8.274.075.616.387 ”I N THE MIDDLE OF EVERY DIFFICULTY LIES OPPORTUNITY ” ₌ … ELLER FRIT OVERSAT : V I ER PÅ RØVEN, MEN …

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medarbejderudviklingssamtalen
Advertisements

Prutte-typer.
Introduktion til PECS på Lysholm
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
KEA KOMPETENCE.
Når HR i den offentlige sektor er innovativ Oplæg ved Træfpunkt Human Resources 2005 v. kontorchef Jette Frederiksen, Personalestyrelsen.
Game Maker 7. Sådan ser Game Maker ud når det startes op.
Hans Jørgen Limborg Arbejdsmiljøkonferencen 2005
Motivation Sidde 4 og 4. af andre.
Energi- & Vandværkstedet
Psykoedukation til unge i OPUS
Udviklingen i LVS Landsforeningen af Væresteder Landsmødet 2008.
Design – en definition Dyrehaveskolen.
”Udsatte unge med Sjældne Diagnoser” Oplæg til Sjældne Diagnosers repræsentantskabsmøde d. 15.september 2006.
JobPAS – En gennemgang PAS-koncepter og Basiskurser v. Steen Hilling, psykolog
Ledelse – i samspillet mellem kommune og civlsamfund
Samarbejde bibliotek og uddannelse – et bud på hvordan
1 The Motel of Lost Companions - en evighedsfortælling - produceret af DADAISTISK KAMPGRUPPE.
Livets Ord Livets Ord Maj 2012 Maj 2012 « Ild er jeg kommet for at kaste på jorden, og hvor ville jeg ønske, at den allerede havde fænget ! » ( Luk 12,
Bedre offentlige løsninger – motivation med borgeren i centrum
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Undersøgende. Indkredser situationen: Hvem gjorde hvad, hvor, hvornår, hvordan.? Hvad skete der? Hvem gjorde hvad? Hvad sagde hun? Var alle der? Hvem var.
1 Velkommen! Informationssøgningsprocessen:  Hvordan kan I gribe det an (strategier)  Omdanne jeres emne til søgeord  Søgeteknik  Bruge søgeordene.
Det handler om at følges med nogen og skabe resultater.
Hvordan passer jeg på mig selv ?
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Konvention lokalt og konkret Hvordan får vi mest muligt ud af FN’s Konvention om rettigheder for personer med handicap? Fredericia 6. september 2013 Mette.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Samfundslære: Styreformer
Deltagelse og fastholdelse i et skole- og ungdomskulturelt perspektiv på erhvervsuddannelserne Peder Hjort-Madsen, Center for Ungdomsforskning, Aalborg.
Afbureaukratisering - Hvad, hvorfor, hvordan ? Henrik Hjortdal, FORUM for Fremtidens Offentlige Ledelse og Styring 7. Oktober 2009 COK - Århus.
Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.
D E T G O D E V Æ R T S K A B F O R D A N S K E C A M P I N G P L A D S E R B I L L U N D 1 6 – 1 7 J A N U A R R E F L E KT I O N E R O G A R.
Igangsætter Landsforeningen af Væresteder Medarbejderuddannelse 10. februar 2010 Marika Sabroe Vejle Misbrugscenter, Værestedsafdeling.
Navn (Sidehoved/fod)Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler Adfærdskampagner Mandag den 17. juni 2013 FM | enheden.
© DIEU Skriv i Sidefod for dias 1 Fastholdelse på det danske arbejdsmarked En fortælling om det gode arbejdsliv, der kræver vi river.
Fremtidssikring af beboerdemokratiet – hvor er de unge henne?
set fra ledelsens side ved Områdeleder
Den Glade Internationale Venskabsuge!
Adgang til sporbarhedsdata Alex E Olsen Project Manager – Corporate Social Responsibility Vores behov?
Læring og undervisning Oplæg for Akademiet på Samsø
Den lærende organisation
Strategisk skoleledelse
Om kunst, dannelse og demokrati Oplæg ODM 21. januar 2015
Namibia - en forløber for holocaust Tabere af kampen om erindringen.
Introduktion af forløbet. Forløbet sættes i gang gennem kickstart. Kickstart arbejder med de to første faser. De sidste to faser arbejder hver enkelt.
Top lækkert hår!! Grundforløb Tidsepoke 1. gruppe Tid 1 uge gruppe på 2-3 elever. I må frit vælge en tidsepoke. Evaluering skal afleveres som en Power.
Inspiration og feltarbejde
Problemløsningsheuristik I.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Problemløsningsheuristik A.1 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved endnu? Dvs. hvad leder jeg efter (og hvorfor er det vigtigt/interessant.
Carsten Lindorf Lean Forandringer Problemstillinger.
Cirkus Imaginitis - meningen, mål og metoder. Hvordan startede det? A b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v x y z æ ø å!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hvis 2005 var et af “disse” år som du begyndte med optimisme,
Forretnings innovation ! 1/15 Det overordnede mål er værdiskabelse i virksomheder Metoder til afklaring af hvilke veje der skal følges. Idé og Udviklingshuset.
Projekt ”Unge med psykiske vanskeligheder – overgang fra barn til voksen” Vingsted den 18.marts 2015.
‘I skal vandre i kærlighed’ (Ef 5, 2).
Den 29. september 2009 FURESØ SÆTTER LYS PÅ BØRN OG UNGE VELKOMMEN TIL KONFERENCE OG UDSTILLING De gode overgange – det vi vil.
Videnarbejde og stress - mellem begejstring og belastning.
Kommune 3.0 Teknik og Miljø. Kommunen er mere end 6000 medarbejdere Det er borgere!
Præsentation af Praktikvejlederuddannelsen. Praktikvejlederuddannelsen En basisuddannelse med muligheder!
Netværk for Bæredygtig Erhvervsudvikling NordDanmark
LEGO – BuildToExpress 1. Hvem er du? Byg
”Du må ikke bruge Herren din Guds navn til løgn!”
Opfølgning på PSYKISK APV
Ledelse i Center for autoteknologi
© Mikroøkonomi – videregående uddannelser, 4. udg.
Kroppen og programmering
© Mikroøkonomi – videregående uddannelser, 4. udg.
© Mikroøkonomi – videregående uddannelser, 4. udg.
Præsentationens transcript:

”I N THE MIDDLE OF EVERY DIFFICULTY LIES OPPORTUNITY ” ₌ … ELLER FRIT OVERSAT : V I ER PÅ RØVEN, MEN …

H VORFOR SNAKKER JEG OM LEGO ® - KLODSER ? 2005 U DVIKLING OG INNOVATION K UNDEN ER MEDPRODUCENT LEAN- KULTUR T ILLIDSFUNDERET LEDELSESRUM I ND TIL KERNEOPGAVEN ( KLAR RETNING )

H VOR VIL JEG HEN MED DET ? V ORES SITUATION LIGNER PÅ MANGE MÅDER LEGO’ S I MIDTEN AF 00- ERNE VI VI HAR SORTERET KLODSERNE OG ER ALLEREDE BEGYNDT AT BYGGE MODELLEN S ELVOM DET UMIDDELBART KUNNE SE SÅDAN UD, ER DET IKKE ET LINEÆRT FORLØB : K RISEERKENDELSE O RG. EFTERSYN GBS- MODELLEN Æ NDRET ORG. N YT BYRÅD M ASTERPLAN Ø KONOMISK POLITIK S TRATEGIARBEJDET … SÅ DET KAN GODT VÆRE, AT DET IND I MELLEM RODER, MEN DER ER MENING MED GALSKABEN !

B UDGET S TRATEGISK FOKUS L EDELSESINFORMATION D AGSORDENPRODUKTION L ØBENDE OPTIMERING I NCITAMENTSSTRUKTURER L EDELSESRUMMET H VAD GRIBER VI EFTER I VÆRKTØJSKASSEN ?

F OR AT OPSUMMERE : V I HAR ALLE DE NØDVENDIGE KLODSER, OG VED HVORDAN VI VIL SAMLE DEM ! … MEN SAMLINGSVEJLEDNINGEN ER VIRKELIG KOMPLICERET … OG KRÆVER AT VI ALLE ARBEJDER MÅLRETTET SAMMEN OM OPGAVEN

3 SAGSTYPER D RØFTELSESSAGER B ESLUTNINGSSAGER O RIENTERINGSSAGER

D AGSORDENSKABELON I NDSTILLING B ESKRIVELSE AF SAGEN L OVGRUNDLAG Ø KONOMI H ØRING