Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
3. seminar om afklaring og vurdering af realkompetencer 20.maj 2010 Silkeborg Ulla Nistrup Velkommen.
Advertisements

Ankestyrelsen - en styrelse under Socialministeriet •Ankeinstans på arbejdsskadeområdet •Afgørelser i principielle sager truffet af kommunerne på det sociale.
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
At lede liv og læring Børne- og ungedirektør Jan Præstholm, Svendborg Kommune.
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
1 Sundhedsprojektet. 2 Sundhedsprojekt •Projektansøgning 2006 udarbejdet i samarbejde med CVU 2.8mio. fra Familieministeriets pulje til kvalitetsudvikling.
Trivselsundersøgelse og Ledelsesevaluering i Region Midtjylland
Ledelsesudvikling på Københavns Universitet
’Afklaring om valg af erhvervsuddannelse via frivillig brobygning’
AMU evaluering Oplæg på Kompetencerådets møde den v./ Merete Giehm-Reese, Region Midtjylland.
- et udviklingsprogram om forsøg med kompetencecentre Voksen- og efteruddannelse i centrum VEU-årsmøde 6. April 2006.
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Vejlederens funktion i det problemorienterede projektarbejde
RegionsMEDudvalget Seminar juni 2010 Resultater fra evalueringen af MEDaftalen 2010.
Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
Billedkommunikation i elektroniske journaler Introduktion til projektet Projektets mål er at teste og udvikle billedbaseret kommunikation som et tværfagligt.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Værktøjer i KVIK og opsamling på forbedringsprojekter Hvordan foregår en KVIK-selvevaluering?
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
7. Semester – det erhvervsrelaterede projekt
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
Undervisning af tosprogede elever i grundskolen
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Fødekæden Marketing Web Markedsføring PR Netværk: Events, messer m.v. Direkte kontakt Telefonsalg Rundvisning Opfølgning på tilmelding Kurset Kommunikation.
Højskolen for Efter-og Videreuddannelse Interprofessionel Læring og Samarbejde 10. november 2013Chefkonsulent Kirsten Willemoes Knudsen 1.
Medarbejdersamtaler gør en forskel SCKK – 14. maj 2003 Lilian Mogensen Personale- og servicechef ATP-huset.
Temamøde 18. marts 2009 Organisations- uddannelsen 2009.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Oplæg om 12-timersvagter, FOKUS, 31. januar 2007 Helsingør Hjemmepleje 12 timers vagter Helsingør Hjemmepleje.
FOPS arrangement den 18. maj 2011: ”Den gode proces for medarbejderne ved virksomhedsoverdragelse” Sådan har vi gjort.
Dansk kvalitetsmodel på det sociale område.
Læreanstalternes Fælles Formidlingskursus 25. November 2001 Faglig formidling gennem netmedier Computer-supported Collaborative Work i reflektionsbaseret,
11. december 2014 Workshop D Motivation og barrierer for virksomhedernes brug af VEU - bidrag til analysegrundlaget for Trepartsudvalgets arbejde udarbejdet.
Ledelsesmæssige og kvalitets- udviklingsmæssige overvejelser Ved udarbejdelsen af Handlingsplan for øget gennemførelse 2013 på SOSU C Oplæg på orienterings-
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Guide til PowerPoint-præsentationer i MSO
Velkommen til Lægedage
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Workshop for forsvaret Kompetenceudvikling og samarbejde i lokalområdet – fra ord til handling.
Sekretariatet for Landdistriktsprogrammet November 2005 Den nye fælles landdistriktspolitik v/ Rita Munk.
3. december 2009 DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Erfaringsopsamling: Virksomhederne og voksenvejledningsnetværkene NCK konference.
COWI BAR Handel, BAR Jord til Bord, BAR Kontor, Grafisk BAR, Industriens BAR 1 Seminar 1 Arbejdsform og indhold Seminar 1 - Præsentation af principperne.
Læringspunkter modul 1-5
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
- Værktøjer til strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Strategisk og systematisk kompetenceudvikling
Odense Kommune 2007 v. Jørgen Clausen, Stadsdirektør
Administrative fællesskaber - definition
Afsluttende bemærkninger Den videre proces. 1. generationsaftaler Generelle aftalepunkter Fælles udredninger/ udspil + + Specifikke aftalepunkter = Sundhedsaftale.
Employer Branding, Gå-hjem-møde, ASBccc 7. maj 2008 Employer Branding Gå-hjem-møde, 7. maj 2008 Helle Kryger Aggerholm, ph.d.-studerende Mona Agerholm.
Lederkonferencen 9. juni 2010
Randers Kommune Evaluering af Randers Modellen 2. December 2009.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til SCKK til temamøde om ”Kortere uddannede og kompetencestrategier.
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Den røde tråd fra vision til handling
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Kommunalt kompetenceløft i idræt og bevægelse Ringkøbing-Skjern Kommune model.
Titel Implementering af Fødevarestyrelsens kompetencestrategi SCKK – den 6. Februar 2008.
Formål med at deltage i netværket Sparring og kompetenceudvikling af tovholderen i forhold til at gennemføre en selvevalueringsproces optimalt Støtte og.
HK Stat Fagfestival HK København og HK Sjælland 20. maj 2014 Sølvi Rask, og Eva Maria Mogensen,
Fagligt Fælles Forbund Uddannelseskonference for Grønne Uddannelser 7 december 2009.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Projekt fra ufaglært til faglært. Work-shop Et samarbejde mellem Jobcenter Glostrup, Jobcenter Albertslund, CPH West og 3F, FOA og HK København.
Praktikvejlederuddannelsen Fjernundervisning. Hvad er fjernundervisning? ”Fjernundervisning betegnes som undervisning, der ikke som udgangspunkt forudsætter,
Bilag 4c Organisationsdiagrammer for den foreslåede nye organisation
Velkommen til: Seminar for medarbejdere der gennemfører Realkompetencevurderinger (RKV) Torsdag den 6. november 2014.
Præsentationens transcript:

Kompetenceudvikling af kortuddannede på Den sociale Højskole i København 1.Præsentation af Den sociale Højskole som organisation 2.Historien om hvordan Den sociale Højskole er endt med at igangsætte et kompetenceforløb for kortuddannede –Fase 1: Generel kompetencestrategi, efterår efterår 2006 –Fase 2: Kompetenceplan for de administrative medarbejdere, efterår 2006 –Fase 3: Individuel kompetenceafklaring og opfølgning, forår 2007

De 9 enheder på Den sociale Højskole Stabsenheder Økonomi & planlægning: 5 AC´ere, 6 kortuddannede, 2 ufaglærte Kommunikation & studieservice: 5 AC´ere, 1 socialrådgiver, 9 kortuddannede, 2 ufaglærte Arbejdspladskontakten: 5 socialrådgivere, 1 kortuddannet Udvikling & kvalifikationer: 3 AC´ere, 1 socialrådgiver, 1 kortuddannet Undervisningsenheder U 1 U 2 U 3 U 4 U 5 44 undervisere, 34 AC´ere og 10 socialrådgivere

Fastansatte medarbejdere efter uddannelsesbaggrund 47 AC´ere (13 i administrationen og 34 i undervisningsenhederne) 17 socialrådgivere (7 i administrationen og 10 i undervisningsenhederne) 17 kortuddannede 4 ufaglærte I alt 85

Fase 1: pointer og overvejelser I forhold til de kortuddannede og ufaglærte var det ingen ulempe at kompetencestrategien var udarbejdet ”oppefra” frem for ”nedefra”, fordi AC´erne hurtigt indtager de dominerende positioner i diskussioner og beslutningsprocesser i organisationen. En opdeling af kompetencer i forskellige typer gav grundlag for en systematik i arbejdet med kompetenceudvikling, som betød at gruppen af kortuddannede blev synlige i det senere arbejde.

Indsats i kompetenceudviklingen 1.Generel afklaring af hvilke kompetencer vi ønsker skal være på DSH-K (i administrationen). 2.Grundlæggende it-kurser. 3.Særlig indsats over for kortuddannede. 4.Kompetenceprofil for alle ansatte.

Fase 2: Pointer og overvejelser pragmatisme pres fra HK-tillidsmand forståelse fra rektor

Kompetenceafklaring og udvikling forløb for IKA (Individuel KompetenceAfklaring): Dialog mellem SCKK og DSH-K Introduktion Afklaring Udviklings planer Evaluering af IKA Opfølgning: - uddannelse - MUS/GRUS

Kompetenceafklaring og udvikling forløb for IKA på DSH-K: Dialog mellem SCKK og DSH-K Introduktion Afklaring Udviklings planer Evaluering af IKA Opfølgning: - uddannelse - MUS/GRUS i dag & 18. april maj/juni 07 december 06 januar 07 uge sommer / efterår 07 og videre frem sommer 07

Fase 3: Pointer og overvejelser kombination af det individuelle og det faglige fællesskab kombination af frivillighed og pres at medarbejderne bliver (og føler sig) prioriterede