Sprogpakkens 6-dages kursus Praksisopgave 2 4. Dag 1.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Sprogpakkens 6-dages kursus
Advertisements

Hvem er jeg? Hvor bor jeg? Hvem bestemmer over mig?
Lidt om vejleder rollen
National konference for VUM superbrugere
Program – 10.00: opsamling på cases og innovationsdage - hvor er vi med vores cases? - hvad mangler vi for at komme videre? – 11.00: Innovation.
Nina Tange Aarhus Universitet
Digitalisering og medialisering
9. Laboratoriedag - eftermiddag. Fortsat udvikling ”At holde Gejsten Oppe”
Projekt 5 i 12 Laboratorium 9: 26. februar 2013 ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag” ”At holde udviklingsgejsten oppe i en travl hverdag”
Hvad er det der sker, når der ingenting sker?
MEDIEPÆDAGOGISKE VEJLEDNINGSVÆRKTØJER
Læringscentret og nye vejledningsformer
Udviklende Læringsforløb for Lægesekretærer og øvrigt Administrativt personale med tæt kontakt til patientforløb ULLA Sektion for Rekruttering og beskæftigelsesfremme.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Introduktion til Sprogpakken
Arbejds- og Udviklingsgruppe Udviklingsseminar 1
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
Hvordan er jeg blevet til dén, jeg er?
› Synlighed skal altid baseres på Sct. Georgs Gildernes vedtagne mål: › At arbejde med personlig udvikling, støtte spejderarbejdet og medvirke til løsning.
Udvikling af fagenes didaktik Flakkebjerg,
Kollegial feedback på Praksisopgave 2
Darum skole 4. november 2013.
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Forankring af praksis i et innovativt perspektiv
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
at arbejde med ledernes psykiske arbejdsmiljø?
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
Fællesskaber fastholdelse og personlig udvikling
Ungdomsbyen i samarbejde med Benedicte Kommunikation
Læsegruppel ederen. Kursets ethos  Den ethos som kendetegner Læseforeningens aktiviteter er, at litteraturen kan blive genstand for menneskelig erkendelse,
Indsæt billede i vinge: Gå ind under Indsæt > Billede > Fra fil Placer billedet, så det ønskede udsnit dækker vingen. (Det kan være nødvendigt at forstørre.
Ledelse i den digitale skole - selvevaluering af udbyttet af it Uddannelsesforum 4. november 2008 kl. 14: :50 Konsulent Sanya Pedersen, Danmarks.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra lærernes selvevaluering af tema 1.
Bedre udbytte af it i skolen Noter fra skolens ledelsesteams’ selvevaluering.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Sprogpakken Praksisopgaven.
Sprogpakken Praksisopgaven.
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Praksisopgave 1 Intro til praksisopgave 1 2. Dag 1.
Opgaver Forventninger og vejledningsstrategier 1.
Videre med praksis - fremlæggelse af praksisopgave
Oplæg til Strategi for kreds-FDF HB møde februar 2012, bilag 4.2 Status – februar 2012 Ver.2.5.
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Barndommen er fremtiden Fremtidens institutioner 2015
Sprogpakken Vejledningsforløb og læreprocesser. KilderAndersen 1995 Bang og Heap 1999 Humle 1995 Løw 1998Schwartz 1998 Aftale Etablere aftaleEtablering.
Blended Learning - en introduktion Karsten Gynther Videncenterchef University College Sjælland.
Omrejsende ledere - Svendborg Kommunes interne konsulentkorps.
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Ledelse af frivillige Økumenisk efterårsmøde – 5. november 2011.
Michael Elbo Ditte-Lene Betina
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Ledelse på vej Gentofte Kommunes uddannelse af ledelsestalenter Personalepolitisk Messe Bella Center, 12. januar 2010.
Fra kursus til lokal skoleudvikling – om og med medier 13. marts 2012.
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Sprogpakken Videre med praksis - fremlæggelse af observationer.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Læreren som læringsleder
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
IKT omstilling af undervisningsinstitutioner Forskning og udvikling på AAU V. Tom Nyvang
At gøre virksomhedens ambitioner synlige
1 Kortlægning i program for læringsledelse 2 Kortlægning Kortlægningen i Program for læringsledelse er udformet som netbaserede, elektroniske spørgeskemaer.
Kerneopgaven i forandring XX arbejdspladse – den xx.xx.201x.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Sæt medarbejdere, fag og opfindsomhed fri – innovation? LO’s arbejdsmarkeds-, uddannelses- og erhvervspolitiske konference 25. november 2014 Pia Gjellerup.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Evaluering af projektet ”Transfer i AMU”
Helene Græsdal Thomsen & Lise Wich Marselisborg Gymasium
Træneruddannelsen Trænerrollen bliver mere kompleks og krævende, efterhånden som spillet udvikler sig, og kvalitetstænkning spiller en stor rolle i dagens.
Præsentationens transcript:

Sprogpakkens 6-dages kursus Praksisopgave 2 4. Dag 1

Indhold : Forberede praksisopgave 2 –Med afsæt i eftermiddagens arbejde med innovation – og konkret den omvendte brainstorming – idégenereres til praksisopgave 2 –Individuelt - med afsæt i praksisopgave 1 Hvordan kan jeg bedst facilitere opgaven i praksisopgave 1? Hvordan kan jeg arbejde med innovative læreprocesser såvel ift. sprogarbejdet og min rolle som nøgleperson? Hvad er de største udfordringer som nøgleperson? Hvor er min ikke-viden? Hvilke relationer, koncepter og viden eksisterer nu? –Grupper Brug ’gratis konsulenter’ som ved praksisopgave 1 – hav fokus på ikke-viden og relationer. Udgave dages kursus SUM, VIA2

Praksisopgave 2 Praksisopgave 2 – rollen som facilitator –Den anden praksisopgave har fokus på, i et metaperspektiv, at forholde sig kritisk til egne muligheder for at agere som facilitator ud fra refleksioner over første praksisopgave og med inspiration fra kurset med særligt fokus på, hvordan lærings- og forandringsprocesser kan igangsættes, fastholdes og gøres innovative og derved give værdi. –Praksisopgave 2 har således særligt fokus på, hvordan nøglepersonen kan facilitere og understøtte lærings- og forandringsprocesser, samt hvilke udfordringer det kan give (fx set ift. de tre niveauer: centralt, lokalt og konkret udførende). Udgave dages kursus SUM, VIA3