Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning."— Præsentationens transcript:

1

2 › Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning af humanitære og andre samfundsmæssige opgaver

3 › Vi talte om at synlighed havde to dimensioner, nemlig synligheden indad til og synligheden udad til, men at der er nogle gråzoner, der dækker områderne både er indad og udad til.

4  Vi talte om at vores gildeblad Sct. Georg er blevet for meget “spejderblad” og for lidt vores eget gildeblad.  Sct. Georg kunne indeholde meget mere gildestof fra vores egne aktiviteter og dermed give inspiration på flere måder.

5  Synlighed indad til skal overordnet varetages af Landsgildets kursusudvalg.  Uddannelse af DUS skal udvikles, samt oplæg til uddannelse af gildebrødre der gerne vil udfordres i forhold til det gode gildearbejde.  Kurser i kommunikation – hvordan foregår den gode formidling  Kurser i god kontakt med ”pressen”

6  Landsgildets hjemmeside moderniseres og bør blive nemmere af navigere i.  Forslag til nye tiltag:  Ideer til det gode gildearbejde  Vidensbank  Udvidet bibliotek med nem download af artikler

7  Der kan oprettes et rejsehold bestående af gildebrødre med specifik viden på forskellige områder, som kan besøge gilder som har behov for ”eksperthjælp”.  Rejseholdet kan afholde kurser forskellige steder i landet og besøge de enkelte gilder. Vidensområder for rejseholdet kan være:  IT  Kommunikation  Konfliktløsning  Teambuilding  Og meget andet

8  Hjemmesiden – moderniseres som beskrevet tidligere  Pressedækning, gennem gode kontakter lokalt og landsdækkende  Kommunikation som en del af strategien for Sct. Georgs Gilderne i fremtiden

9  Go-Cards, en smart måde at blive set på, hvis budskabet er godt og ser spændende ud.  Apps og smartcoder

10

11  GO-CARD er et reklamebåret gratis postkort. Postkortene er målrettet mod de urbane, udadvendte og velbevandrede unge med fingeren på pulsen – der kan være svære at få i tale. I forhold til GallupsKompas er der en overvægt af ”De moderne – fællesskabs-orienterede”, som blandt andet er kendetegnet ved at være storforbrugere af kultur, og åbne for nye impulser.  GO-CARD har i modsætning til mange andre medier en reel værdi for brugerne. Udover at det naturligvis bliver brugt som postkort, så bruger folk også kortene som dekoration, gavemærker, samleobjekter, indbydelser og underholdning. Der bliver taget mere end 2 millioner postkort om måneden, hvilket svare r til ca. 65.000 gratis postkort om dagen.

12

13

14  Ved præsentation i det offentlige rum, kan der være god grund til at ”skilte med” vores tilhørsforhold til Gilderne, f.eks. ved at bære:  Tørklæder, smykker og andet accessories  Skjorter/bluser/cardigan/polo med logo  Pæne T-shirts med ”rygmærke”, f.eks. teksten:  Jeg er ”gammel” spejder, hvad er du? 

15  PR-kursus for lokale gilder  Formål:  Gildebrødre bliver videnspersoner i gildet og skal kunne fungere som konsulenter for gildebrødrene.  Indhold:  Pressekontakt – markedsføring – IT teknik

16  IT-kursus for gildebrødre  Formål:  De lokale gildebrødre bliver videnspersoner i gildet og skal kunne fungere som konsulenter for øvrige gildebrødre  Indhold:  Basisprogrammer på PC og evt. hjælp til navigering på hjemmesider

17 Indadtil Udadtil  Hjemmeside  Uddannelse  Kurser  Rejsehold  PR  Kommunikation  Hjemmeside  Pressedækning  Kommunikationsmodeller  Apps og smartcoder  Go-cards  Tøj og accessories

18  Synligheds gruppen er enige om at vi gerne vil fastholde netværket og danne et forum med idé udveksling, erfaringsudveksling og diskussion  Det kan foregå ved to årlige møder samt elektronisk kontakt

19


Download ppt "› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google