eksempelsamling ”Geodata skaber værdi” Nils Bo Wille-Jørgensen Grontmij.
Vision Danmark aktiverer sin gæstfrihed under klimakonferencen.
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Det internationale perspektiv i uddannelse, arbejdsplads og rekruttering UC- Sjælland d. 17. marts 2010 Børne- og kulturdirektør i Næstved Per B. Christensen,
Status for Det Internationale Kulturpanels arbejde Oplæg på Kulturseminaret 30. august 2011 ved Jesper Hermansen, formand for Det Internationale Kulturpanel.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Program kulturseminar Tirsdag 30. august TEMA 1 ’Fokus og mangfoldighed i den internationale kulturudveksling’ Status på Det Internationale Kulturpanels.
1 Kulturseminar 2009 Det internationale kultursamarbejde.
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
NYHEDSMEDIERNES TILSTANDSRAPPORT ´15 Et samarbejde mellem Den danske Publicistklub og Center for Journalistik, SDU.
Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning Birk Centerpark 40 DK Herning
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Oplæg for statslige topledere 2006 A A R H U S U N I V E R S I T E T Internationalisering af uddannelser.
1 27. marts 2015 Kulturministeriets og Udenrigsministeriets Samarbejdsaftale.
Det globale perspektiv i grundskolen – en kommunal synsvinkel Professionshøjskolen København d. 18. September 2008 Ved formand for Børne- og Kulturchefforeningen.
Fællesoffentlig kampagne for offentlig digital selvbetjening 2013 Fokus og mål: Informere om overgangen til obligatorisk digital kommunikation - med.
LINK Camp 2012 Helle Karina Pedersen Uddannelseschef EAL.
Udvalget for lokaleanvendelse Midtvejsseminar Rebild 2010.
Lauritz B. Holm-Nielsen, Rektor Norden i verden A A R H U S U N I V E R S I T E T Videregående uddannelse i internationalt perspektiv  Det internationale.
Internationalisering på SUND - strategi At styrke den internationale dimension i fakultetets uddannelser. Studerende skal tilegne sig et globalt perspektiv,
Agenda Inspiration Problemformulering Målgruppe Ideén Design Vores endelige Website Procesreflektion Konklusion.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Hvordan samarbejder vi om kulturen?
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
Kommunikation Budget 4,5 mill. kr. årligt anvendes til:
Skriv den gode tekst ”Det er ikke sin mor, man skriver til. Hvis læserens opmærksomhed ikke bliver fanget i de første fem linjer, når han aldrig den sjette.”
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Innonet Lifestyle – Interior & Clothing Innovationsnetværket Livsstil – Bolig & Beklædning Innovationsnetværket Livsstil - Bolig & Beklædning, Birk Centerpark.
+ Hjemmesider Kommunikation Opbygning Sprog. + Kommunikation på hjemmesider.
Eva Sørensen Roskilde Universitet Universitetet i Nordland.
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
Introkursus for frivillige Hjerteforeningens kommunikationsafdeling 2015.
et stærkere og bredere turismesamarbejde
CASE seminar fremmedsprog Liselotte Andreasen
Kommunikation Kommunikationskanaler 2 Hjemmesider 3 Reklamer 4
Ørkenfortets strategi 2020
Behovsundersøgelse Blandt håndboldklubber – opsummeret resultater, identificerede behov og mulige udviklingstiltag.
Levnedsmiddelselskabet
Tårnby kommunebibliotekers kommunikationsstrategi
Strategi 2022 Stærkere Firmaidræt – Mere kollegamotion.
Tværmedial Kommunikation 11 +content Interkulturel kommunikation
Workshop Onsdag d. 19. september 2018 Kl
Tværmedial Kommunikation 9 +content Interkulturel kommunikation
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Styrket international presseindsats i forhold til dansk kunst og kultur

”Etablering af styrket international presseindsats på dansk kunst og kultur, som i forlængelse af regeringens samlede markedsføring af Danmark vil have til formål at styrke billedet af dansk kunst og kultur i udenlandske medier generelt og særligt i de lande, som et internationalt kulturpanel prioriterer. Indsatsen skal øge omtalen af dansk kunst og kultur i internationale medier kvantitativt, forbedre dækningen af dansk kunst og kultur kvalitativt og forbedre kontakten til internationale medier og journalister på området.” (Regeringens strategi for styrket internationalisering af dansk kulturliv)

2 hovedmålgrupper De danske kulturinstitutioner Den internationale presse

Kulturinstitutionerne Kultursektoren er præget af mange store og små enheder og forskelligartede institutioner: 1.Nogle opererer internationalt med international branche, publikum og presse 2.Nogle samarbejder med internationale kunstnere og artister men har primært fokus på det danske publikum i deres kommunikation 3.Nogle er præget af sæson-aktivitet => udfordring er at bevare kontakten til den internationale presse og det internationale publikum uden for sæsonen

Kulturinstitutionerne efterspørger: viden om internationale medier kontaktdatabaser hjælp til netværk videndelingsforum praktisk hjælp

Det internationale mediebillede: Det bliver stadigt sværere, at få artikler om kunst fra et andet land i aviser, medmindre redaktørerne kender til landet i forvejen gennem tidligere store kulturhistorier.

Den journalisterne efterspørger:  At finde inspiration til den gode historie  At få et overblik over hvad der foregår  At finde ud af hvem er hvem og finde kontaktoplysninger  At finde viden, baggrundsinformation og links til hjemmesider  At etablere personlige relationer og netværk Journalisterne vil gerne have informationerne samlet ét sted:

MÅL 1: KOMPETENCER OG VIDEN Vi vil arbejde på at styrke kulturinstitutionernes praktiske arbejde med og viden om international presse og kommunikation, ligesom vi vil arbejde på at styrke videndelingen blandt aktørerne i dansk kulturliv.  halvårlige workshops for ca. 50 kulturinstitutioner  samarbejde med IPC om brainstorm-sessions med internationale journalister, som er udstationeret i Danmark og ca. 10 kulturinstitutioner

MÅL 2: KONTAKT OG NETVÆRK Kontakten til de internationale journalister skal styrkes. Vi vil opbygge en kontaktdatabase, arrangere journalistbesøg og holde møder med trendsættende medier, kulturredaktører og vigtige nyhedsbureauer.  3 målrettede journalistbesøg på kulturområdet om året  researchrejser til udvalgte geografiske fokusområder  kontaktdatabase over større og trendsættende medier på kulturområdet

MÅL 3: DISTRIBUTION Den internationale distribution af historier fra dansk kunst- og kulturliv skal styrkes. Vi vil etablere en fælles distributionsplatform, som skal forestå international distribution af pressemeddelelser og tiltag på de sociale medier.  distribution af internationale pressemeddelelser til udvalgte lande  simpel begivenhedsliste for at skabe et overblik over kulturaktiviteter i Danmark  presserum på danisharts.dk  særskilt strategi om udvikling af tiltag på den sociale medier i en international kontekst og etablerer et sådan i enten centralt eller decentralt regi

Samarbejde med ambassader og kulturinstitutter  Faktabaseret viden om målgrupper  Kontaktnetværk  Idéer til journalister som oplægsholdere  Henvise til presserum på danisharts.dk  Deltage og invitere netværk til at deltage i tiltag på sociale medier