Transport over Øresund. Indledning Visionen om (syd)Skåne og (øst)Sjælland som en samlet region (’Øresundsregionen’). Massive investeringer i infrastruktur.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Søkortet, bredde- og længdegrader, positioner
Advertisements

Gasdrift af busser – tid til at komme frem i bussen?
v. Konsulent Martin Mogensen 25.Oktober 2012
V-konference om rastepladser fredag den 3. oktober 2008 Infrastruktur og rastepladser v/ Kristian Pihl Lorentzen Trafikordfører for VENSTRE.
Strategi for indførelse af lastbilsparkeringer i East West Transportkorridor WP6D Lastbilsparkeringar med ITS Aktivitet 1.
Kontakt vores salgsafdeling på eller
Velkommen til Topdanmarks seminar om genforsikring
1 OECD efterlyser en indsats for fremtiden Overordnede problemstillinger: • Hovedstadsregionen er en lille metropol i et internationalt perspektiv • Vi.
Baggrund kapacitets behov Scenarier Kapacitets udnyttelse Notat 4 scenarier ifm. besejlingen af Bornholm fra med BRK i trafikkøber rollen. Juni.
Det udvidede klasserum
© Copyright DMG 2008 DTU Transport Decision Modelling Group Vurderingsmodeller og beslutningsstøtte: Strategic Transport Management Analysis (STMA) STMA.
Tangent og differentialkvotient
Job & Uddannelse i Øresundsregionen
Job & Uddannelse i Øresundsregionen Projektmål: at øge hverdagsintegrationen og mobiliteten over Øresund.
Region Sjælland; Forbindelsen mod Syd 3. oktober 2008
Hvordan kan et arbejdsmarked på tværs af Øresund fremme tilvækst og konkurrencekraft Professor Bent Greve Øresundsting, maj, 2007.
Annette Egetoft Delprojektleder Center for Miljø Københavns Kommune
Den Grønne Tænketank - København / Frederiksberg Den Grønne Tænketank –blev stiftet i juni 2003 –vi arbejder for en grøn og rummelig hovedstad –vi arbejder.
Infrastruktur og bosætning
Bornholms Passagerforening
Mobility Management konference marts 2010 Side1 Derfor kan vi lave et Mobility Management projekt i Gate 21 Jakob Høj, Tetraplan A/S Partner i Gate.
Danske Handicaporganisationer – for retten til lige muligheder Konventionspiloterne på besøg i DH’s afdelinger.
Regional strategi og kompetenceudvikling
Kinesisk satsning på infrastruktur - Kan vi lære noget?
Arbejdet med åbne standarder – fokus på implementeringen af B 103 Oplæg ved 3. workshop for it-governance 21. februar 2007.
Oplæg v./ Karin Gaardsted, 1. viceborgmester, Viborg Kommune
Danmarks relative produktivitetsudvikling
En national godstrafikmodel – klarlæggelse af behov Mogens Fosgerau.
REG LAB REG LAB = REGional Læring, Analyse og Best practice. Et medlemsbaseret ”laboratorium” der indsamler, udvikler og formidler god praksis inden for.
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
En fast Kattegatforbindelse
Konference om Grøn Transport DI – den 25. november 2009 CO 2 -tiltag her og nu Center for Grøn Transport v/direktør Henning Christiansen, Færdselsstyrelsen.
Kick-off seminar Öresund Cleantech Testbed Finn Lauritzen, Direktør, Öresundskomiteen.
MOBILITY MANAGEMENT INTRODUKTION MOBILITY MANAGEMENT & BEVIDSTHED INTRODUKTION.
Turisme i Region Midtjylland. Potentialer Turismen kan give regional identitet og dermed sammenhæng, bosætning osv. Fælles problemstillinger i regionen.
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Undersøgelse af voksnes smerter efter Tonsillectomi.
Anvendelse af Facilities Management som ledelses- og strategiværktøj v/ administrerende direktør Niels Boserup.
Strategiske analyser Parterne er enige om at gennemføre følgende strategiske analyser, der skal bidrage til at kortlægge fremtidens trafikale udfordringer.
Region Hovedstaden Åbningskonference København, 18. januar 2007 Region Hovedstaden – Danmarks vækstlokomotiv Adm. direktør Niels Boserup Københavns Lufthavne.
Regeringens Investeringsplan med fokus på transportområdet TØF-konference Industriens Hus, Civilingeniør Thomas Krag Thomas Krag Mobilitetsrådgivning.
Protokollat ok.2014 om rekruttering og opkvalificering til bygge – og anlægsprojekter Dansk Byggeri og 3f vil i fælleskab iværksætte en række aktiviteter,
Mobilitetsplanlægning i en dansk sammenhæng Johan Nielsen Danske Regioner GATE marts 2010.
Hvad er trængslens karakter i dag? Otto Anker Nielsen, Professor
Region Midtjylland - Infrastruktur I dag - I morgen - I fremtiden Direktør Jens Egdal.
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
Argumenterne Motorvejen betyder: Tilgængelighed, erhvervsudvikling og konkurrenceevne Lige muligheder for Midt- og Vestjylland Grundlag for serviceniveau.
Den Lægelige Videreuddannelse Videreuddannelsesregion Nord Kandidatprognose.
Er fremtidens infrastruktur grænseoverskridende? Dansk-Tysk erhvervskonference Mandag, den 26. maj 2008, kl – 12.00, Lyren 1, 6330 Padborg/Danmark.
Regnskabsanalyse HA 5. semester.
Fyn Rundt 2005: En oplevelses tur baseret på kvalitet, ægthed og holdbarhed - Og erfaringerne fra 2004 We are in the people business…
March 30, 2015www.isa.se Dynamiske muligheder for danske investeringer ? Nässjö 3. og 4. maj 2006.
Program – infrastruktur, erhverv og vækst i hovedstadsregionen, 23. maj Velkomst og god infrastruktur som vækstdriver - formand.
Kick-off seminar Öresund Cleantech Testbed Finn Lauritzen, Direktør, Öresundskomiteen.
af 15 Region Hovedstadens Vækstbarometer Konjunkturer Udsigt 2015 ”Region Hovedstadens Vækstbarometer” er et repræsentativt.
En grøn og innovativ metropol med høj vækst og livskvalitet Borgmestermøde i Energi på Tværs 13. april 2015 Regionsrådsformand Sophie Hæstorp Andersen.
Vækstforum Hovedstaden MISV 23.maj 11 Vision 2050 er vejen til vækst Chef for transport og infrastruktur, Michael Svane.
Arriva Danmark de bedste rejseoplevelser i den kollektive trafik Tid til at komme frem i bussen? Anvendelsen af og forventninger til gasbusser i Arriva.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Gallup for Region Sjælland © TNS 17. marts
Transport- og EnergiministerietSide 1 Fast forbindelse over Femern Bælt Præsentation v. Claus F. Baunkjær.
Beskæftigelsesregion Hovedstaden & Sjælland ”Brug for alle” – velkomst og indledning v/ regionsdirektør Preben Rasmussen Høj.
MEGATENDENSER OG FREMTIDENS TRANSPORT
Hvad er der sket siden juni 2015?
Arbejdstilsynets Organisation
Reykjavik den 27. september 2016
Deleøkonomiens betydning for statsvejnettet
Arbejdstilsynets Organisation
MEDLEMSTILFREDSHED Januar 2018.
Forslag til masterplan for infrastruktur
Akademi Region Syddanmark
Præsentationens transcript:

