Evaluering og undervisning - en kultur

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hvilken afdeling på Hadsund skole går dit barn i?
Advertisements

Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Danehofskolens værdigrundlag
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Elevplaner på Skolen på Herredsåsen
Ørestad Skoles værdier
LÆSNING på Ahlmann - Skolen
Dansborgskolen – vi udvikler hele mennesker
Vejgaard Østre Skole 29. august 2007
Trivselsgrupper for forældre
Elevplaner: Lov f.o.m. 2007/08 Grundlaget nævnes også i ”En guide til arbejdet med elevplaner”, Aalborg Kommune. Brev til forældrene er undervejs, men.
Et væksthus for børn og voksne
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
Forældremøde X årgang.
Tofthøjskolen nu og i fremtiden Skoleplanarbejde 2011.
Billum skole Overordnet udviklingsplan Den politiske beslutning fra 2007 omkring skole/SFO danner baggrund for dette materiale. Planen er til debat og.
Informationsmøde ny skolestartere 20. november 2013
- fortsat midt i en flekstid?
Dokumentation og evaluering
Videndeling og ledelse
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Udvikling af elevrådet på Blågård Skole
Forældrenetværk Hvad – hvordan – hvilke emner
Fra team af navn til team af gavn.
Forældremøde på Outrup Skole
Orienteringsaften børnehaveklasser 13/14
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Hvordan får vi de sidste 20 % med på SkoleIntra? v/ Christina Harting.
Relationer – børn imellem
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Udvikling af skole/hjemsamarbejdet på Højmeskolen
Formål: Gøre Aalborgs skoler mere rummelige, således at man på distriktsskolen bliver i stand til at undervise flere af de elever, der i dag henvises til.
Folkeskolereform 2014.
Velkommen til Nordregårdsskolen
Forældre som ressource i skolen. Konceptet tager udgangspunkt i:  At forældre er en ressource  At skabe forældre og netværksdannelse  Fælles holdninger.
Fra barneliv til elevliv impulsivt normforvirret egocentrisk ”snakkende” målrettet normsikkert arbejdsmoral lyttende socialt forpligtet interesse for.
Trivsel og værdier - i skoletasken
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Sunds skole Evaluering
Åse Bille Jensen Uddannet Odense seminarium 1992 Åløkkeskolen 1993
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
BØRNEHAVEKLASSESTART 2010 Skovshoved Skole en verden af liv.
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Slides på Velkommen Slides på
Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske oplysninger Velkomst Folkeskolereform Forventninger Orienteringer Opstart Praktiske.
J. Schirmer 26. oktober 2007 Portfolio Undervisning Læring Evaluering Dokumentation Jørgen Schirmer Nielsen.
Orienteringsmøde Torstorp Skole.
Skelgårdsskolens skolebestyrelse Velkommen Kontaktforældremøde på Skelgårdsskolen 23 april 2008.
Hvordan får man mest ud af Forældreintra
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Grundtanke Børn der trives kan lære, voksne der trives kan undervise.
Slides på Velkommen Slides på
Politiske delmål og Fanefjordskolens indsatsområder.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Korsager Skole 3. februar Præsentation og referat fra Kontakt- og trivselsforældre ekstra møde.
Lundehusskolens Værdigrundlag. Stærk Faglighed Trivsel for Alle Den Åbne og Mangfoldige Skole Det Forpligtende Fællesskab Anerkendende Børnesyn.
Værdigrundlag for Haarby Skole. Fællesskab Hvad betyder fællesskab for os: At alle bidrager og har værdi for gruppen. At der er en samhørighed på skolen.
Medborgerskab på Korsager Skole SMTTE Status: (før projektet gik i gang) Gælder for både elever, forældre og personale. – Manglende sammenhængskraft på.
- Kom tættere på dit barns skolegang
Den pædagogiske læreplan
- Kom tættere på dit barns skolegang
Årsplan skolesundhedsplejen 2015,
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Årshjul Baggrund Indholdet i Årshjulet tager udgangspunkt i Folkeskolelovens § 44, stk. 1 som siger, at skolebestyrelsen har pligt til at føre tilsyn.
Præsentationens transcript:

Evaluering og undervisning - en kultur Mellervangskolen 18. april 2008 Evaluering og undervisning – en kultur

Evaluering og undervisning – en kultur Mellervangskolen Kort historisk blik Evaluering og undervisning – en kultur

Evaluering og undervisning – en kultur

Mellervangskolen – elever, klasser lærere 0 – 9 årgang: 2 (3) spor, ca 450 elever, heraf ca 25 % med anden etnisk baggrund Fritidsordning – DUS: 0 – 3 årgang Specialklasserække: 0 – 10 årgang: ca 50 elever Årgangsteam: 0 – 9 årgang, specklasser Andre team: ILV, AKT, DA2, PSC, IT Evaluering og undervisning – en kultur

Et kvalitetssikringssystem - med bidrag fra alle led - Evaluering og undervisning – en kultur

Mellervangskolen - evaluering, kvalitet og dokumentation Fælles skoleskrivelse – skolens mål Lærernes planlægning Årsplan, faglige, sociale og mål på tværs Årgangenes læring og evaluering Dokumentation, ledelse og kvalitet Evaluering og undervisning – en kultur

