Velkommen til ordinær generalforsamling 26. januar 2010.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Konference om reviderede Anbefalinger for god Selskabsledelse CBS - den 13. april 2010.
Advertisements

LAG Struer Generalforsamling 29. april Program •Afholdelse af årlig generalforsamling •Afholdelse af ekstraordinær generalforsamling.
Generalforsamling Codan A/S 5. april  Et godt år •Vækst i bruttopræmier på 3,3 % •Combined ratio forbedret med 0,7% •Resultat efter skat på
Pionerprojektet i BUF – bedre arbejdsmiljø og mindre sygefravær
8. december 2010 på Egegård Skole
God regnskabspraksis i DLBR
Velkommen til den årlige generalforsamling 16. april 2009.
Mette Andersen SDE Ansættelse af elev. Mette Andersen SDE
LAG Silkeborg Generalforsamling 28. april Generalforsamling, 28. april 2009 Dagsorden •Valg af dirigent •Forelæggelse af bestyrelsens.
Side 1 Generalforsamling Grenaa & Anholt Vandforsyning 25. marts 2010.
Resultatopgørelsen – grundlæggende begreber
Møde for kontaktpersoner – Høng 10. September 2013.
Generalforsamling 12. oktober 2012
De Aktive Kultur Samvær Fitness Netværk De Aktive Generalforsamling 16. maj 2012.
Generalforsamling april Generalforsamling 2009 – 24. april 2009 / SP Group DAGSORDEN 1.Bestyrelsens redegørelse for selskabets virksomhed.
Arlas strategi – og globale muligheder
Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Ordinær Generalforsamling 2007
Vækstfondens medfinansiering af virksomheder
Analyse for Ældre Sagen: Trafikundersøgelse: Cykel, cykelhjelm mv Rapport Marts 2010.
Dialogmøder 2012 De private tilbud og kommunerne - fælles udfordringer og muligheder Geert Jørgensen.
Velkommen til DGF’s 92. årsmøde og generalforsamling.
16. Regnskabsanalyse Regnskabsanalysens formål og indhold Formål
Februar 2007 GENERALFORSAMLING 2007 side 1 af 4 Vi har igen i år fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år.
Fremtidens ledelse af en kulturvirksomhed
Februar 2008 GENERALFORSAMLING 2008 side 1 af 4 Vi har hermed fornøjelsen at indkalde til den Ordinære Generalforsamling i DIN Grundejerforening I år fremlægger.
Behovet for regnskabsvæsen
Dansk Gas Forening DGF årsmøde 2005 Dansk Gas Forenings årsregnskab 2004/2005 Ved kasserer Carsten Werner Hansen.
Stiftende Generalforsamlink på Ry Park Hotel den 20/
Grundlæggende regnskabsforståelse
Puljerådsmøde - Oliebranchens Miljøpulje marts 2011 Miljøpuljerådsmøde 25. marts 2011 Oliebranchens Miljøpulje 1.
Virksomhedens ide og mål
Risø National Laboratory, OFD Generalforsamling for DFS den 23. juni 2010 kl – på Nyborg Strand 1) Valg af dirigent 2) Formandens beretning.
1 Velkommen til Generalforsamling Dagsorden Ledelsens beretning om selskabets virksomhed Forelæggelse af årsrapport 2007/08 og koncernregnskab.
Velkommen til Velkommen til Generalforsamling i Prime Office A/S.
Østjysk rapport om udligning og tilskud Seminar om udligning den 26. April 2010 Job og Økonomidirektør Asbjørn Friis Jensen, Favrskov.
1 juni 2002 Topdanmark Juni juni 2002 Hvorledes Topdanmark ønsker at skabe værdi Driftsmæssigt: En præmiefremgang som overstiger markedsniveauet.
VEU-Centrenes rolle i løsning på voksen- og efteruddannelsesområde
1 Middelfart Kommune Synsvinkler i forhold til den sociale udligning.
Introduktion af Danmarks største jobmarked på Godkendt rådgiver for Selskabet.
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Athena IT-Group Stiftet i 1995 Optaget til Handel på Nasdaq OMX First North siden medarbejdere i Danmark og Tyskland Forretningsområder:  IT-Outsourcing.
v/Leif Jensen Formandens beretning Første hele år som ejendomsinvesteringsselskab EUR 150 mio. investeret i tyske ejendomme Organisation opbygget Fund.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Statsautoriseret revisor Ove Frederiksen
Årsrapport 2010 Beskrivelse af indhold ”Ny ekstern”
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
1 Borgerpanelet i Silkeborg Kommune.
Generalforsamling i Støtteforeningen for Kulturstedet Lindegaarden 1.Valg af dirigent og referent 2.Godkendelse af dagsorden 3.Bestyrelsens beretning om.
Udvikling i GODS Transporten Sammenfatningsrapport maj 2010.
8. maj Folkeskolens nationale tests Karl-Åge Andreasen 2.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Tekst her 1 9. marts 2011 Bestyrelsesformand Vagn Sørensen Forelæggelse.
Oplæg fra EPOS på Augustseminar 2014 Nyborg 15. august
Globaliseringsredegørelsen 24.mar. 14 Figurer fra Danmark tiltrækker for få udenlandske investeringer i Sådan ligger landet
1 Budgetorientering 13. oktober 2010 v. Borgmester Flemming Eskildsen Kulturcenter Limfjord.
Grundejerforeningen Stangkjær
Grunde til at jeg elsker dig
At deltage i projektarbejde
Bestyrelsen fremlægger forslag til nedlæggelse af Nordborg Golfbane ApS Medlemshøring om forslaget Mandag d. 26. oktober 2009 Ekstraordinær generalforsamling.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Underoverskrift her 1 Koncernfinansdirektør Jesper Ovesen Forelæggelse.

