Hvad er reklamepsykologi?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
LØFT Løsningsfokuseret Tilgang
Advertisements

IPad, en naturlig del af lege- og læringsmiljøet i Daginstitutionen Mariehønen i Jelling  Mariehønen i Jelling er en aldersintegreret Daginstitution med.
Svend Gønge-skolens værdier...
TPG handleplans-skema
Derfor har vi altid meget at lave Pensionistens hverdag
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Processuelle netværksmøder – et psykologisk perspektiv på samarbejde i praksis Af Rikke Kann, cand. psych. Speciale ved Institut for Psykologi, Københavns.
Læringsstile og lektier
Hvad du har lært Dine nye mentaltræningsvaner. Du har nu lært dig selv bedre at kende som løber • Du er blevet mere bevidst om den tankevirksomhed der.
Readymades / genbrugskunst
PC1 Lad os komme i gang…..
Læringsmiljø på hhx; kvaliteter og udfordringer Temaoplæg 2: IKT i undervisningen på hhx DEA, 13. Oktober 2010 Ph.d.-stipendiat, Arnt Louw Vestergaard.
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Vores syn og optiske illusioner
INTERPERSONEL KOMMUNIKATION MODEL 1 situation1situation 2 et sted i verden situation 3 tid K1 g1 g2g1 K2 g2 g1 K1 K2 P1 P2 C1 C2 S1: Cyl(g2) S2: Cyl(g2)
Sidetyper Web-udvikling med FrontPage 2003 RHS - Informationsteknologi.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Hvad er en brugergrænseflade
Hjælpemiddel under forløbet. •Kendt fra kunstnere, som en samlingsmappe over deres værker. •Vi bruger det her, som en samling over hvad du har lavet mens.
Online annoncer og bannerreklamer
The Sims2 Double Deluxe + Sims 2 Pets
Darum skole 4. november 2013.
Poster præsentation I modsætning til Power Point præsentationer er en poster et enkelt Billede, der skal fange med det samme. (Ligesom en annonce VS en.
Mindre grimt, tak.
Dansk 1. klasse.
Lyd-ikonet er forsvundet
Analyse af praksis.
Psykologi Hvad er psykologi? Hvem bruger psykologi?
Afslut Frem >>
En fejl af stor betydning...
©Jenny Bohr – Til underviserne Voksne med ADHD har ofte mange negative erfaringer med sig. Mange har fået megen skæld ud som børn, og de.
Hvad ser du på næste side?
EN KOLD PILS…. ...ER OM SOMMEREN OFTE DET STØRSTE ØNSKE FOR ET ALMINDELIGT MENNESKE. MEN HVORNÅR ER DET AT ØLLET HAR KORREKT TEMPERATUR OG KOLDT NOK TIL.
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR
Hvad er forandring?.
Reklamer Reklametyper.
Et kursus om it som faglig udfordring og didaktisk mulighed for danskfaget. Ph.d. Jeppe Bundsgaard
Styr på begreberne EUX - REBSLAGERVEJ.
Sådan virker øjet: Lyset kommer ind igennem hornhinden.
Hvad ser du på næste side?
Køb det fulde sæt til 299 kr + moms
Børns udvikling Tamim harise.
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
Lavet af Christine og Signe 8.C ESSAY. Beskrivelse Man inddrager sine egne meninger og tanker. Ved vi tænker over tingene, danner vi billeder oppe i vores.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Livets Ord Livets Ord Januar 2012 Januar 2012 Også i år fejres Den Økumeniske Bedeuge - også kaldet Bedeugen for Kristen Enhed. Den finder sted over.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Afsenderfokuseret branding Modtagerstyret branding
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
En fejl af stor betydning...
INTERPERSONEL KOMMUNIKATION MODEL 1
Psykologi Hvad er psykologi? Hvem bruger psykologi?
Lærerpræsentation.
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
 Formål: kendskab til hovedforskellene på de tre fakulteter (i AT1-AT7 udbygges jeres viden)  Fremgangsmåde – tre-trins-læringsraket: 1. Oplæg v. Jan.
Møder Kapitel 6 Mie Femø Nielsen, Ann Merrit Rikke Nielsen, Birte Asmuß, Liv Otto Hassert og Sae Oshima.
Inspirationsskabelon til virksomhedsoplæg ”Virksomheder møder flygtninge”
Koncern HR, Udvikling DEFACTUM Opfølgning på TULE xxx.
Integrationsnet Målafklaring; med coaching og ressourcetænkning som referenceramme.
Dagens program Du skal lære at: finde dine introduktionsforløb
Inspiration spørgsmål og Billeder
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
SMTTE-Modellen Sammenhæng Evaluering Mål Tiltag Tegn Hvad vil vi?
Innovation.
Lektion 5 Formålet med denne lektion er at følge op på, hvordan det går med fællesskabet og klassekulturen samt at afrunde makkerskaberne. Alle rettigheder.
280 – Herre jeg vil gerne takke 1, S1
Opfølgning på TULE xxx Koncern HR, Udvikling DEFACTUM.
torsdag den 11. april 2019 Basen
Hvad ved du allerede Fortæl din makker: Hvad er digital kommunikation?
Den religiøse dimension
Præsentationens transcript:

Hvad er reklamepsykologi?

Reklamepsykologiske retninger

Perceptionspsykologi Det psykologiske fagområde, hvor vores sanser forsøger at afkode reklamer ud fra den måde, vi opfatter verden på. Opfattelsen bygger på de indtryk, vi har fået gennem livet via opdragelse og vores sociale arv. Ved man ikke, hvad en bærbar computer er, forstår man ikke reklamen til højre: Ulogiske sammenhænge pirrer også vores opfattelsesevne, og undersøgelser viser faktisk, vi efterfølgende kan huske bedre.

Perceptionspsykologi

Vores forbrug styres også af de sanseindtryk, vi får: Hvad tænker du på, når du ser denne annonce for British Airways, og hvad viser den faktisk – helt konkret?

Gestaltpsykologi Er en psykologisk retning, der ligger nær op ad Perceptionspsykologien Når man ser brudstykker af en genstand eller en situation, skaber hjernen det hele billede Når hjernen bliver tvunget til at skabe en helhed, så husker man bedre situationen – i vores verden: annoncen

Vi ser, hvad vi vil se:

Personlighedspsykologi

Personlighedspsykologi

Freud og psykoanalysen

Vi afslutter med en anderledes reklame Opgave Nu skal I på banen! Find tre annoncer eller tvspots, der illustrerer de reklamepsykologiske retninger, vi har gennemgået i dag. En af reklamerne må meget gerne være en reklame, hvor man skal forstå en sammenhæng for at budskabet kan give en mening!

Lektie til næste gang Læs kapitel 9 Fra s. 117 til 131