Llælædlf. Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Foreningsudviklingstesten
Advertisements

Caseoplæg om Facebook.
VEJLEDNING… … til brug af præsentationen:
Inklusion af personer med psykosocialt handicap - Det er logik Stig Langvad, Formand for DH 2. oktober 2010.
Brøndby den 10. april 2007 Forældrerekruttering Teddy Pedersen Haderslev Fodboldklub DIF - Breddekonsulenttræf.
Regionale kulturaftaler En frivillig aftale, der indgås mellem Kulturministeriet og en række kommuner; en ’kulturregion’
Orienterende møde 7. november Agenda Velkomst Præsentation af bestyrelsen 0.Bestyrelsens opgaver og ansvar 1.Britts fratrædelse 2.Byggeriet 3.Den.
Sønderjydsk Fodbolddommerklub Strategi 2009 – 2011.
Velkommen. Ingeniørforeningen, IDA En dynamisk fagforening og interesseorganisation.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Beretning for år 2001 Fremtiden.
Dansk Svømmeunions politiske program
FBUs visionsplan 2015.
EU-indsaten for administrative lettelser1 Indsatsen for at lette byrderne i EU Anders Bering Erhvervs- og Selskabsstyrelsen Center for Kvalitet i ErhvervsRegulering.
Introkursus for frivillige
Etableringssekretariatet for Beskæftigelsesregion Syddanmark Karl Schmidt Beskæftigelsesregion Syddanmark DSI temadag om det fremtidige beskæftigelsessystem.
Go´morgen og velkommen Velkomst og præsentation Praktiske forhold Dagens program Formandsmøder – formål og værdi.
Regionale Kontaktfora på handicapområdet Møde med repræsentanter fra DH Stig Langvad, formand, DH.
Sådan kommunikerer vi på Dyvekeskolen
V/ Vibeke Mygind Horsens kommunes biblioteker – Ung og digital et tværgående projekt i Horsens kommune
Topmødeerklæring ► ► Sammenhængende og tidlig indsats Først og fremmest skal vi have en indsats, der tager udgangspunkt i de unges problemstillinger.
HVORFOR MARKEDSFØRING I SOCIALE MEDIER? Jean Paul 2øma Den
Forandringer i en medlemsstyret organisation Lasse Bolander, Coops formand.
Det Sociale Kapitel
Uddannelsesafklarende samtaler
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Præsentation af presseteamet Lille og effektivt team Joachim, Nanna og Louise (løntilskud). Efter sommer en praktikant fra Journalisthøjskolen. Timing.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Workshoppens indhold Projektrådgivningens arbejde Barrierer for deltagelse i projekter/aktiviteter Konkrete løsningsmodeller Klassiske fejltrin Eksempler.
”Sociale medier i jobsøgningen”
BPU Karen Il Wol Knudsen, beskæftigelsespolitisk konsulent Februar 2009 Kursusdag 1 for DH’s repræsentanter i LBR og RBR.
LOF Ikast/Brande Samskabelsesprojekt vedr. sundhed og frivillighed.
Aktiviteter Resultater (kort/langt sigt) Effekter Forandringsteori for Frivillighuset 2013 Udfordringer: Brugernes behov ændrer sig løbende og aktiviteterne.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Ny regering, nye tider – dag 1
Uddannelseskommissorium Intention med uddannelse er at skabe konsensus i DAI. Konsensus skal forankres, videreføres og forøges i DAI’s grene.
Pulje: udbredelse af erfaringer fra forsøg med fritidspas
Handicapråd i Ballerup Kommune - af Servicedirektør Ole Nielsen
Workshop 4 Hjerteforeningens politiske arbejde
Frivillighed og sociale medier Region Syddanmarks lokalkomiteer
Præsentation af resultaterne fra workshop 1 1. Workshop 1- hvad gjorde vi? Spor: Unge, uddannelse og beskæftigelse Tema 1 - Forebyggelse og sammenhæng.
Nye regler på vej om virksomhedernes samarbejde om arbejdsmiljø Ann Carina Tetschner, Center for arbejdsliv & læring Pædagogiske Inspirationsdage 2010.
Fremtidens Arbejdsmarked Regeringens arbejdsmarkedskommission. Hvor skal fokus være set fra de private ansattes side? LO’s konference ”Fremtidens Arbejdsmarked”
Workshop Udpeg en bordformand, der kan fremlægge jeres holdninger i plenum Diskuter følgende spørgsmål: Hvad synes I om muligheden for et frivilligcenter.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
IDEBESKRIVELSER a)Udviklingskraft i lokalområderne B) Inspirationsseminar om lokal udvikling - tilbud til lokalområderne om procesbistand til ‘hvidbøger’
Hvordan klubber succesfuldt tiltrækker og fastholder sponsorer (Partnere) v/Kent Ewert.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Hvad er Velfærds-LAB? 1. Leder- og medarbejderønsker til BV Medinddragelse og medindflydelse Fælles tilgang til arbejdet med borgeren Understøttelse til.
Oplæg til Immun Defekt Foreningens Landsmøde 17. April 2010 Samarbejdet, foreningsarbejdet og meningen med det hele… v. Lene Jensen, direktør.
Investeringer og nye tiltag i lyset af refusionsomlægningen pr. 1. januar v. Beskæftigelseschef Katrine Birk.
Kontakt mellem borgere med handicap og den kommunale forvaltning GAP-analyse af Det Centrale Handicapråd.
Kampagne 3 Tiltrække og anerkende frivillige Navn Navnesen.
Synlighed i foreningen: kommunikation og markedsføring V. kommunikationskonsulent, Mette Vittrup Schmidt Seminar for seniorer Glostrup den 5. oktober 2015.
Hjerteforeningens interessevaretagelse Politisk konsulent Signe Elkrog Friis Den 20. oktober 2015.
Målsætning og strategi Sejlklubben Lynæs Sejlklubben Lynæs 1.
- Med fokus på konkrete eksempler fra arbejdet i FU
Sådan bruger du præsentationen af Vision 2025
Samarbejdsaftale Badminton
Landinspektørerne i Danmark
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Unge i fokus - baggrund Langsigtet strategi – 3 hovedområder:
Vil du have mere indflydelse på dit barns hverdag?
Nyt fra sekretariatet Fortsat mange personsager Overvej niveau (mindste indgreb) Inddrages Koncernservice? Bortvisninger særligt problem DLF centralt medvirker.
Fundraising i Propa Inspiration til en fremtid med flere indtægter til projekter og aktiviteter I udgaven af Propa Nyt vil.
Gladsaxestrategien omfatter også erhvervslivet
§ 18-teamet Socialforvaltningen Center for Socialpolitik og Udvikling
Sammenfatning af SHK Fællesmøde
Bestyrelseskursus Foreningen for ATAKSI/HSP 3. oktober 2015
Præsentationens transcript:

