Prostitution i Norden: 16-17 oktober 2008 Rosenbad, Stockholm Jeanett Bjønness Aarhus Universitet.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Advertisements

NATUR OG MILJØ Teknik og Miljø Aarhus Kommune Skejby DET GODE GRØNNE BYRUM.
Caseoplæg om Facebook.
Vi står midt i en ny tid!!! Åbenhed, en vilje til at afprøve nye arbejdsformer og styrke til forandring. Jaana Castella Psykiatritopmøde 6. oktober 2012.
1 Trekant-drama i et UM perspektiv – en sammenligning af ’The Change Triangle’ og formuleringer i UMs ’Generelle principper’
Når lærere samarbejder med forældre
1 OECD efterlyser en indsats for fremtiden Overordnede problemstillinger: • Hovedstadsregionen er en lille metropol i et internationalt perspektiv • Vi.
Kan Netværkstedet drives som socialøkonomisk virksomhed?
Debatkort til Arbejdsplads Debatværktøj til kompetence- udvikling.
Krisehåndtering 2013.
SFU’s Skolestartskampagne i et ideologisk perspektiv
Ungdom det bedste guld - hvordan får vi guldet frem?
Kultur i organisationer
Annette Kamp og Pernille Bottrup Nyborg Strand januar 2011
Muligheder og barrierer for sundhedsfremme i et socialt udsat boligområde – ’Motion og Afslapning i Vand kun for Kvinder’ som case Fredericia Kommune Anita.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Kvalitet i arbejdet med anbragte børn og unge
Mellem forandringer og trægheder - hvor er daginstitutionen på vej hen? Peter Østergaard Andersen 28. Februar 2014.
Socialpsykiatrien i ny organisering Velkommen til Dialogmøde i Socialpsykiatrien HTK.
It-hjælp til mindre it- parate virksomheder på biblioteker Aalborg og Vejle 12. og 13. september 2013.
At udforske sin egen praksis
TATIONpRÆSEN 20 AARHUS UNIVERSITET SPECIALET PÅ TVÆRS AF UNIVERSITETSFAG SØREN S. E. BENGTSEN, PH.D.-STUDERENDE, INSTITUT FOR DIDAKTIK, DPU, AU OG TINE.
Lene Tortzen Bager og Tine Wirenfeldt Jensen
1 Vejlednings- opgaven Tirsdag aften v. Adjunkt Martin Finderup Andersen.
HVAD VIL DET SIGE AT VÆRE KRITISK? Hans Siggaard Jensen Professor – Institutleder Learning Lab Denmark Danmarks Pædagogiske Universitet.
Velkommen til dag 2 på AUs vejlederuddannelse!
TIDLIGE INDSATS – HVAD VED VI OG HVORFOR ER DET SÅ SVÆRT
Evidens om vejledning Gitte Wichmann-Hansen, adjunkt, ph.d.
1 & Bevaring af netværket Lise Landgren og Peter Holm Vilstrup, Sund By Netværket Røgfrihed for alle -Status og fremtid.
Undervisningsministeriets realkompetenceredskab til ’tredje sektor’
Aarhus Uni versitet STEFFEN LONGFORS OMRÅDELEDER AARHUS UNIVERSITET PURE INFORMATIONSMØDE med fokus på indikatorprojektet.
Begrebsafklaring og et blik på sprogets betydning for tosprogede børn
Sprogpakken Introduktion til kurset. Introduktion Velkomst Præsentation –af kursister –af undervisere Registrering/stamoplysninger Film: Taler vi om det.
Konstruktivisme versus realisme – en falsk modstilling?
1 Vejlednings- opgaven v. projektleder Martin Finderup Andersen.
Fra forskning til forandring Lektor og udviklingsleder Camilla Hutters Center for Ungdomsforskning, DPU, Aarhus universitet
CoM – Matchningsværktøj Opdelt i mindre grupper Ansatte i daglig kontakt med nogle bestemte kollegaer Stabil markedssituation Samme produkter/ydelser.
Reflekteret praksis og kvalitetsudvikling i Blå Kors - hvad er det lige, vi skal med en Forskningsafdeling?
Klik for at redigere titeltypografi i masteren 1 Velkommen ! Hindsgavl Slot Onsdag den 4. februar 2009 Kunsten at holde liv i en stressindsats Ved Ida.
Fokus på køn på Roskilde gymnasium Skoleåret 2013/2014.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Uddannelse og rekruttering i internationalt perspektiv v/ Marianne Raben Olrik  Status internationalt  Hvad gør andre lande?  Hvor samarbejder vi? 
VIP2 5. november 2008 Historie om perlen. ”Pludselig var jeg meget dygtig” Målet med dagen – at I selv laver et KompetenceKort, dialog om muligheder for.
Forudsætninger for en god samtale
1 & 2 lektion: Samfundet og samfundsfag – hvad er det?
3.Lektion: Identitet 3.Lektion i undervisningsforløbet ”Identitet i forandring”, baseret på kapitel 3 i Luk Samfundet Op! af Brøndum og Hansen, Columbus.
Recovery - At komme sig Aulum d. 10. oktober 2010
Livsstilsændringer i Flok. 2 Aabenraa kommune 6000 medarbejdere Ca. 450 arbejdssteder MED. System med HMU som beslutningsorgan.
COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 1 Arbejdsform og indhold Seminar 1 - Præsentation af principperne.
LP-MODELLEN Vejlednings-opgaven Tirsdag aften
Etiske problemstillinger i relation til genetisk forbedring v/Karin Christiansen Adjunkt, SMK Adjunkt, SMK Aarhus Universitet Aarhus Universitet.
Employer Branding, Gå-hjem-møde, ASBccc 7. maj 2008 Employer Branding Gå-hjem-møde, 7. maj 2008 Helle Kryger Aggerholm, ph.d.-studerende Mona Agerholm.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Frivillighed i Danmark Resultater fra en befolkningsundersøgelse.
Peter Nedergaard: Kritisk realisme Dagsorden
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Oplæg til 3. møde i udvalget vedr. professionsspor Formål og læringsmål.
Temagruppen om forskning og udvikling - status og det videre arbejde.
Bandeseminaret som grænsefællesskab Hvordan kan vi sammen skabe praksisudvikling? Line Lerche Mørck, lektor v. DPU, Århus Universitet, 2013.
Kompetenceudvikling og Teamsamarbejde Projekt ”Fælles Værdier – Fælles Fodslaw” - når vejen dertil er gennem vores pædagogiske praksis.
Brugerinddragelse i sundhedsvæsenet HVAD SKAL VI MED ET BRUGERRÅD? Alexandra B. R. Jønsson Videnscenter for Brugerinddragelse i Sundhedsvæsenet.
GOD HÅNDTERING AF SYGEFRAVÆR OG FASTHOLDELSE Program * Kulturens betydning for sygefravær og forebyggelse * Praktisk etik som kulturredskab * Kort over.
Den Danske Naturfond Status og perspektiver. Fondens etablering  Natur- og Landbrugskommissionen – april 2013  Principaftale – nov  Finanslovsaftale.
Den gode børnesamtale -handler om mere end barnets ret til at blive hørt Det handler om hvordan barnet bliver hørt.
Hotel Nyborg Strand 28. oktober 2016
Hvor skal Masters hen - du?
Kritisk realisme og poststrukturalismen
HL7-FHIR Hvordan koordineres udviklingen og udbredelsen?
Lær med Familien - et projekt om forældreinvolvering i folkeskolen
Forebyggelse - dilemmaer og handlemuligheder
Præsentationens transcript:

Prostitution i Norden: oktober 2008 Rosenbad, Stockholm Jeanett Bjønness Aarhus Universitet

Holdninger Formål Kortlægge holdninger til prostitution i Danmark Indhold Beskrivelse af lovgivning Beskrivelse af definitioner og positioner Beskrivelse af befolkningsundersøgelser, holdningsundersøgelser og kampagner Diskussion af omfangsberegninger Diskussion af pressens rolle Beskrivelse af prostitueredes holdninger Jeanett Bjønness Aarhus Universitet

Sociale tiltag som vidensproducent Formål Analysere og perspektivere sociale tiltag de sidste 20 år Indhold Beskrivelse af konkrete tiltag Beskrivelse af perspektiver på prostitution i vidensindsamling Analyse af tiltag i lyset af evalueringer og kritik Diskussion af metode og konstruktioner Diskussion af socialt arbejde og vidensproduktion under samme organisatoriske paraply Jeanett Bjønness Aarhus Universitet

Den danske situation Status Stor erfaring med vidensindsamling via hjælpeprojekter i statslig og KFUK regi Behov for større nuancering og åbenhed Ønsker Metodisk nøjagtighed og refleksion over forholdet mellem sociale tiltag og vidensindsamling. Uafhængig forskning:  ikke knyttet til hjælpeprojekter  ikke baseret på en bestemt konstruktion af fænomenet prostitution Åbenhed overfor internationale erfaringer og undersøgelser Anerkendelse af prostitutionsarenaens aktørers erfaringer og holdninger Jeanett Bjønness Aarhus Universitet