Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afHans Frandsen Redigeret for ca. et år siden
1
Policy vedr. sponsorarbejde Hvorfor skal klubben have en policy/strategi vedr. indgåelse af sponsorater. Hvad skal policy/strategi papiret anvendes til. Sponsorarbejde og PR
2
Policy/strategi vedr. sponsorarbejde Hvad skal policy/strategi papiret indeholde: Målgruppe og profil på mulige sponsorere. Antal af sponsorerer vi kan håndterer. Hvad kan/vil vi tilbyde - hvad kan de tilbyde - hvad kan vi sammen. Værdi af vores sponsorat - hvad er det værd. Forudsætninger for indgåelse af kontrakt - hvem må skrive under. Ansvaret – hvem hæfter for hvad. Værdikodeks i forhold til virksomhedstype. Virksomhedstyper identiske/konkurrerende – hvad gør vi. Kontraktløbetid - hvad kan betale sig. Aktivering af sponsorat - skal indregnes. Kontraktbrud – ophævelse af kontrakter - hvad gør vi. Plan for sponsorpleje - 4/6 reglen. Sponsorarbejde og PR
3
Policy/strategi vedr. sponsorarbejde Udmelding/aktivering af et sponsorsamarbejde Pressen. Hjemmesider, links, billeder/logo’s - husk godkendelse og opdatering. Talsmænd for klubben - hvem må udtale sig om samarbejdet. Kommunikationsplaner, evt. fælles historier. INFO til medlemmerne om samarbejdet. Sponsorarbejde og PR
4
Sponsorarbejde og produkter Hvem gør hvad – kompetencepersoner –Udpegelse – uddannelse/flair. – Det behøver ikke være den samme der laver materialer og sælger. –Frigivelse/godkendelse. Eksempler på produkter Sponsorarbejde og PR
5
Hjemmeopgave Beskrivelse af klubbens PR policy/strategi Udkast til en sponsorkontrakt Sponsorarbejde og PR
6
Drøftelse og spørgsmål? Sponsorarbejde og PR
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.