Fælles skolebeskrivelse - kommunens og skolens plan Evaluering og undervisning – en kultur

Fælles skolebeskrivelse - kommunens og skolens plan Evaluering og undervisning – en kultur

Lærernes planlægning - team Maj – august: Årsplaner årskalender September – november: målsætningssamtale m. elever formøde klassekonference klassekonference elevplan skole/hjemsamtale (elev, forældre, lærere) Februar - april: målsætningssamtale m. elever (elevplan) skole/hjemsamtale (elev, forældre, lærere) Evaluering og undervisning – en kultur

Årsplan, faglige, sociale og mål på tværs Evaluering og undervisning – en kultur

Årgangenes læring og evaluering Tydelige mål for elever Evaluering: Portfolio udvælge til portfolio portfolio udgangspunkt ved målsætningssamtaler, skole/hjemsamtaler Evaluering og undervisning – en kultur

Årgangenes læring og evaluering Standardiserede test matematiktest (klassekonference) dansktest (klassekonference) Hverdagsevaluering samtaler observationer fremlæggelse indholdstest, andre test elevarbejde Evaluering og undervisning – en kultur

Årsplan, faglige, sociale og mål på tværs Social årsplan Mål på tværs af fag Faglige årsplaner Evaluering og undervisning – en kultur

Årsplan, faglige, sociale og mål på tværs Sociale mål Mål Succeskriterier Evalueringsmetode Dokumentation Vi vil arbejde med at være tolerante overfor hinanden. Vi vil vise respekt for os selv, hinanden og fællesskabet. Vi giver hinanden arbejdsro Vi taler pænt til hinanden Vi er søde ved hinanden Vi stopper, når der bliver sagt stop Vi hjælper hinanden Vi lytter til hinanden grøn, gul, rød Klassemøder (makkerpar) målsætningssamtaler ugesedler Skriftliggørelse af vores aftaler Elevplaner klasselog Evaluering og undervisning – en kultur

Årsplan, faglige, sociale og mål på tværs Forventninger Vores forventninger til børnene: Jeg gør klar til time efter frikvarter Jeg har lavet lektier Jeg tager medansvar for min skolegang Jeg afleverer sedler Jeg rydder op efter mig selv Vores forventninger til forældrene: Hjælper med lektier Ser efter sedler i postmappe og beskeder i kontaktbogen Sørger for at dit/jeres barn møder mæt og udsovet Sørger for at dit/jeres barn får nok mad i skolen Deltager aktivt i møder Hjælper dit/jeres barn med at tage medansvar for sin skolegang Holder voksensnak mellem de voksne Kontakter klasselæreren ved utilfredshed eller problemer Evaluering og undervisning – en kultur

Årsplan, faglige, sociale og mål på tværs Mål på tværs af fag: Mål Succeskriterier Evalueringsmetode Dokumentation Gruppearbejde og holddeling i og på tværs af klasserne. De kan samarbejde på tværs af klasserne og har ikke så mange konflikter på tværs af klasserne. Daglig evaluering med børnene gennem rød, gul, grøn og ugentlige klassemøder. Ugesedler Skriftliggørelse af aftaler på klassemøde klasselog Klasseundervisning Kan følge den fælles undervisning og deltage aktiv i denne. Makkerpar De kan samarbejde med deres klassekammerater. Ugentlige klassemøder Individuelt arbejde De kan arbejde selvstændigt. Daglig evaluering med børnene gennem rød, gul, grøn og elevplaner. Elevplaner Evaluering og undervisning – en kultur

Evaluering og undervisning – en kultur Dokumentation Elevniveau: Testresultater - klassekonference Portfolio Hverdagsevaluering Målsætningssamtaler Skolehjemsamtaler Dokumentation Test - elevmapper Portfolio Klasselog Elevplaner Evaluering og undervisning – en kultur

Evaluering og undervisning – en kultur Dokumentation Lærer/teamnivea Teammøder Klassekonferencer Kollegasamtaler Dokumentation Referater teammøder, klassekonferencer. Klasselog Noter observationer Evaluering og undervisning – en kultur

Evaluering og undervisning – en kultur Dokumentation Ledelse Teamsamtaler Klassekonferencer Medarbejdersamtaler ’Reaktioner’ – elever og forældre (Observationer) Dokumentation Referater fra teammøder, klassekonferencer, MUS, TUS Elevplaner Karakterlister Evaluering og undervisning – en kultur

Evaluering og undervisning – en kultur Dokumentation Forvaltning Skoleplan status mål handling evaluering Kvalitetsrapport L-teamsamtale m. forvaltning Dokumentation Skoleplan Kvalitetsrapport Referat fra medarbsamtaler Karakterlister Evaluering og undervisning – en kultur

Evaluering og undervisning - en kultur Elev Lærerteam Ledelse Forvaltning Evaluering og undervisning – en kultur

Dokumentation – og kommunikation ElevIntra PersonaleIntra Adm Systemer Uni-login ForældreIntra Skolens hjemmeside Evaluering og undervisning – en kultur