Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

The IPC experience. IPC/Long Courses Enrollment and Distribution of IPC Students, 1990 - 2003.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "The IPC experience. IPC/Long Courses Enrollment and Distribution of IPC Students, 1990 - 2003."— Præsentationens transcript:

1 The IPC experience

2 IPC/Long Courses Enrollment and Distribution of IPC Students, 1990 - 2003

3 Hvordan underviser IPC i internationale spørgsmål?  Diversitet i elevgruppen!!!  Internationalt personale inkl. køkken og praktisk personale  Lærere/gæstelærere underviser tit i regionale studier som svarer til regionen de kommer fra: African studies, Asian studies, Latin-Am. Studies, Nordic studies, European etc.

4 Hvordan underviser IPC i internationale spørgsmål?  Sproget!! Vi underviser og arbejder på engelsk. Arver nogle gange elever fra andre højskoler fordi de ikke føler sig tilstrækkelig integreret, og oplever at danske elever (og lærere eller andre ansatte) helst snakker dansk sammen!

5 Hvordan underviser IPC i internationale spørgsmål? Global linje med tre dimensioner og tre lærere involveret:  Politisk og økonomisk globalisering  Ressourceforvaltning og bæredygtighed  Internationale konflikter

6 Hvordan underviser IPC i internationale spørgsmål?  Eleverne gør research og præsenterer resultater for hinanden eller folk udefra. Eksempelvis arbejdede de med ’Millennium Development Goals’ hvor vi efterfølgende modtog gymnasie- eller 10.klasser til præsentation, gruppediskussioner og debat i plenum.

7 Hvordan underviser IPC i internationale spørgsmål?  ’World Debate Evenings’, hvor vi tager aktuelle emner op, ofte efter ønske fra eleverne. Eks: Jyllandspostens tegninger, hvor vi inviterede gæste- oplægsholdere og holdt en serie debataftner med åben adgang for publikum udefra

8 Hvordan underviser IPC i internationale spørgsmål?  Temauger, f.eks. HUMAN RIGHTS eller ENVIRONMENT hvor eleverne vælger workshops efter interesse, (human trafficking, Darfur, slavery, Guantanamo eller climate changes etc.), og som ender op med en kampagne, udstilling, petition, artikel i lokal presse el.

9 Hvordan underviser IPC i internationale spørgsmål? Core Class for alle, tit diskussion i blandede grupper:  Hvad er man stolt af og hvad vil man helst være foruden i sin egen kultur?  Værdianalyse, hvordan forholder man sig til forskellige fænomener i forskellige kulturer og hvad er forklaringen?

10 Hvordan skabe engagement blandt eleverne? Personlig tilgang:  Nyheder fra eller konflikter i de pågældende elevers hjemlande  ’Life stories’ inkl. historie og nutidige samfundsforhold, spejler sig i hinanden  Cultural Evenings – hvor eleverne præsenterer egen kultur for hinanden

11 Hvordan skabe engagement blandt eleverne? Parallelle projekter eller kurser som Crossing Borders eller MS’ Global Kontakt  Understreger skolens profil og fanger elevers interesse, nogle deltager i kurser og seminarer efter de har forladt IPC  Eleverne bruges som ressourcepersoner for danskere der skal rejse til deres respektive hjemlande


Download ppt "The IPC experience. IPC/Long Courses Enrollment and Distribution of IPC Students, 1990 - 2003."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google