Kommunikationsparametrene Kap. 5

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Markedsføring gennem sociale medier
Advertisements

10 Konkurrencesituation
Præferencer på markedet.
Velkommen til vores færdige applikationsdesign til kurset CBC hos PDJA. Nederst på billede står fem kategorier, som indeholder materiale, features og værktøjer.
Din markedsføring på sociale medier
Mund-til-mund markedsføring
Synlighed. Formands- og præsidietræning 17/ Synliggørelse Vort image = Offentlighedens opfattelse af bevægelsens aktiviteter “Et image er et.
”Den personlige hjemmeside som fænomen” Oplæg til ”Medier og kommunikation” Flemming Skall 5. September 2005.
15 Promotion Oversigt Promotionformer (herunder reklame)
Fremtidens markedsføringsplatform
Ellært Et ”Læringsspil”
Et af mine fortrukne medier Af: Hr. Skafte. Husets markedsføring • Nyheder • Kurser • Netværk • Job • Blogs • Foreninger • Jura • Gratis / Medlemskab.
Interessenter og interessentanalyse
Guldkorn til vækst PR som vækstmiddel.
Kapitel 5 Den kreative strategi
virksomheder middelfart 12. april 2007 markedsføring af offentlige
Introkursus for frivillige
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Grundbegreb + Priselasticitet
6. Virksomhedens indtægter
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
En ambition for skolerne i Hillerød SB formændene i Hillerød Materiale fra mødet
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
Valg af parametre.
Virksomhedsspil 1. Oplægget… ”…skabe såvel fysiske som virtuelle læringsrum, der kan øge vort repertoire …. …tilbyde flere læringsstile til de studerende….
Corporate Governance Chapter 18. AMD: CEO Pay in Public and Private Firms Explain why executives might be paid more to run private companies than these.
Lektion 1: Strategisk kommunikation og Public Relations
Reklamemidler og -medier
Ikke-kommercielleKommercielle Strategi Koncept udvikling Masse medier (TV, annoncer) Web, social Kataloger Analyse Idégenerering Konceptudvikling for fælles.
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Fødekæden Marketing Web Markedsføring PR Netværk: Events, messer m.v. Direkte kontakt Telefonsalg Rundvisning Opfølgning på tilmelding Kurset Kommunikation.
10. Virksomhedens indtægter
IAA Digital Diploma Claus Andersen, Strategisk Direktør, OMD Danmark
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Web Analytics Wednesday Attribution Modeling i Google Analytics Dato:
Bestyrelsesdag Middelfart Opmærksomhed.
Marlene og Nichlas.  Reklameformer  Sales promotion  Salgsarbejdet.
Hotel Nyborg Strand, 24. april 2012
Udfordringer.
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Kap 19 E – handel Kapitel 19.
Free Marketing Udarbejdet af: Stephan Rasmussen. Indledning Opgave At identificere mindst tre produkter/services, som har et softwarebaseret free-element.
Profilfag Julemarked Alle er på padlet i gruppen og har materialet fra sidste gang Alles padlet skal I dag kl indeholde: 1. Det der mangler fra.
Sponsering Kapitel 7.
Reklame & Markedsføring
6. Virksomhedens indtægter
Introduktion til borger.dk- ugen 2011 og bibliotekernes medvirken i kampagnen - v. projektleder på borger.dk-ugen og kommunikationsmedarbejder Jeanette.
15 Promotion Oversigt Promotionformer Kommunikationsmodel
Strategi 2011 – x4 edsbjerg er et konsulenthus, der rådgiver og.
Overordnet mål POSITIV OMTALE ? ”Skal ikke ses om en erstatning til print coverage – men som et supplement” V. Nikolaj Skarbye.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
15 Promotion 1 Oversigt Virksomhedens organisering af promotionaktiviteter Promotionformer (offline og online) Promotionstrategi (pull og push strategi)
Anvendt markedsføring Begrebet markedsføring var det første nye begreb I stødte på i faget for snart to år siden. Nu skal vi arbejde med den praktiske.
Husstandsomdelte reklamers betydning for nærbutikkerne i Udkantsdanmark.
Parametermix - promotion
Kap 18 Promotion Kapitel 18.
noRA, LARS, HAJAL,SIMONE,ISMAIL team 4
Sprøjtefri Have.
Hjertecafèer - tilbageblik
PRÆSENTATION AF VIRKSOMHED
10 Konkurrencesituation
Ældrekommissionens rapport 2012
6. Virksomhedens indtægter
Hvorfor ser en butik ud som den gør?
Når du allerede mestrer de vigtigste
Kosmetik- og hygiejnebranchens syn på den brugerrettede kommunikation
Tilstedeværelsesundervisning
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Kommunikationsparametrene Kap. 5 Some are born great, some achieve greatness, and some hire public relations officers (Daniel J. Boorstein)

Public relations og pressekontakt Positivt omdømme som en konkurrence-parameter Et godt image skaber WoM (word of mouth) Public Relations er et redskab til at få indflydelse på mængden og indholdet af WoM reklame

Public Relations - PR Velorganiseret PR arbejde kan resultere i goodwill – som kan have høj reklameværdi PR er ikkebetalte relationer til omverden Et supplement og ikke en erstatning for reklame og marketing

Midler i PR-arbejdet Pressesamarbejde Goodwillskabende annoncer Sponsorering Men også Random Acts of Kindness Twitter Flashmobs

Nye aktiviteter i PR sammenhænge De sociale medier har haft en stor indflydelse på PR Virksomhederne kan ikke adskille disciplinerne i en skarp opdeling, da der opstår en integration af traditionelle og digitale marketing discipliner

Således skaber Heineken omtale i medierne Søg på ” Heineken Commercial 2011 - The Entrance” på Youtube.com

Anthon Bergs bud på at skabe medieomtale

Reflektioner – 2 og 2 Hvorfor fungerer det hos Heineken Hvorfor lykkedes det ikke for Anthon Berg?

Pressesamarbejde Kriterier vi skal forholde os til Informationen skal: Være relevant Appellere rent interessemæssigt til en bred del af mediets publikum Målrettes så den rammer plet Udformes kort og præcist Enten udsendes som pressemeddelelse eller præsenteres på et pressemøde Publicity

Pressemeddelelse Pressemeddelelse Personlig kontakt En skrivelse udarbejdet af virksomheden selv Igen et supplement til virksomhedens øvrige annoncering Luder-PR giver både virksomhed og medie et troværdighedsproblem Personlig kontakt Mellem virksomhedens informationsmedarbejdere og pressen

Eksempel på en pressemeddelelse

Goodwillskabere Goodwillskabende annoncer Goodwillskabende aktiviteter Annoncer hvis budskab kan have en goodwillskabende effekt samtidig med vi positionerer produktet/virksomheden Goodwillskabende aktiviteter Aktiviteter som ikke har et decideret kommercielt fokus, men som skaber goodwill gennem et godt formål

Sales Promotion Salgsfremmende aktiviteter Trade promotion Trade promotion vs. Consumer promotion Trade promotion Tilskud til markedsføring Materialer til butikken Konkurrencer Kurser og konferencer til uddannelse af butikkernes personale Merchandising (smagsprøver, produktdemo)

Sales Promotion Consumer promotion Præmiekonkurrencer Kuponer og sampakker Samlemærker Kundeevents Merchandise (self-liquidators)