Pædagogisk rådsmøde den 7. marts. Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Advertisements

Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Læringsreformen En stor forandringsproces er i gang i folkeskolen. Det handler ikke blot om implementering af en ny lov. Det handler om omstilling og udvikling.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
Informationsmøde - Gug Skole 2014/15
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
1 Folkeskolereformen -hvilke perspektiver giver den i forhold til dagens overskrift set fra en politisk synsvinkel Søren Kristensen.
Kontaktforældremøde Skelgårdsskolen 11. november 2013.
Folkeskolereformen - gør en god skole bedre MEN HVORDAN?
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Ny folkeskolelov Ikrafttrædelse August Overordnede rammer En længere og varieret skoledag • 30 timer for børnehaveklassen til 3. klasse, • 33 timer.
Et væksthus for børn og voksne
Dialogmøde 16. maj 2013 Skolebestyrelser og Familie- og Kulturudvalget.
V ELKOMMEN TIL ÅRSMØDE Kollerup Skole Tirsdag d. 11. juni 2013.
På vej mod folkeskolereformen
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Skolereformen Trivsel Faglighed Læring.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
Skolereformen Overordnede mål:
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Skolereform august 2014………………
Velkommen til valgmøde
Introduktionsaften 10. klasse på Hjalleseskolen
Skolereform & Arbejdstidsaftale Efterår: Processer og forhandlinger for skoleledere og TR 3. oktober: Stormøde for alle interesserede 16. januar: Skoleafdelingens.
Folkeskolereform 2013 Hammerum Skole.
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
0.-6. årg., Haderslevreformen og Folkeskolereformen Juni 2014
Program – : Panel. Oplæg og debat – 11
Rosenlundskolen - på vej ind i folkeskolereformen
Formålet med aldersblandede hold & rullende skolestart
Invitation til skolebestyrelserne
Folkeskolereformen - generel information
Informationsaften om folkeskolereform og skolebestyrelsesvalg Allingåbro Børneby.
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Dialogmøde tirsdag den 17. juni 2014
Velkommen til forældre, foreningslivet og øvrige interessenter Aftenens program i overskrifter: Velkomst ved skolens ledelse Bestyrelsens årsberetning.
Folkeskolereformen - et overblik. Et fagligt løft af folkeskolen Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. Folkeskolen skal.
Folkeskolereform Version 1.0
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
Den ny Folkeskolereform. MÅL 1) Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2) Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen Malling Skole - så langt er vi nu 14. maj 2014.
Folkeskolereformen på vores skole
Folkeskolereformen Et fagligt løft af folkeskolen.
Folkeskolereform 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
 Andelen af elever i den almindelige undervisning skal i 2015 være 96% af det samlede elevtal i FSK – mod 94,4% i dag.  Det svarer til ca elever,
Folkeskolereform Forældremøde nr maj 2014.
Velkommen.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Et fagligt løft af folkeskolen.
Informationsmøde 17. juni Forældre Skolereformen på Rønneskolen.
Læringsreform i Hillerød. Tre overordnede mål: 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen.
Skolebestyrelsen Forælder specialklasse Medarbejder Elev Leder Ekstern repræsentant?
Målstyret læringsreform
Velkommen til informationsaften om overgangen til Hornbæk Skole.
Struktur Økonomi Tidsplan Pædagogik. PROGRAM – forældreworkshop 1. marts kl – i gymnastiksalen Kl Velkommen v/ Lance Luscombe (skoleleder)
Skolereform … og valgmøde Højgårdskolen april 2014.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Reform til Kærbyskolen Overordnede mål - Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. -Folkeskolen skal mindske betydningen af.
Den Sammenhængende Skoledag På Holluf Pile Skole Odense.
Velkommen til Vestervangsskolen
Dialogmøde – VIA University College - den 16. juni.
Vestre skole d Formål Hvordan vil en længere og mere varieret skoledag se ud for en elev i hhv. indskoling, mellemtrin og udskoling ? Hvad.
S KOVBYSKOLEN – DEN NYE SKOLE - FORMANDSBERETNING Skolebestyrelsen årsmøde Skovbyskolen 18. marts 2015.
Præsentationens transcript:

Pædagogisk rådsmøde den 7. marts

Debat om organiseringen 1. Intro ved Kristian (5 min) 2. Oplæg ved skolebestyrelsen (10 min) 3. Gruppediskussioner (20 min) 4. Fælles opsamling og tilbagemelding (25 min) Pædagogisk rådsmøde 7. marts 2013

Intro – Fremtidens Mølholm Skole Proces over 3 år Skolen i Bevægelse Input fra lærere, pædagoger, elever og forældre Hvilke udfordringer møder vore elever i fremtiden? Et kig i krystalkuglen? Hvad skal de kunne? Lytte og anerkende hinandens holdninger Pædagogisk rådsmøde 7. marts 2013

Visionen Vi skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige de kan. Vi skal mindske betydningen af social baggrund i forhold til faglige resultater. Vi skal udvikle fællesskabet til gavn for alle Vi skal organisere skolen, så skolen kan møde fremtidens udfordringer Pædagogisk rådsmøde 7. marts 2013

Organiseringen skal understøtte Undervisningsdifferentiering - større mulighed for holddannelse En bedre udnyttelse af resurser - blandt andet Resursecentrets timer Bedre muligheder for sociale relationer for eleverne - legemuligheder og netværksdannelse med endnu flere Økonomisk robusthed - i en økonomisk usikker periode - ingen ved hvor den økonomiske krise ender Pædagogisk rådsmøde 7. marts 2013

Organiseringen skal understøtte Inklusion - fleksibilitet i forhold til tilknytning af elev/elev og elev/voksen Øget samarbejde de voksne imellem - fælles årsplaner - et bedre arbejdsmiljø – fælles ansvar - mindre sårbarhed ved sygdom/fravær Pædagogisk rådsmøde 7. marts 2013

Udfordringer Ændringen af måden at tænke undervisning og læring - udgangspunkt i klassen ændres til udgangspunkt i årgangen - fra klasselærer til kontaktlærer Tidshorisont - der skal træffes en afgørelse for 4. årgang 2013/14 Timing - mange dagsordener på én gang - folkeskolereform, arbejdstidsaftale, lockout Pædagogisk rådsmøde 7. marts 2013

Muligheder - konsekvenser Drøftelse af organisering i klasser i forhold til organisering på årgange. Pædagogisk rådsmøde 7. marts 2013 Organisering i klasser: Muligheder/fordele Begrænsninger/ulemper Organisering på årgange: Muligheder/fordele Begrænsninger/ulemper

Opsamling Pædagogisk rådsmøde 7. marts 2013

Efterretninger Skoleledelsen Skoleåret Elevtal Interne overflytninger Evt. ansættelser Nyt ledelsesteam? Valg af medarbejderrepræsentant til skolebestyrelsen Oprettelse af SFO1 og SFO2 for centerklasseeleverne Andre PLC – Kulturmesse 30. maj Pædagogisk rådsmøde 7. marts 2013