Interaktionsdesign E2007 Lektion 14 Om delrapport.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

Hvad synopsen skal indeholde fremgår på de
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Divergent og Konvergent
Det Internationale Område Studieområde 3/
3/1 – 15/1: Synopsis og AT-eksamen
Introduktion til Det Praktiske Projekt Det Praktiske Projekt Udvikling og skriveproces.
Retorik og eksamen - den mundtlige eksamen i samfundsfag
Bytte   PowerPoint  .
Velkommen til workshoppen ”Fornyelse af aftenskolen”
Supervision og faglig feedback
(almene målsætninger)
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering
Kondenceret konceptudvikling DDK ITU F2007 John Paulin Hansen.
Karl Henrik Flyums model
Synopsis VIP3/2012.
Insidere og outsidere – den danske models rækkevidde Eksamensform og tips til eksamen og opgaver Steen E. Navrbjerg Dias 1.
Grundkursus i synopsisskrivning Stine Heger, cand.mag.
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Problemformulering Indeholder:
Klar til selvevaluering Inspirationsmateriale til en pædagogisk dag.
INNOVATIONSFORUM # 3 VIDENSBEARBEJDNING EKSPERIMENTER OG METODER.
Research & Innovation Projekt 1 Gruppemedlemmer: Anders, Bitten og Janne.
Introduktion til opgaveskrivning
Introduktion til Det Praktiske Projekt
Akademisk arbejde.
Udvidet problemformulering
Videnskabsteori - for begyndere 3g AT 2014
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Synopsis VIP13 HH3.
7-punktsmodellen Et eksempel på en heuristik
Studie rapport opbygning
1. Semester rapporter Det skal fremgå af rapporten at man kan planlægge implementere afprøve dokumentere middelstore programmeringsopgaver.
HVAD ER EN PROBLEMFORMULERING ?
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
Akutafdelingen På vej mod DNV Oplæg til gruppearbejde: Hvad gør vi først? Hvad gør vi siden?
Interaktionsdesign E2007 Lektion 13 Eva Brandt og Jesper Windum Schön and design reflections.
At deltage i projektarbejde
Dinbundlinje.nu Tilbud om Kampagne Kick-off på jeres center.
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 3. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
Synopsis.
Business cases.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Problemformulering En problemformulering er et sæt af åbne spørgsmål.
SKABELON.
1 Efter Karl Henrik Flyums modeller At formulere spørgsmål - led 1- 7.
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Gruppe (max. 3) eller enkelt opgave Opgaven handler om det Politiske system (Eastons model), det er en opgave som lægger op til hurtigt og præcist at kunne.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 2: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
1 PV3: P0-erfaringsopsamling og P0-procesanalyse Kursusholder: Mette Mosgaard.
Projektopgaven.
Michael Svendsen Pedersen Lektor emeritus
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Erhvervsøkonomisk seminar (10 ECTS) Efterår 2017
Powerpauser Workshop d. 21. oktober 2015 Benjamin Hesselager (TEC)
Efter Karl Henrik Flyums modeller
Efter Karl Henrik Flyums modeller
WORKSHOP 2, Gribskov Kommune, 2017
Flerfagligt Forløb 3 Klasse: Fag:.
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
Sæt dit aftryk – udvikling af ideer
Fokuseret Værdikædesamarbejde – design for optimal ressourceanvendelse
Humanistisk Entrepreneurship 3 Forretningsmodellens mønstre A
En ny bog er i gang – skrevet af addicts, for addicts
CØ SMV – Øget vækst gennem cirkulære forretningsmodeller i SMV’er
Introduktion til mini-SOP 3. hhx
Præsentationens transcript:

Interaktionsdesign E2007 Lektion 14 Om delrapport

Status? –Brug tid i grupperne på at orientere hinanden om udbytte af workshops –Diskuter hvordan dette kan bruges i videre arbejde –Kortlæg gruppens ressourcer Tid, kompetencer, andet Delrapport –Tænk på at dokumentere alt designarbejde og jeres ideer –Jesper: “ned på papir og så hurtigt videre med næste ide …” –Brug jeres visioner

Indhold af delrapport Kursusbasen: “beskrivelse af problemområdet, en problemformulering og en skitse af det planlagte koncept/produkt” Omfang: 2-8 sider excl bilag Tænk på den som –en ’guide’ for jeres videre arbejde –en måde at få kvalificeret respons Eksempel på indhold –Motivation og problemfelt / -område –Problemformulering (præcisering af vision) –Valg af litteratur og andre kilder –Metode og empiri Målgruppe Tanker om brugerinddragelse / evaluering –Løsningsrum / alternative koncepter Foreslået koncept + begrundelse –Projektorganisering Ressourcer Projektplan –Skitser! –Modeller!

Den gode problemformulering har kun ét klart hovedspørgsmål og evt. et eller flere underspørgsmål er relevant i forhold til interaktionsdesign er interessant for jer er kort og præcis: max 10 linjer kan bygge på en undren: "Hvordan kan det være at..." kan bygge på en modsigelse: "De fleste tror... men i virkeligheden så..." kan stille nye eller provokerende spørgsmål spørger oftest "hvordan" eller "hvorfor" og ikke bare "hvad" giver mulighed for at argumentere for og imod en holdning giver mulighed for at lave en konklusion