Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [05-10-10 Viborg]

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medarbejderudviklingssamtalen
Advertisements

Nye samarbejdspartnere – nye udfordringer
AT TRÆDE I DE BEDSTE FODSPOR – FRA PRODUKTIONSSKOLE TIL ERHVERVSUDDANNELSE Under programmet ”Bedre overgang til og fastholdelse i erhvervsuddannelserne”
Projektarbejde – fra en positiv indgangsvinkel
Opbygning af kapacitet til det videre arbejde med tobaksforebyggelse blandt socialt udsatte borgere Resultater fra den eksterne evaluering af projekt Røgfrihed.
Evaluering af kommunalreformen og den nye nationale koordinationsstruktur Oplæg ved Torben Buse, Vicedirektør, Socialstyrelsen 8. Maj 2014.
Informationsformidling
Introduktion til værdistrømsanalyser
Medborgerskab – på sporet
Projektbeskrivelse 10. Marts 2006 Carl P. Knudsen.
Udvikling og implementering af en kommunal model for
By og Byg Debatmøde 2002 Innovation i byggeriet Forskeren Samarbejde om innovation mellem vidensystemet og erhvervet Jørgen Nielsen.
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Statens Museum for Kunst Præsentation på AUTO seminar d Helene Brøndholt Nielsen, SMK digital Louise Bugge Jacobsen, u.l.k.
Læring og videndeling om god arbejdsmiljøpraksis Oplæg på AM 2006 ved: Brian Knudsen, Arbejdsmiljøinstituttet Sune Netterstrøm og Peter Frimer, Bymusen.
Netværk af forebyggende sygehuse
10 punkts programmet •Der skal sikres alle børn og unge et alsidigt tilbud om fritidsvirksomhed •Kommunen skal samordne fritidsforanstaltninger, der iværksættes.
Kommunikation i projekter
Formidling - hvor er Danmarks Statistik på vej hen? Dansk Statistisk Forening 21. marts 2006 Leon Østergaard.
1 ▪ Møde for danske partnere Viborg 25. januar 2011.
Selvevaluering ’It i folkeskolen’
Fra innovation til projektudvikling
Velkommen! Til projektseminar på ferskvandscentret marts 2008 ___________________ Udviklingsprojekt Invention og Innovativ Naturvidenskab i teknologiundervisningen.
Brug af progressionstræ i fagteam og netværk Martin K. Sillasen
At udforske sin egen praksis
Laboratoriet for Turisme og Oplevelser!
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Formidlingsdelen Formidling og metode.
Roller og ansvar i forandringsnetværket
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Væksthuset Henrik Hansen Leif Tøfting Kongsgaard
Workshop 1: Ideudvikling og problemformulering Sarah m. L. Krøtel
Kvalitet (Excellence) Effekt, merværdi (Impact )
Dan Zielke og 1.
DUBU oplæg til Interessentanalyse Kommunikationsplan
Evaluering af dagtilbud Oplæg til DLO’s konference København 25. april 2007 Anne Kjær Olsen og Pia Vinther Dyrby konsulenter på Danmarks Evalueringsinstitut.
1 ▪ Westum årskonference, 15. marts 2011.
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Workshop 1 d. 9/ Humaniora Gry Sandholm Jensen
Barrierer i og for forbedringsprojekter Udenom, indenom, henover eller igennem barriererne Hvilken vej vil du? 12. oktober C2E netværk.
Kompetencer Er meget centrale og nødvendige i forbindelse med innovation. Da innovation vil have indflydelse på snart sagt alle funktioner i en virksomhed,
Landsbyggefonden – nye krav og procedurer
En ny strategi for transportforskning Workshop - Trafikdage i Aalborg 28. august 2006.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
FORMÅL MED TUPVAK – OG KONKRETE EFFEKTMÅL Projektets hovedformål er følgende: 1.Formulering og forankring af en styrket strategisk prioritering af IKV-indsatsen.
Integration af undervisning om kliniske retningslinjer i professionsbacheloruddannelsen - ideer og tanker Lea D. Nielsen, Cand. Cur, Adjunkt, UC Syddanmark,
Forandringsteori for Lektiehjælpscafeer under Red Barnet Ungdom
Evaluering af Skandinavisk KompetenceudviklingsNetværk
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Introduktion til Analyseenheden under FPC Oplæg for FSE den 7. februar 2008 Anette Dørge Jessen Lotte Faurbæk.
Vejen Kommune Det er besluttet, at alle skoler i Vejen Kommune arbejder med Vurdering for Læring. Alle skoler arbejder efter en fælles procesplan. Arbejdsgrupper.
1 ▪ Møde for danske partnere 25. jan
Strategi for Danmarks Elektroniske Forskningsbibliotek.
Koncern HR, Organisation og Ledelse Fra ledelsesevaluering til lederudvikling WORKSHOP 5 God ledelse i Region Midtjylland.
KVIK-modellen KVIK-modellens historie Modelgennemgang
Samfundsansvar i praksis via lokale partnerskaber Program for første netværksmøde i Roskilde den 4. december 2008 mhtconsult, august 2008 © Side 1 mhtconsult,
Collaborative Practice Research Lars Mathiassen eCommerce Institute, Georgia State University.
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Workshop Fremmedsprog.  Eleverne skal fremstille en bordgrill i det fagspecifikke fag  Eleverne skal på fremmedsproget lave en fremstillingsbeskrivelse.
Evaluering i Rådgivningen resultater samt tiltag.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
Aktiviteter OutputResultater kt. sigt Effekt ml. sig t Virkning lg. sigt Lokalt samarbejde med private og offentlige arbejdspladser om IKV Ledige, a-kasser.
Indre By / Østerbro LokalMED
Video club – med fokus på autonomi Motivation i praksis And
Virksomhedssamarbejde
Vidensbaseret praksis i botilbud
25. december 2018 Nationale retningslinjer til forebyggelse af voldsomme episoder på botilbud samt på bosteder for hjemløse ”Først og fremmest handler.
Dialogspørgsmål ifm. nyt opgaveudvalg om sundhed
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Præsentationens transcript:

Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]

Områder i dagens program  Projektkommunikation i et EU perspektiv  Input til informationsstrategien/ kommunikationsplanen  Formalia og krav (logobrug, retningslinjer og kommunikations-skemaer)  Forskning & evaluering som integrerede informationsaktiviteter  Logoer & website

Projektkommunikation merværdi stærkere bedre tydeligere ”…God kommunikation skaber merværdi i et projekt og kan være med til at bidrage til en klarere projektstruktur, en stærkere projektorganisation og et bedre og tydeligere resultat.”

Kommunikation er et vigtigt projektværktøj fordi… tydelighed  Bidrager til at skabe tydelighed om projektet (mål, midler, proces mv.) forankringen  Forstærker forankringen mellem projektdeltagere resultat  Bidrager til et bedre resultat

Projektkommunikation  Prioriter jeres kommunikation – synliggør det positive billede af EU  Projektkommunikationen skal synliggøre EU (- vise hvad midlerne bliver brugt til)  Kommunikationsansvarlig  Anvende (autoriserede) logotyper  Lave (og følge) en kommunikationsplan  Løbende rapportering af kommunikationsaktiviteter (EU forordning no 1828/2006: De formelle EU krav) - forventninger og krav i korte træk

 Guide til projekt-kommunikation  Skema til registrering af kommunikationsaktiviteter  Grafiske retningslinjer  Praktisk information om regler for anvendelsen af EU-logo  Flere grafiske retningslinjer Værktøjer i kommunikationsarbejdet

Skema til registrering af kommunikationsaktiviteter Aktiviteten Målgruppen Budgettet Ansvaret Tidsrum Budskabet Mål Medium

Logoer… ej til diskussion Obligatorisk EU logo Nødvendigt Program- logo Pligtigt projekt- logo Indiskutabel støtte-tekst

