Segmentering på producentmarkedet

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Parameteroverførsel i OIM Mellem portal og serviceprovider.
Advertisements

8 Segmentering på producentmarkedet
Segmentering på producentmarkedet
Producentmarkedet (B-t-B) Kapitel 26
Værdistrømsanalyser.
Afsætning 2012.
Praktisk segmentering
HHX - Lene Baake Afsætning
Beregn de totale omkostninger
Tabel 1: Antal arbejdssteder i Region Aalborg
Forum for DanRåd & Regnskab 29. september 2009
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Styrk din konkurrenceevne - Et ledelsesværktøj til prioritering af det strategiske miljøarbejde.
8 Segmentering og målgruppevalg
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
Præsentation af e-takeaway.dk
Afsætning grundforløb
7 Efterspørgselsforhold
Pinpoint.
5 Internationalisering
Salg og service Dag 1.
Øvelsestime 7 Introduktion til Medier og Kommunikation //
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Markedskommunikation - del 1
Positionering Af: Bjarke & Skafte.
Hotellets koncept.
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
Har vi brug for religion?
Program for valg af platform Præsentation af os selv/IdeFA Gruppen Tjeklisten Valg af platform – Godt det ikke er os! – GENERELT Gruppearbejde 1. Pause.
Forretningsmodel.
Valg af parametre.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Bliv en del af det grønne marked Vejledning til offentlige grønne indkøb.
Den 28. oktober 2004 v/Anna Pelvig, PELVIG & PELTZ Markedsføring i praksis -cases.
Markedsanalyse Kapitel 12
Klimaforandringer Kapitel 9
Research & Innovation Projekt 1 Gruppemedlemmer: Anders, Bitten og Janne.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
Bliv en del af det grønne marked Vejledning til offentlige grønne indkøb.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Forretningsmodeller Ulrik Blom
 Af: Sofia Bode og Mette Helmert.  Ikke alle varer egner sig til e-handel  Kunden kan ikke røre fysisk ved produktet  Kunderne forventer en lavere.
VIRKSOMHEDENS KONKURRENCEFORHOLD
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Relationelle databaser og XML
Google Earth som GIS applikation? Nikolaj Kamstrup National Geodatabank, Kort & Matrikelstyrelsen.
Mette, Mathias og Simon.  Jægere (mænd, i alderen 30-60, middelmådig eller høj indkomst, naturmenneske)  Maskinarbejdere (mænd og kvinder i alderen.
AFSÆTNING A – Schønberg Michael Bregendahl, Peter Kristensen og Jan Madsen Ill. 3.1: Udbudskurve.
Profilfag Julemarked Helt på plads med samarbejdsbutikker
Support – og overvågning af Kortforsyningen Anna Brinch Thorsen Markedsområdet Kort & Matrikelstyrelsen Maj 2007.
Cylinderlås Af August Jonathan Thor Thomas.
KMS organisation. Markedsområdets overordnede mål Markedsområdet arbejder for: at fremme brugeres udnyttelse af kort og geodata til gavn for deres opgaveløsning.
8 Segmentering og målgruppevalg
Erhverscase: Århus Charter
VækstDrive-projektet er velegnet til at:
APP’s Apple-id Google-konto Windows live konto iTunes.
OIOREST workshop 22. april 2008 Finn Jordal Centeret for Serviceorienteret Infrastruktur IT- og Telestyrelsen.
Duba-B8 A/S 100 år med danske håndværkstraditioner indenfor møbelbranchen.
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse. 1. Virksomheden Virksomhedstyper - Produktionsvirksomheder - Handelsvirksomheder - Servicevirksomheder.
Kap Målgrupper Spørgsmål: Hvad er konsument-enheden? Svar: Alle der har teknisk og fysisk mulighed for at bruge produktet.
Målgrupper og segmentering
Forretningsudvikling med Destination Lillebælt
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Nyheder i ArcGIS Online
Salgets forudsætninger
Customer relationship management CRM
Hvad forstår man ved et producentmarked?
Kapitel 12 - Organisationsstruktur
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Præsentationens transcript:

Segmentering på producentmarkedet Simon, Mette og Mathias

Karakteristika på producentmarkedet B2B – ingen konsument Professionelle indkøbere samt beslutninger Langvarige relationer Rationelle beslutninger

De tre delmarkeder Det industrielle marked Mellemhandlermarkedet Varer indgår i fremstilling Mellemhandlermarkedet Videresælges uforarbejdet Det offentlige marked Salg til offentlige virksomheder (Staten, regionerne, kommunen)

Segmenteringsvariable Geografiske og demografiske Beliggenhed, branche og størrelse Produktionsvariable Teknologi, service og rådgivning Indkøbsvariable Beslutningstræffere, leveringssikkerhed og prisniveau

BUILD-UP BREAK-DOWN Udvælgelse af kunder Produktet udvikles - Ud fra virksomhedens idé Produktet udvikles - Ud fra kernekompetencer Produktet udvikles - I samarbejde med kunden Kundegrupper vælges - Ud fra nuværende produkter

Build-up tankegangen Build-up kan også kaldes efterspørgselsorienteret segmentering Kundens behov og ønsker er i centrum Kundetilpassede produkter

Break-down tankegangen Kaldes også udbudsorienteret segmentering Finder kunder, hvis krav ønsker og behov passer til produktet Udgangspunktet er produktet

Kilder http://www.itrojka.dk/SogS/figur/kap_26.pdf https://www.google.dk/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&ved=0CEkQFjAG&url=http%3A%2F%2Fmaterialeplatform.emu.dk%2Fmaterialer%2Fpublic_downloadfile.do%3Fmat%3D26876592%26id%3D26876591&ei=0FV3UrroKNDDswb_qoGQAQ&usg=AFQjCNF2tzLxLAIqgjVOaJRrkSNgEHFouA&sig2=bEbKXUk4abKhhHdOWQTzcg&bvm=bv.55819444,d.Yms&cad=rjt