Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen"— Præsentationens transcript:

1

2 Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen
Integreret og stabil vejledning: Vejledningen er en del af en samlet årsplan Flere forskellige vejledningsaktiviteter Samarbejde mellem faglærere, kontaktlærere og vejledere Forældreinddragelse Systematisk udvikling af vejledningen Ledelsens interesse og bevågenhed

3 Efterskoleforeningens vejledningssyn
Integreret dimension Danne og uddanne Understøtte skolens værdigrundlag Tilrettelægge livsforløb Træffe reflekterede valg Efterskolens særlige rum Fællesskaber Samspil Tillid, respekt osv.

4 Integreret vejledning

5 Ulla Ambrosius Madsen, 1995 og 2003:

6 Understøttende team-struktur
Stamhold A 30 elever 5 kontaktgrupper 5 faglærere 1 vejleder Stamhold B Stamhold C 90 elever Fast mødestruktur: Kontaktgrupper Stamholdsteams Fagteams Vejlederteam

7 Integreret vejledning - hvordan?
Tage vejlederne i ed Uddannelse, kurser, timer Informere kollegerne om vejledningen - Lovgrundlag, UU, ”stå mål med”, eVejledning, brobygning, OSO, efterskolernes muligheder, osv. Invitere til samarbejde Give (teoretisk) viden Hvad gør vi godt i forvejen? Hvordan kan vi gøre mere af det? Hvad skal være ”vores model”?

8 Integreret vejledning - hvorfor?
Fordi vi er efterskoler Fordi vi har særlige muligheder Fordi det gavner samarbejdet Fordi der er et behov Fordi det er et konkurrenceparameter


Download ppt "Vejledning i samspil Evaluering og dokumentation, 2011: Rie Thomsen og Ulla Højmark Jensen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google