Gode Skole-Elever Kjeld Poulsen Forskningsleder, PhD, Speciallæge Steno Center for Sundhedsfremme Afd for Forebyggelse Tlf.: 30754337

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Set i forældreperspektiv
Advertisements

Ørestad Skoles værdier
Værdigrundlaget i Greve
Hvordan kan resultaterne fra Sundhedsprofil 2010 bruges i den regionale folkesundhedsstrategi? Bente Lauridsen Regionsrådets 1. næstformand og medlem af.
Pædagoguddannelsen Professionsbachelor 3½ år Teori – praksis
Fra integrerende til inkluderende pædagogisk praksis i skolen
Sundhedsprofiler for børn
INDFLYDELSE PÅ EGET REHABBILITERINGSFORLØB Fremtidens rehabilitering i kommunerne. Brugerrepræsentant Jette Bay Scleroseforeningen 5. September 2005.
Pædagogik og kommunikation * 12. september 2013
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Forældremøder 2010 Egeskovskolen
Introduktion til NY SUNDHEDSPOLITIK 28. Februar 2012 kl –
Forældremøde X årgang.
Brugerinddragelse i et uddannelsesperspektiv
Kommunernes nye sundhedsopgaver og GIS
Trivsel på Bregnbjergskolen
Resultater og indsatser for projekt Sædding og Ådalen på Toppen
Geriatri og geriatrisk sygepleje i et vadested
Forældremøde på Outrup Skole
- Et arbejdsredskab til videndannelse
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Nye mad- og bevægelsesvaner i klassen
Modulbaseret efteruddannelseskursus i sundhedspædagogik
Sundhedspolitik for Favrskov Kommune Sundhedsambassadører i landsbyerne i Favrskov Sundhedskonsulent Christina Rasmussen-Rubæk.
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
Inklusion med læring Hvilke navne??.
Læring og inklusion i skolen
Den inkluderende skole
Valhalla, integreret daginstitution Nyborg
Social- og sundhedsuddannelsen - et kvalitetsløft til velfærdsområdet Kjeld Martinussen Vicesundhedsdirektør, Region Midtjylland.
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Styr på Sundheden Projekt Styr på Sundheden Baggrund: erfaringer fra SpS pilotprojekt Hovedprojekt 4 år – 20 skoler i 20 kommuner Følgeprojekt 2 år – 6.
På Filstedvejens Skole er vi klar over, at mobning forekommer og vil forekomme, men vi vil med dette sikre os ansvar, viden og engagement i arbejdet mod.
Skoleåret  Høj faglighed  Helhedssyn  Respekt  Engagement  Udviklingsorienteret Klik på skyen og se en fortolkning af værdien ”høj faglighed.
Skolesundhedsprofiler i Odense Kommune
Social- og sundhedshjælper retning
Samarbejdet mellem medarbejderne i skolen. Petersmindeskolen
Hvor skal vi sammen bringe DKT hen? Hvem er vi? Hvordan er dette oplæg struktureret? - Hvilke uløste tandplejeproblemer er der? - Visioner og senarier?
Sundhedspædagogik i folkeskolen
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
MODUL 3A KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Involvering.
University College Syddanmark - Lene B Terp
Sundhedsfremme og forebyggelse i kommunen
Sundhedsfremme og forebyggelse i kommunen v. Sundhedskonsulent Ann Møller Gram Sundhedsafdelingen Tønder kommune.
Sundhedspædagogisk tværfagligt samarbejde
Medarbejderkonference 2014 Plan 2021 Temadrøftelse, Central operatør og samarbejdspartner. Præsentation af workshop 4.
Region Midtjyllands sundhedsplan set i et regionalt psykiatrisk perspektiv. Chefsygeplejerske Claus Graversen, Psykiatrien Henrik.
MODUL 3B KAREN WISTOFT PROFESSOR, INSTITUT FOR LÆRING, ILISIMATUSARFIK LEKTOR, INSTITUT FOR UDDANNELSE OG PÆDAGOGIK, AU Tværfagligt samarbejde.
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Fremtidens Børnesundhed Strategisk møde 19. november 2012Fremtidens Børnesundhed1.
1 Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige, sociale og personlige.
Sundhedspædagogik og kommunikation
Mental sundhed et anliggende for folkesundheden? Sigurd Lauridsen Ph.d. Institut for Folkesundhedsvidenskab, Københavns Universitet Projektleder DEA.
Den 29. september 2009 FURESØ SÆTTER LYS PÅ BØRN OG UNGE VELKOMMEN TIL KONFERENCE OG UDSTILLING De gode overgange – det vi vil.
Sammenhæng mellem indsatsområder på Dagtilbud v/Birgit Lindberg Arbejdsmøde for Dagtilbud den 18. august 2015.
Slide no 1 Sundhedspædagogik - og de vigtigste kernebegreber Skolens rolle i sundhedsfremme Region Nordjylland, 27. marts 2012 Bjarne Bruun Jensen
Inklusion ET SKOLE OG LÆRER SYN.. Skolens perspektiv  Børnene hører til hos os.  Indtil andet er bevist – børnenes trivsel og udvikling er centrum.
Bente Jensen, LANDSKONFERENCE 2006 Udsatte børn i dagtilbud Hvad ved vi, hvad gør vi - og hvordan kan kvalitet fremmes? Oplæg på FOA Landskonference,
Velkommen til Skolen ved Sundet
Sundhedspædagogisk forum - for ledende tandlæger DPU 1. marts 2010
Plan for sammenhængende indsats overfor ungdomskriminalitet
Læringsuge 2017/18 De 17 verdensmål
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Sundhed, forebyggelse og sundhedsfremme
Sundhedspædagogik og værdier
Sund Mund til Byens børn
Ungdomsskolen 2021 MISSION
Broen til Bedre Sundhed Projektleder Sund Uddannelse, Gitte Porsmose
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
Søndre skoles vision Søndre Skole skal være et sted, hvor elever hver dag bliver udfordret og derved får de bedste betingelser for at tilegne sig faglige,
Præsentationens transcript:

Gode Skole-Elever Kjeld Poulsen Forskningsleder, PhD, Speciallæge Steno Center for Sundhedsfremme Afd for Forebyggelse Tlf.:

Det traditionelle syn bag sundhedsprofiler Du skal! Du må ikke! &

Det traditionelle syn bag sundhedsprofiler Du skal! Du må ikke! &

Et sundhedspædagogisk udsigtspunkt Leg og Lær! Smag på livet! &

Forudsætninger Hvad er de vigtigste kommunale udfordringer på børnesundhedsområdet?

Forudsætninger Hvordan kortlægger vi sundhedstilstanden hos kommunens børn?

Forudsætninger Hvordan sætter vi realistiske mål og følger op?

Forudsætninger Hvordan sikrer vi at indsatserne er effektive?

Principper for Gode Skole-Elever

Sundhedspædagogisk Metode

Trivsel hos skolen

Inklusion, Indflydelse og Medansvar

Positivt og Bredt Sundhedsbegreb

Målrettede Behovsindsatser

Grundlag for en Aktiv Sundhedspolitik

Højt Middel Lavt Meget lavt Handlekompetence for Alle

Rettidig Omsorg

Koordinering af at ressourcerne gives efter behov Tværfaglige Kommunale Prioriteringer

Relevante Målbare Mål Resultatmål versus Servicemål – hvad vil vi måles på?

1 Kontinuitet♪ ♪ Børnenes egne stemmer ♪♪♪♪♪♪ 6 15 ♪♪♪

Tid til handling

Hvem har Handleretten?

Den lille Undren?