Indsamle, udvikle, dokumentere og formidle viden om indholdet i undervisning tilrettelagt efter principperne i CL med særlig vægt på matematik Udvikling.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Advertisements

på seminariet Tankegange og indhold
Effekt af e-læring Certificering som e-underviser
Verden ind i undervisningen
Professionsuddannelserne - De studerendes vurdering af studiemiljø, studieformer og motivation for at gennemføre oplæg med fokus på bioanalytikeruddannelsen.
1 NTS - visionen og knasterne…? Science-kommune-konference Horsens den marts 2010 Peter Norrild
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Forældre Skødstrup Skole sept. 2013
Undervisningsplanlægning
Grønt flag grøn læreruddannelse
Miljøråd på Læreruddannelsen Zahle (Kommissorium) Der oprettes et miljøråd på Læreruddannelsen Zahle i forbindelse med deltagelse i projektet Grønt Flag.
Hvordan kan undervisningen vitalisere / re-vitalisere de unges
Læremidler i praktikken
MODERNE MEDIER – et 6 ugers kursus for lærere august-oktober 2012 Foto fra rapporten: Digitale medier i folkeskolen.
International Linje.
Støttet af • Projektet set fra CFU – mål og rammer • Projektet set fra skolens side • Best practice eksempler • Nåede vi målet –formidling.
KOMpetenceMål i PraksIS
Grønt Flag – Grøn Læreruddannelse
Social kompetence (arbejdstitel)
Den nationale faggruppe Fagmoduler Matematik, 4. – 10. klassetrin.
Odder Gymnasium KLAR-PARAT-STUDIERETNING. Mål med Klar-Parat-Studieretning • På Odder Gymnasium udvikler vi stærke studieretninger via delt lederskab.
Tema for kompetenceudvikling kommunikationsmedarbejder Forslag fra (initialer) POR Formål Facilitere og forbedre interaktion med pressen. Bedre instittuttets.
Ekspert i Undervisning 1. delrapport Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i Silkeborg Projektgruppemøde 6. august 2009 Læreruddannelsen i.
Lærerens didaktiske design Elevernes didaktiske design
AARHUS UNIVERSITET Centre for Science Education 27. marts 2009 Centre for Science Education Michael E. Caspersen Centerleder
It i folkeskolen SkoleIntra-træf 2011
Forskningsperspektiver på læremidler
At inddrage studerende i udviklingsarbejde
Anvendelsesorienteret undervisning – Pædagogisk It
Praktik i 07 læreruddannelsen Niels Grønbæk Nielsen
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
En portfolio er den bevidste indsamling og løbende vurdering af eller refleksion over undervisningens og læringens processer og produkter.
Præsentation af BibTeach2 Landsmødet for gymnasiebibliotekarer Middelfart den 10. maj 2006 v. Rikke Stein Biblioteksleder Biblioteket for Uddannelsescenter.
UCN Aldersspecialiseringerne. Hvad står der i studieordningerne Under afsnittet ”Deltagelsespligt” I løbet af studieåret udarbejdes der 4 fagdidaktiske.
1 Vi har brug for mange virtuelle læringsfunktionaliteter – og når vi har dem kan vi tage dem for givet og glemme dem for en stund - først herefter kan.
Madkamp - DM i madkundskab
Nye digitale muligheder i overbygningen KL, Odense Birgitte Holm Sørensen Forskningsprogrammet Medier og it i læringsperspektiv DPU, Aarhus Universitet.
Indsæt billeder Klik på ikonet og indsæt et billede Billedbanken findes her: f60c93adc/ Vælg layout 1.
ELEV-RELATIONER OG KROPPEN I LÆRINGSRUMMET. HVAD HAR VI GJORT?
v/ Jakob Harder, vicedirektør Undervisningsministeriet
Agenda Lidt om forhold og udfordringer E-ressourcer i undervisningen Danmark set fra luften – slip brugerne løs i samlingen Projekt Profilering.
Nye veje i overbygningen Udgangspunkt i elevernes læringsmål og læringsstrategier Undervisningen tilrettelægges fleksibelt på tværs af klasser og årgange.
UNIVERSITY COLLEGE LILLEBÆLT Ny læreruddannelse og Learning Museum Niels Grønbæk Nielsen.
Univeristy College Syddanmark, 23. marts 2015 – set fra evaluators perspektiv Dorthe Carlsen. Odense,
Web 2.0 medier i danskundervisningen v/ Tom Steffensen.
Skolestruktur på dagsordenen Direktør for SFI, formand for Rejseholdet og Skolerådet Jørgen Søndergaard.
Læremiddel.dk Nationalt videncenter for læremidler Læremiddel.dk – Nationalt videncenter for læremidler.
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
Rusmiddelkoordinator: Ken Grøndahl Lassen FokuspunkterForRusmiddelpolitikken2014 Et visuelt overblik.
Bg · Udvikling af MUS 2. Netværksmøde 3. Sept
Læremidler til MADKAMP Connie Greffel Frerks UC Syd/ Læreruddannelsen, Esbjerg.
Mette Vedelsby & Leif Vejbæk Haslevseminarium 2008 Hvad er et matematikprojekt i.flg. studieordningen I studieordningen for matematik på Haslev Seminarium.
Skolen som uddannelsessted Temadag for praktikansvarlige Praktikkontoret på Læreruddannelsen i Aarhus.
Nyt om test og prøver Matematik i marts Sorø Den 26. marts 2015 Marts 2015 Niels Jacob Hansen - Læreruddannelsen UCSJ 1.
Ministeriet for Forskning, Innovation og Videregående Uddannelser Kontor for Videregående Uddannelse Konference om rapport fra følgegruppen for ny læreruddannelse.
Behovet for at undervise personale i risikovurdering v/ Jan-Henrik Winsløv, psykolog & daglig leder Enhed for selvmordsforebyggelse, Psykiatrien, Region.
SPARKÆR LBO MØNSTED SKOLE Fællesbestyrelsen oktober 2015.
Projekt X – Udvikling af undervisning i et krydsfelt
Didaktisk kompetence Temadag 23. november 2016.
Tidlig sprogstart i skolen- oplæg ved bogreception d. 14./
TPACK-modellen Teknologisk viden Pædagogisk viden Fagfaglig viden
Undervisning, fagdidaktik og praksissamarbejde
Naturfag.
Mere digital litteraturforsyning
Program Kl : Velkomst ved koordinator for Åben Uddannelse, Mette MARIE Gräs Kokholm kl : Oplæg ved meritlærerstuderende, Charlotte.
Dagsorden Kristendomskundskab / Religion
Praktik – en orientering
Hvordan skaber vi rammen for kvalitet?
Præsentationens transcript:

Indsamle, udvikle, dokumentere og formidle viden om indholdet i undervisning tilrettelagt efter principperne i CL med særlig vægt på matematik Udvikling af læremidler der tager udgangspunkt i CL Påvirker inddragelsen af CL kompetencemålene i ”Fælles mål 2009”

Kendskab til materiale om CL og matematik undervisning primært fra USA Undervisning af studerende på læreruddannelsen Erfaringsindsamling via studerendes praktik – anvendelse af CL Fastlæggelse af ”best practice” Formidling til undervisere i folkeskolen

Opkvalificering af det fagdidaktiske indhold i læreruddannelsen på dette område Nuværende 1. årgang: Kompetencetænkning i ”Fælles mål 2009” Nuværende 2. årgang: Praktikopgaven og udvikling af læremidler

Jørgen Bang og Christian Dalsgaard: ”Samarbejde – kooperation eller kollaboration” Oplæg til diskussion fra Poul Hansen

Niveaudeling af kooperation og kollaboration

Kooperation vs. Kollaboration

Opnået stort kendskab til CL Indsamlet erfaringer fra undervisning på læreruddannelsen Indsamlet erfaringer fra de studerendes praktik

Samle erfaringer og visioner i rapport Formidling af erfaringer og visioner i artikel i fagtidsskrift Udvikling af temadag for undervisere (via CFU) Udvikling af kursus for undervisere (efter/videreudannelse) Arbejder videre med ”best practice” via ”lektionsstudier”