Lauritz B. Holm-Nielsen, rektor Lederudvikling, 2. oktober2006 AARHUS UNIVERSITET Lederudvikling forventninger til ledelsen i universitetets strategiske.
10.mar. 15 Udvikling i løn, priser og konkurrenceevne Dansk Industri.
Kapitel 5 Lineære DB-modeller
HD AUC 2010 Ekstern økonomirapportering Johnny V. Jensen Anvendt regnskabspraksis Ændring i anvendt regnskabspraksis Ændring i regnskabsmæssige skøn Ekstraordinære.
Årsrapport 2005/06, 30. november 2006 Ved CEO, K. E. Birk og CFO, Anders Arvai.
Grundejerforeningen N. P. Danmarksvej og Birkevænget Velkommen til ekstraordinær generalforsamling mandag d. 14 marts 2016 Kl Valg af dirigent.
Royal Greenland A/S – Årsrapport 2017
Referat af bestyrelsesmøde den 30
Præsentationens transcript:

Velkommen til ordinær generalforsamling 26. januar 2010

Generalforsamling 26. januar 2010 / 2 1. Ledelsens beretning om selskabets virksomhed 2. Forelæggelse af årsrapport 2008/09 og koncernregnskab til godkendelse 3. Beslutning om anvendelse af overskud eller dækning af tab i henhold til den godkendte årsrapport 4. Valg af medlemmer til bestyrelsen 5. Valg af revisor 6. Forslag fra bestyrelsen a) Ændring af hjemsted b) Erhvervelse af egne aktier c) Incitamentsaflønning af bestyrelse og direktion Dagsorden

Ledelsens beretning N. E. Nielsen, bestyrelsesformand

Forretningsmæssig udvikling Et udfordrende år præget af økonomisk krise Forventet, men endnu vanskeligere Faldende postmængder Lavere aktivitet inden for direct marketing Tilpasning af organisationen Ny direktion Centralisering og optimering af produktion Koordinering af nordiske aktiviteter og nedbringelse af antal medarbejdere og udskiftning blandt disse Ny strategi fastlagt Underskud vendes til overskud gennem kundefokus, markedsdrejning og effektivisering Mio. kr.07/0808/09 Omsætning645,7590,5 EBIT-5,2-11,8 Res. før skat*)-21,2-29,7 Generalforsamling 26. januar 2010 / 4 *) 08/09 som forventet siden august 2009.

