Sponsering Kapitel 7.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Workshop til 4H’s landsmøde d. 12. maj 2007 – Moar, må jeg lege med…? Moar, må vi gerne lege med…? - om samarbejde med andre!
Advertisements

Målgrupper Målgruppe Hvem vil du ramme med jeres aktivitet på sociale medier? Hvad ved din målgruppe om jeres organisation? Hvilke tre nøglerelationer.
Virtuel medarbejder eller konsulent
RBU Jon Kristian Lange.
Kultur på arbejde: Kulturforståelse og merkantil kultur
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Synlighed. Formands- og præsidietræning 17/ Synliggørelse Vort image = Offentlighedens opfattelse af bevægelsens aktiviteter “Et image er et.
Alle vores sponsorere skal betragtes som samarbejdspartnere
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Online annoncer og bannerreklamer
FØDEVAREANPRISNINGER
FBUs visionsplan 2015.
Refleksionsopgave Succesruten: Hvad har været motiverende for jer i denne proces? Hvad skete der? Hvem tog ansvar? Hvordan var humøret/stemningen? Hvordan.
Kommunikation / it.
Bedste praksis i vandplanarbejdet Irene Wiborg Projektchef Det siger EU – Guideline nr. 8 om involvering.
Fire aspekter Ledelsen (strategisk branding)
Center for Frivilligt Socialt Arbejde Samarbejde og partnerskaber Oplæg til Kalundborg Kommune.
Risici for SAPA-projektet
Titeldias (uden baggrundsfarve) Husk at vælge korrekt layout for hvert dias: Klik med højre musetast på dias i ruden til venstre i skærmbilledet og vælg.
Markedskommunikation - del 1
Policy vedr. sponsorarbejde Hvorfor skal klubben have en policy/strategi vedr. indgåelse af sponsorater. Hvad skal policy/strategi papiret anvendes til.
Hjemmeopgave Hvordan vi I positionere KMD? Hvilken positioneringsmetode vil I bruge til at sammenligne KMD og konkurrenterne? Hvad vil jeres råd være til.
BackIIBasic En undervisningscase i entrepreneurship
Forretningsmodel.
Lidt om at flytte bjerge
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Reklamemidler og -medier
Disposition Indledning Hvad samarbejdes der om ?
Kap 25 Branding Kapitel 25.
SPONSOR ARBEJDET Wischmann Innovation © 13 trin på vejen Mod en god sponsoraftale. Wischmann Innovation ©
Circle of change Benægtelse Reaktion Accept Handling
Team En gruppe er en samling mennesker, der Har fælles mål
VEJEN TIL DEN GODE LINKEDIN PROFIL
Kristoffer Hamborg Undervisningsleder på IAA Digital Diploma
The KaosPilots August Arne Kleven og & friends Opgaven Introduktion til analysen Praktisk gennemførsel - personlig tilbagemelding.
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Kildeskolen Kildeskolens struktur. Skolens formål skabe et alsidigt og udfordrende læringsmiljø danne grupper af en størrelse som præges af mangfoldighed.
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
FDF vil styrke det lokale samarbejde med kirker, skoler og kommuner Kirken skal holde fokus på børn og unge FDF skal nå udsatte børn og unge FDF skal være.
STABILITET I EN FORANDERLIG VERDEN Hvordan skal itSMF udvikle sig fremadrettet Michael Imhoff Nielsen
Markedskommunikation
Erfaringer og gode råd i forhold til implementering Vand i Byer Stormøde 21. januar
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
Århus Kommune Magistratens 3. Afdeling Sundhedsaftaler Økonomi og Myndighed Sundhedsaftaler mellem Århus Amt og Århus Kommune – inspiration til de fremtidige.
Implementering af strategi
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Pårørende er dem, som har den tætte relation til den sindslidende  Den nære familie  Far, mor, søskende og børn  Andre familiemedlemmer  Arbejdskollega.
Gode råd til fundraising
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Samskabelse - brug dit naturparkråd som afsæt for nye projekter.
STØT KONKURRENCE-SVØMMERNE I GREVE, TUNE & ISHØJ DU STØTTER EN SUND SPORT.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
ARENA SILKEBORG SPONSORAT. Silkeborg IF er en af landets mest traditionsrige fodboldklubber og har tilhørt den øverste elite igennem mange år. Silkeborg.
Formål Antagelser Kortsigtede virkninger Aktiviteter Udfordring Langsigtede virkninger At skabe mere synlighed og bevidsthed omkring ungdomsskolen.
Mission BygSoL – Samarbejde og Læring i Byggeriet I fremtiden er byggeprocessen en værdiproces. Det betyder at det hverken er omkostningerne eller avancen,
Gap! Forskelligt syn på sagsbehandlingen Andreas Jull Sørensen, sekretariatschef Det Centrale Handicapråd.
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
Strategi, kreativitet og neutral medieplanlægning.
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
Straksaktivering i Hillerød Kommune Disposition Baggrund og formål med straksaktiveringen Målgruppe og organisering Indhold Justeringer.
Værdibaseret ledelse. Udgangspunktet Fokus på procesværdi som et middel til at opnå målet (højere produktværdi) Alle byggeriets parter er på banen, og.
Dynamisk Strategi Evaluering af demonstrationsprojektet 2011
SUF - gevinstrealisering
Branding afsætning.
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Hvordan kommer vi ind ad døren?
ProcesPLAN MODUL 1 MODUL 2 Dag 1 Forberedelse:
Kosmetik- og hygiejnebranchens syn på den brugerrettede kommunikation
Hvad er vores kommunikationsmål
RRR Modellen.
Præsentationens transcript:

Sponsering Kapitel 7

Sponsering Er et samarbejde, som både sponsor og sponserede har fordel af. Sponsor yder et økonomisk bidrag for at opnå nogle markedsføringsmæssige fordele. Sponsorater er bygget op omkring en kontrakt, tænk på det som en ”noget for noget” aftale

Sponsering Sponsor yder et økonomisk bidrag og opnår derigennem en form for reklame Stigning indenfor sponsorater Formål: skabe/fastholde et godt image En gensidig aftale som ”bebyrder” begge parter – skabe en fælles strategi for sponsorforløbet

Traditionel sponsering Sportssponsering Opbygning af kendskab til virksomhed/brands Sociale sponsorater Pleje image og skabe goodwill Kulturelsponsering Mainstreamkultur Finkultur Arrangementssponsering Cause Related Marketing

Muligheder i forbindelse med sponsorat Eksponering De steder som sponsors logo og budskab er synlige. Vi taler om antal eksponerede (ideelt set fra målgruppen). Envejskommunikation Hospitality Også kendt som værtskabsarrangementer. Sponsors ret til at disponere over billetter til arrangementer. Dialogbaseret kommunikation

Muligheder i forbindelse med sponsorat Salg Det endelige formål med de fleste sponsorater. En mulig salgskanal for producenter af sportstøj. Goodwill Graden af goodwill igennem sponsering varierer afhængig af typen af sponsorat. Højere goodwill værdi ved sociale sager og miljø Lavere goodwill værdi ved sport og mainstream

Ulemper ved sponsering Svært direkte at måle effekten af et sponsorat Mediedækningens omfang og indhold (positivt/negativt) vil følge idrætsudøverens præstationer (og til dels deres privatliv) Ambush marketing: virksomheder som markedsfører sig op ad en event uden at være officiel sponsor

Ny tilgang til sponsering AKTIVERING af sponsorat Som sponsor: Involvere og engagere sig i målgruppen Sponsorværdi opstår i den relation og dialog med målgruppen som opstår på baggrund af sponsoratet.