llælædlf

Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes. Spastikerforeningen vil være større Spastikerforeningen vil være mere synlig Spastikerforeningen sætter medlemmerne i centrum Spastikerforeningen skal i tættere dialog med medlemmerne.

Flere ka’ mere Spastikerforeningens økonomi skal styrkes – En god økonomi er forudsætningen for en god forening – Økonomien skal i balance – Vi vil investere – ikke spare os ud af problemerne – Derfor bliver det nødvendigt at bruge lidt af formuen de kommende to år

Flere ka’ mere Spastikerforeningens vil være større – Nu små 4000 medlemmer – På kortsigt (2 år) medlemmer – På lang sigt (5-10 år) medlemmer – Ansætte en økonomistrategisk medarbejder Fokus på indtægter Fokus på flere medlemmer – Ordinære medlemmer – Støttemedlemmer og faglige medlemmer – Virksomhedsmedlemer – Sponsoraftaler

Flere ka’ mere Spastikerforeningen vil være mere synlig Synlighed giver indflydelse – indflydelse internt i handicaporganisationerne, i det politiske system og på den politiske dagsorden. – Derfor skal vi i løbet af efteråret medes med de handicap- og socialpolitiske ordfører – og evt. også de arbejdsmarkedspolitiske ordføre. Synlighed giver flere medlemmer – som få glæde af foreningens indsats, vores indflydelse bliver større – og økonomien bliver bedre. – Derfor investerer vi 2 mio. over de kommende to år i at udvikle og udbygge vores medlemskreds.

Flere ka’ mere Synlighed forebygger og afliver fordomme. – Derfor udarbejder vi en målrettet medie og pressestrategi, som har til formål at synliggøre et andet om mere nuanceret billede af spastikere end den nuværende stereotyp. Synlighed gør os mere interessant som samarbejdspartner for sponsorer. – Derfor skal vi arbejde målrette på at komme i dialog med virksomheder, som kunne være interesseret i at arbejde sammen med os. Vi har foreløbig kontakt med OK Benzin Synlighed øger vores mulighed for at komme i betragtning til fondsmidler og at blive tilgodeset ved arv. – Derfor skal det være en del af den nye medarbejders arbejde, at medvirke til at udvikle og styrke det arbejde der allerede gøres for at skaffe fondsmidler.

Flere ka’ mere Spastikerforeningen sætter medlemmerne i centrum – Ingen skal være i tvivl om, hvad de får ud af at være medlem af Spastikerforeningen Kurser, rådgivning, bisidderordning, legater, sociale- og kulturelle arrangementer, sommerhuset er eksempler herpå. Vi skal udvikle flere aktiviteter af den type. – Differentiere vores tilbud så de afspejler gruppens brede Netværk, cafegrupper, flere sociale og kulturelle arrangementer. Forsikringstilbud, medlemstilbud, indkøbsrabatter etc. er andre muligheder, som skal undersøges.

Flere ka’ mere Spastikerforeningen skal i tættere dialog med medlemmerne. – Medlemmerne skal høre fra os jævnligt tilbud og aktiviteter, sociale arrangementer, information etc. - herunder også muligheden for at støtte foreningen økonomisk udover kontingentet. – vi udvikle og udbygge vores medlemssystem så vi lettere og billigere kan kommunikere med det enkelte medlem og grupper af medlemmer. adresser, facebook, twitter og andre platforme skal i stigende omfang inddrages i vores kommunikation med medlemmerne.