Kommunikation Lavere aktivitetsniveau som følge af krisen Reducerede investeringer i markedsføringskampagner – især i bilbranchen og postordreindustrien Det grafiske område hårdt ramt Markedsudvikling i Danmark og Sverige Strukturelle tilpasninger gennemført Centralisering af produktion og it- baserede løsninger Integration af Graphic i divisionen og outsourcing af grafisk produktion Fokus på eksisterende og nye kunder Styrkelse af markedskommunikationen på retailområdet og i finanssektoren Generalforsamling 26. januar 2010 / 5 Mio. kr.07/0808/09 Omsætning275,2277,1 EBIT-23,0-10,0 Res. før skat-29,0-13,8

Konvolut Markant fald i postmængden reducerede omsætningen Markedet for konvolutter faldt % Danmark Sverige Finland Færre markedsføringskampagner Digitalisering af kommunikationen Priskonkurrence Strukturelle tilpasninger gennemført Konvolutproduktion i Søborg ophørt, og produktion flyttet til Sverige og Finland Samarbejde med eksterne producenter styrket, så Konvolut dækker hele Norden Generalforsamling 26. januar 2010 / 6 Mio. kr.07/0808/09 Omsætning370,5313,4 EBIT16,72,6 Res. før skat17,12,0

Udvikling i omsætning, resultat før skat og antal medarbejdere Generalforsamling 26. januar 2010 / 7 Omsætning, mio. kr.Resultat før skat, mio. kr.Antal medarbejdere, gns.

Resultatopgørelse Generalforsamling 26. januar 2010 / 8 Mio. kr.2007/08 Koncern 2008/09 Koncern 2008/09 Kommunikation 2008/09 Konvolut 2008/09 Ikke allokerede Nettoomsætning645,7590,5277,1313,4- Bruttoresultat184,3164,9 Primær drift (EBIT)-5,2-11,8-10,02,6-4,4 Finansielle poster, netto-16,0-17,9-3,8-0,5-13,5 Resultat før skat-21,2-29,7-13,82,0-17,9 Skat4,27,93,60,14,2 Årets resultat-17,0-21,8-10,22,1-13,7 InterMails andel-17,7-22,2

Balance Generalforsamling 26. januar 2010 / 9 Mio. kr.30. sep sep Aktiver Langfristede aktiver402,4361,0 Kortfristede aktiver, ekskl. likvide beholdninger164,5144,0 Likvide beholdninger12,020,5 Aktiver i alt578,9525,4 Passiver Egenkapital i alt144,5117,8 Langsigtede forpligtelser i alt297,4266,8 Kortsigtede forpligtelser i alt136,9140,7 Passiver i alt578,9525,4

Pengestrømme Generalforsamling 26. januar 2010 / 10 Mio. kr.2007/082008/09 Pengestrømme fra driftsaktivitet22,38,0 Pengestrømme fra investeringsaktivitet-48,912,1 Pengestrømme fra finansieringsaktivitet28,6-11,2 Likvide beholdninger, ultimo12,020,4

Aktiekursens udvikling Generalforsamling 26. januar 2010 / 11

Forslag til overskudsdisponering Generalforsamling 26. januar 2010 / 12 InterMail har fastlagt en udbyttepolitik, hvorefter selskabet vil udbetale ca. 30% af årets resultat, og selv under ugunstige forhold udbetale mindst 3 DKK pr aktie i udbytte. Bestyrelsen har dog på baggrund af en vurdering af selskabets kapitalstruktur, årets resultatudvikling og forventning til det kommende års resultat besluttet at indstille, at udbyttepolitikken fraviges, og at der ikke udbetales udbytte for 2008/09.

Det forventes, at 2009/10 fortsat vil være præget af udfordrende markedsforhold for InterMail Generelt fald i postmængden Lav økonomisk vækst På koncernniveau forventes en stabilisering i 2009/10 Omsætning i niveauet mio kr. Resultat før skat i niveauet -5 til 0 mio. kr. Positivt cash flow fra driften før finansiering i niveauet 45 mio. kr. Fortsat balancereduktion Generalforsamling 26. januar 2010 / 13 Forventninger til 2009/10 Kommunikation Lidt lavere omsætning end i 2008/09 pga frasalg af aktiviteter Væsentlig forbedring af indtjeningen Konvolut Lidt lavere omsætning end i 2008/09 Væsentlig forbedring af indtjeningen

Generalforsamling 26. januar 2010 / 14 Ny strategi Flemming Breinholt, adm. direktør

Treårig strategiplan fastlagt primo 2009/10 Nøgleord for den nye strategiplan Markedsdrejning og kundefokusering Opbygning af stærke kompetencer Differentiering i forhold til konkurrenter Effektivisering af drift Opdeling i to divisioner Generalforsamling 26. januar 2010 / 15 Ny strategi

Den nye strategi skal vende udviklingen Underskud vendes til nulresultat i 2009/10 Opdeling i to divisioner med egne mål, struktur og ledelse Markedsdrejning og kundefokusering frem for produktionsorientering Styrkelse af ledelsesmæssige kompetencer Effektivisering og optimering af sortiment, produktion og interne processer Generalforsamling 26. januar 2010 / 16 Strategiske fokusområder

