Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Evaluerings- kompetencen
Advertisements

Kend din værkstøjskasse
Social Kapital – rig på relationer
CSR-Review ®. CSR-Review® er et computer- program, som gør det nemt for alle virksomheder at skabe overblik, vurdere og evaluere alle deres aktiviteter.
BUREAU FOR MARKEDSANALYSER Din genvej til viden, indsigt & overblik Man får et hurtigt overblik ved at kigge på farverne. De grønne farver viser, at her.
Værdistrømsanalyser.
MedarbejderUDVIKLINGSsamtale
Introduktion til værdistrømsanalyser
- 1 - © 2008Autorisationskursus Checkpoint Vores ledere er da meget gode 1) Så hvorfor i alverden skulle vi pludselig begynde at bruge penge på at gøre.
Hygiejne som strategisk indsats
Deltag i konkurrencen om at blive regionens mest succesfulde eller modigste initiativ på Center for Telemedicins konference den 11/ Beskriv jeres.
BUS Skanderborg – kursus i PR 2. juni 2010 PR Generelt Palle Andersen, FDF Galten.
Synlig ledelse i krisetid
Skabelon til strategisk plan
Skolebestyrelsens årsberetning 2012
Bestilling af IT udstyr og software fra Digitaliseringsstyrelsen. Har du prøvet at bestille i dag?
Ledelse af frivillige i det kirkelige arbejde v. Dorte Kappelgaard Roskilde d. 5. september 2011.
Kvalitetsstyring som ledelsesværktøj.
Input FMEA Output Shit in = Shit out FMEA
Hånden på hjertet. Skal de danske landdistrikter afvikles eller udvikles og hvorfor? Hvordan ser du landdistrikternes fremtidige rolle i et større samfundsmæssigt.
Værdistrøms-analyse (Vejledning)
vi eksperimenterer, afprøver, fejler og triumferer. Undervejs skaber vi traditioner vi løfter i fællesskab og bakker hinanden op. Vi fejrer vores successer.
Præsentation af resultaterne fra erfaringsopsamlingen om ny klassedannelse LIM den 5. januar 2012.
Ny Årsrapport Temadag Forretning, potentiale og midtvejsevaluering 4. november 2009 Merete Jensen, projektleder Dorte Marcussen, projektleder implementering.
Forbedringstavlen – er et must
Den korte vej fra procesbeskrivelser til it-understøttelse
Opsamling og afrunding på konferencen “Den gode genoptræning” Landstingssalen, 22. september 2008 NB: Pga manglende tid blev hele oplægget ikke præsenteret.
Uden mål, ingen plan. Uden plan, ingen Rehabilitering. Serviceskift i et rehabiliteringsperspektiv.
Center for Undervisningsmidler PowerPoint Kursus 1.
Producere og formidle viden Vingstedcenteret, 22/10-14.
Tjek-ud konference Projekt styrket genoptræning og rehabilitering af personer med erhvervet hjerneskade 22. September 2014 Velkommen.
God dokumentation og evaluering – hvordan?
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
PERSONLIG EFFEKTIVITET
Powerpoint Kursus Powerpoint - Til Hvad ? Oplæg til møder Oplæg til møder Undervisning Undervisning På internettet På internettet Foredrag Foredrag Kurser.
Agenda  Introduktion & forudsætninger  SEO generelt  SERPS – kom til tops og forstå hvorfor  Joomla og SEO / SEF  SH404SEF & redSHOP  Implementeringsstrategier.
Side 1 Trivselsmåling - December 2010 Dansk Kabel TV.
Januar 2011 Trivselsmøder.
Lean i Faaborg- Midtfyn Kommune
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Tag ansvar! …for din egen udvikling. Gamle Ove Sagt på en anden måde: Ambitioner Indsats Hvis I har ambitioner om at blive verdensmestre, må I også levere.
1 Præsentation V. Brugergruppe. Muligheder - hvor giver det mening at gøre noget anderledes [Her kan I eksempelvis angive ideer til og områder, hvor det.
Carsten Lindorf Lean administration og service Fagspecialistorganisation  Fagspecialicerede funktioner  Fagligt kompetente medarbejdere  Lille helhedforståelse.
Lean administration og service
Carsten Lindorf Lean administration og service Forstyrrelser og afbrydelser  ”Kunden er i processen, i stedet for slutprocessen  ”Kunden” har mulighed.
Arbejdsmiljøorganisationen StoreMEDdag, den 29. april 2014.
Helhedsorienteret indsats Møde i økonomiudvalget 8. februar 2016.
Infomøde Kolding d. 26. april Én indgang… Lokal erhvervsservice Væksthus Syddanmark (specialiseret erhvervsservice) Virksomheder og iværksættere.
Vi lever vores liv. Gør dét vi vil. Vi tænker ikke engang over, at vi klarer os selv. Også for mennesker, der er født med et handicap, og ikke har prøvet.
Hvorfor deltage i projektet? Velværdsområdernes udfordring med stigende forventninger og knappe ressourcer. NPM trenden med fokus.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Synliggør dit lederskab med et nyhedsbrev. Dette er værktøjet for dig, der vil Sikre at dine medarbejdere har fokus på de vigtigste emner eller udfordringer.
IT-Kravspecifikation Datatekniker H5 Introduktion.
Mediebåren patient kommunikation Projekt skriftlig patientkommunikation.
Målstyring KPI... – Hvad kunne vi måle på? Leveringsevne - evne til at levere materialer og information nøjagtigt og præcist til kunder (interne & eksterne)
Dagens program Pointer på tværs af gruppernes møde 1. Introduktion til Værdistrømsanalyse – en metode til at se på arbejdsgange og opgaver De næste skridt.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Stressmanagement En ledelsesopgave
Arbejdspladsen i fokus/arbejdsfællesskaber
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
Balancer dit (studie)liv! med konkrete redskaber
Introduktion til kursus for erfarne sygeplejersker
KONCERNSERVICE STRATEGI 2020
Mere MOST - mindre fravær
45116 Teknologisk Forandring og Postal Logistik
MEDvirk NU - en digital tjekliste til at nå i mål med arbejdsmiljøet
Varmt arbejde – Nordisk møde 2010
Præsentations-portfolio
Salgsstyrketjek på 24 timer DON´T STOP THINKING ABOUT TOMORROW
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Præsentationens transcript:

Proceslandkort Få overblik over dine processer Prioritér jeres indsats

Produk-tion ma-teriale Kurser Et proceslandkort er et overblik over hovedprocesserne i virksomheden eller afdelingen Landkortet bruges til at prioritere Lean-indsatsen. Hvor er der størst potentiale, og hvad bør I starte med at forbedre Hvor giver det mest mening at anvende ressourcerne Husk altid ”Den gyldne trekant”, når du skal vurdere potentialet. Kursustil-meldinger Produk-tion ma-teriale Kursus-afhold-else Evalu-ering

Opgave På et stykke flipoverpapir laver du et landkort over de vigtigste processer i din afdeling Diskutér to og to, hvilke processer, der er mest problemfyldte i forhold til: Kvalitet (kunden/modtager), effektivitet, trivsel. Prioritér rækkefølgen i forhold til en Lean indsats.