Logoer… ej til diskussion

Evalueringsopgaven  Analyser af projektets aktivitetsindikatorer (aktivitetstal, besøgsrapporter mv.).  Analyser af projektets implementering og gennemførelse.  Analyser projektets organiseringsformer (dvs. hensigtsmæssigheden af det samlede organisatorisk setup, samspillet mellem uddannelsesaktører og virksomheder etc..  Analyser af nationale/regionale rammebetingelser.  Vurderinger af målsætninger og måltal. (produktionsstatistik” som f.eks. - Det samlede antal virksomheder der er besøgt, antallet af virksomheder som deltager i netværk eller dialogfora om kompetenceudvikling, Kvalitative indikatorer på et øget kompetenceniveau i virksomhederne (f.eks. interview eller surveys), surveys om virksomhedens vurdering af kvaliteten af afklarings- og uddannelsesaktiviteterne.)

Evaluering i udbud ”…Opgavens sjette del vedrører formidling. Denne del vedrører produktionen af resultater; delrapporter, effektrapporter, samt deltagelse i arrangementer hvor denne viden formidles. (Udbudsmaterialet) ”…Evalueringsdesignet bør skitsere evalueringens produkter; rapporter, delrapporter, workshops, midtvejsarrangementer mv. (Udbudsmateriale) ”…Det forventes, at evaluator er aktivt involveret i at projektets viden bliver formidlet til relevante aktører i Skandinavien og løbende vil deltage i en dialog om at kvalificere den samlede indsats. (Udbudsmaterialet)

Følgeforskningsopgaven  Tilvejebringelsen af forskningsbaseret viden, som kan bruges i videreudvikling af arbejdet, samarbejdet og administrationen og ledelsen af projektet.  Analysere og vurdere problemstillinger og processer ud fra en målsætning om skabelse af ny viden, der kan anvendes i det fortsatte projektforløb.  Tilvejebringe viden om hvilke tiltag der har en positiv (eller mindre positiv) virkning, for herefter at stille denne viden til rådighed for aktørerne i projektets praksis.  Bidrage til at professionalisere aktørernes arbejde i projektet og derved øge kvaliteten i projektafviklingen. Følgeforskningens resultater stilles til rådighed for aktørerne i projektet og for øvrige relevante aktører indenfor og udenfor projektregionen.  Kritisk og fremadrettet diskussion af, hvilke krav man kan og bør stille til fremtidige kompetenceudviklingspolitiske dispositioner.

 SKANKOMP FORSKNINGSSERIEN  SKANKOMP FORSKNINGSBOGEN  SKANKOMP SLUTRAPPORTEN  SKANKOMP FORSKNINGSKONFERENCER  SKANKOMP FORSKNINGSFORMIDLING Følgeforskning i udbud Det konkrete udkomme af forskningstilknytningen er:

 Det forventes, at forskeren er aktivt involveret i formidlingen af den forskningsbaserede viden til relevante aktører i hele Skandinavien samt at forskeren løbende vil deltage i en dialog om at kvalificere det samlede projektforløb.  Forsker(ne) kan skabe en dialog for og tilrettelægge kommunikationen med de mange forskellige grupper af aktører.  Forsker(ne) kan og vil bidrage til projektets læringsprocesser ved løbende at give tilbagemeldinger om forskningsprocesser og –resultater.  Forsker(ne) vil indgå i en videnskabelig og eventuelt populærvidenskabelig formidling af forskningsresultater. Følgeforskning i udbud (2)

Forskning, evaluering & formidling i sammenhæng

Projekt-sekretariatets huskeliste Projekt-sekretariatets ”huskeliste” HUSK HUSK at bruge logoer og husk at overholde alle retningslinjerne for logobrug HUSK HUSK løbende at indsende kommunikations- skemaer til sekretariatet HUSK HUSK at ringe eller skrive til sekretariatet hvis I har spørgsmål eller problemer HJÆLP HJÆLP forsker og evaluator med at finde de informationer og informanter som de har brug for. Brug også selv forsker og evaluator

Vores forhåbninger til dagen? Skal skabe klarhed over:  Hvad skal der kommunikeres (hvad er jeres planer & jeres behov)?  Til hvem?  Hvem skal give dem budskabet?  Hvordan skal budskabet leveres?  Hvornår, hvor ofte og med hvilken forventet effekt?