Transport over Øresund

Indledning Visionen om (syd)Skåne og (øst)Sjælland som en samlet region (’Øresundsregionen’). Massive investeringer i infrastruktur. Harmonisering af lovgivning og offentlige systemer. Øget mobilitet - vækst i godskilometre og passagerkilometre.

Problemstillinger Det er et problem for rederierne, der trafikerer Øresund at de ikke får nogen væsentlig del af den forøgede trafikmængde. Det er et problem for rederierne der trafikerer Øresund at deres rentabilitet er stagnerende/vigende. Det er et problem for rederierne der trafikerer Øresund at de ingen pricing power har.

Problemstillinger Det er en interessant problemstilling for ???? at Scandlines Øresund ejes 50/50 af Scandlines og selskaber i Stenasfæren og at HH Ferries ejes af selskaber i Stenasfæren. Det er en interessant problemstilling for ???? at Scandlines menes at blive privatiseret indenfor en kort årrække.

Branchedefinition 1 Vi undersøger den branche der beskæftiger sig med og tilfredsstiller behovet for transport af gods og passagerer på tværs af Øresund. Øresund defineres her som farvandet mellem Sverige og Danmark, afgrænset mod syd af linien mellem Amagers sydligste punkt og Falsterbo og mod nord af linien mellem Kronborgpynten og Sofiero. Det er videre et krav til transportens modus at den i praksis foregår døgnet rundt og non-stop.

Branchedefinition 2 Iflg. DB03 beskæftiger to brancher sig med den ovenfor definerede type af transport, nemlig rederier (Rederivirksomhed, færge- og passagerfart, ) og faste forbindelser(Drift af betalingsveje, -broer og -tunneler, ). Det er værd at bemærke at DB03 således deler aktørerne op i to brancher af arts- og teknologimæssig forskellig karakter.

Branchedefinition ! Vi foretrækker den første branchedefinition, idet den væsentligst og i højere grad end DB03 baserer sig på substitutionskriteriet og dermed er nærmere den 'rene' teoretiske definition.

Branchestruktur Fam. Moltzau 50% 100%

Trafikudvikling

Markedsandele