I de kommende tre år vil InterMail: Være kendt for markedsorientering, nærhed til kunderne og god service, Opnå en organisk vækst, der er højere end konkurrenternes, gennem levering af stærke løsninger, stort lokalt kendskab og engagement, Etablere langvarige relationer til kunderne – bl.a. via it-løsninger Opnå en ledende rolle inden for divisionerne Kommunikation og Konvolut Opfylde økonomiske ambitioner Generalforsamling 26. januar 2010 / 17 Mål for de kommende tre år

Første kvartal 2009/10 Omsætningen er faldet som forventet Omkostninger er kraftigt reduceret, og virksomheden er tilpasset det lavere omsætningsniveau Frasalg af aktiviteter i Graphic Vest Nedlukning af konvolutproduktion i Søborg er afsluttet Engangsomkostninger i niveauet 3 mio. kr. Gennemførelse af aktiviteter i henhold til nye strategiplan forløber som forventet Generalforsamling 26. januar 2010 / 18 Mio. kr.Q1 08/09Q1 09/10 Omsætning168,0140,3 EBIT-0,7-1,1 Res. før skat-3,9-4,9

Valg af medlemmer til bestyrelsen Generalforsamling 26. januar 2010 / 19

Bestyrelsen foreslår genvalg af Nelly Marie Andersen Jan Holm Møller Ledelseshverv: se side 25 i årsrapporten Bestyrelsen foreslår nyvalg af Monica Caneman Generalforsamling 26. januar 2010 / 20 Valg af medlemmer til bestyrelsen

Monica Caneman Monica Caneman er 55 år, økonom og professionelt bestyrelsesmedlem. Hun har mere end 20 års erfaring med virk- somhedsstyring, bl.a. fra sit tidligere virke som viceadministrerende direktør i SEB samt en række bestyrelsesposter i skandinaviske virksomheder. Monica Caneman foreslås som medlem af bestyrelsen på baggrund af sin erfaring og kvalifikationer, som bestyrelsen vurderer vil være et aktiv i forhold til selskabets fremtidige udvikling. Generalforsamling 26. januar 2010 / 21 Tillidshverv Formand for bestyrelsen for Point Scandinavia AB Linkmed AB SOS International A/S 4:e AP Fonden Medlem af bestyrelsen for Investment AB Öresund Schibsted ASA Schibsted Sverige AB SJ AB Poolia AB Orexo AB Securia AB SOS Barnbyar

Valg af revisor Generalforsamling 26. januar 2010 / 22

Valg af revisor Bestyrelsen foreslår genvalg af selskabets nuværende revisor: Theill Andersen, Statsautoriseret RevisionsPartnerselskab. Generalforsamling 26. januar 2010 / 23

Forslag fra bestyrelsen Generalforsamling 26. januar 2010 / 24

Forslag fra bestyrelsen (I) 6a) § 2 i selskabets vedtægter ændres til følgende: ”Selskabets hjemsted er Hvidovre Kommune”. Forslaget kræver vedtagelse med kvalificeret flertal, jf. aktieselskabslovens § 78 samt vedtægternes § 14, stk. 5. 6b) I henhold til aktieselskabslovens § 48 bemyn- diges selskabets bestyrelse til indtil den 31. januar 2011 at lade selskabet erhverve op til 10 % af selskabets aktiekapital som egne aktier til en kurs, der svarer til den på NASDAQ OMX Copenhagen A/S noterede køberkurs med tillæg eller fradrag af 10 %. Forslaget kræver vedtagelse med simpelt flertal, jf. aktieselskabslovens § 77 samt vedtægternes § 14, stk. 5. Generalforsamling 26. januar 2010 / 25

Forslag fra bestyrelsen (II) 6c) § 8b i selskabets vedtægter ændres til følgende: ”Generalforsamlingen har i henhold til aktieselskabslovens § 69b godkendt de overordnede retningslinjer for selskabets incitamentsaflønning af bestyrelse og direktion. Retningslinjerne er offentliggjort på selskabets hjemmeside.” Forslaget kræver vedtagelse med kvali- ficeret flertal, jf. aktieselskabslovens § 78 samt vedtægternes § 14, stk. 5. Generalforsamling 26. januar 2010 / 26

Tak for i dag Generalforsamling 26. januar 2010 / 27