Grundlæggende sygepleje i Hjørring Kommune. Hvem er vi?

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Men hvad er forskellen på disse to lovgivninger?
Advertisements

Orientering om revisionen af social- og sundhedsuddannelsen
Er der effekt ved sundhedsfremme projekter?
Værdiseminar Af Katrine Soelberg, Ousbjerggaard 2012
Revideret UDDANNELSE 1. JAN 2013
Medindflydelse • Ligeværd • Arbejdsfællesskab • Frivillighed • Fokus på ressourcer ARK´en Satspuljemidler 2010 kr. afsat midler til etablering af Arbejdsrehabiliteringsklubber.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Sygeplejerske Hvad siger Henderson? Hvad er en sygeplejerske?
Udvikling og kvalitets sikring af sygeplejen i praksis
Sygeplejerskens virke
Lærerprofessionen - en definition.
LUP. Social og sundhedsassistent uddannelsen
Sygeplejeruddannelsen
Sygeplejerskeuddannelsen i Silkeborg
Professionsidentitet – og masteruddannelse
Værdigrundlag. Bussen bliver glad når Der snakkes I en god tone til hinanden Man hjælper hinanden Der gøres plads for hinanden Dem, der ikke kan stå,
Vi kjhh Samspil mellem forskning og praksis? Hvordan? Problematiseren og stillen spørgsmål, hvor ikke jeg har alle svarene! Ved sygeplejeforsker ansat.
Sygepleje som profession
Sygeplejerskeuddannelsen
Studiebesøg fra Norge 24. marts 2014
Vejen til bedre observation og behandling af smerter
Introduktion til nyansatte – krop i læring
Kick-off: Hele Ledelser
Pitch af sygeplejerskeuddannelsen af Lykke og Trine
Rekruttering og fastholdelse Projekt fra 2006 – 2010 Flere delprojekter omhandlende : Samarbejde Image Elevers læring Lederuddannelse Kompetenceudvikling.
Sundhedsaftaler De endelig rammer for arbejdet med den kommende sundhedsaftale kendes endnu ikke Udkast til ny bekendtgørelse og vejledning er sendt i.
Storyboard fra Thisted kommune Dragsbækcentret Læringsseminar 1 November 2013.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Uddannelse og profession
Lærerprofessionen.
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
1. April 2014.
Nye sygeplejeetiske retningslinjer 2014 – hvad er nyt?
Hvorfor Kjøbenhavns Amatør Sejlklub? Jeg er kommende sejler. Jeg bor i nærheden af Svanemøllehavnen. Kender jeg KAS? Kan man kende forskel på KAS og de.
Workshop: Brobygning og integration på praksis og metodeniveau Marianne Melau, tidligere leder af OPUS; ph.d.stud., Psykiatrisk Center København.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
2. Skoleperiode Psykiatri.
Sygeplejersken Vi er modul 5 studerende og går på Via University College i Silkeborg. I vores klasse er vi 40 piger og 2 drenge.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
KL´s visioner for kroniske patienter
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Vi kan gøre det sunde valg nemt og fordelagtigt for borgerne.
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
Ældre- og Handicapforvaltningen Seminar for tillidsrepræsentanter og Kredsbestyrelse i DSR Kreds Nordjylland Mandag den 3. juni 2013 Sundhedsaftaler i.
FS SASMO kongres 2012/AM Sygepleje-ambulatorium Sygeplejerske Anne Mørch Plastikkirurgisk operationsafsnit ZO Odense Universitets Hospital.
Tutordag i Holstebro 7/ Introduktionsuddannelsen Hvad er meningen?
Sygeplejerske!!.
UDDANNELSE OG PROFESSION.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Modellering Modelleringens betydning og Modelleringens 4 principper.
Team Frederiksberg Hjemmepleje
GF 2 - sosu Udkast.
Ældrepuljen blev til Lone Bredal Jessen, proceskoordinator
Hvad gør det gode godt? Konference for dag- og fritidsinstitutioner Opsamling – og tilbageblik på dagens udbytte Den 19. november 2007 Kulturhuset i Farum.
Kommunernes udfordringer på sundheds- og plejeområdet v/ Borgmester Arne Boelt, Hjørring Kommune.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Spændingsfelt Sygepleje, klinisk lederskab og ulighed i sundhed
Forebyggelse og rehabilitering
Kultur Idræt Bevægelse
Den ny social- og sundhedsassistentuddannelse
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
Hypotese1( Fagmål 5) Vi antager at Betina har socialfobi samt tvangsforestillinger pga. hun ikke har taget sin medicin regelmæssigt. (fagmål 5, sundhedspædagogik.
Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Organisering af sygeplejen i Hudafdeling I og Allergicentret
Temaeftermiddag onsdag d. 3/1-2018
Bydækkende netværk for kliniske vejledere
Kræftplan fokus på det kommunale område
Præsentationens transcript:

Grundlæggende sygepleje i Hjørring Kommune

Hvem er vi?

Mariebo ældrecenter

Vesterlund ældrecenter

Værdigrundlag Det gode hverdagsliv i egen bolig i boenheden/fællesskabet uden for boenheden Godt sted at bo, gæste og arbejde Respekt for beboerens: livsform og centrale værdier forståelse af det gode hverdagsliv

Hvorfor studerende på ældrecentrene? Sygeplejersker på alle ældrecentre Har sygeplejeopgaver på alle niveauer Fokus på: – udvikling af faglighed og kompetencer – forebyggelse og sundhedsfremme – dokumentation – rehabilitering

Hvad kan vi tilbyde den studerende? Tid til fordybelse Mulighed for brug af sanser Træning og udvikling af det kliniske blik Sygdomslære Arbejde ud fra det gode hverdagsliv Indgå i faglige samarbejdsrelationer Godt og trygt studiemiljø Udførelse af grundlæggende sundheds- og sygepleje

Grundlæggende sygepleje hos os Døgnrytmeplan med udgangspunkt i Virginia Henderson.

Sikring af studiemiljø Studiebesøg hos hinanden Selv tilrettelægge hvad fokus skal være denne dag. Struktureret refleksion Tæt kontakt til klinisk vejleder

Evaluering Evaluering fra studerende Fokusgruppeinterview med kliniske vejledere og andre relevante involverede.