Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Egå Gymnasium Dialog mellem fagene og erhvervslivet Startkonference 5. September 2011.
Advertisements

[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Læring i Multikulturelle Kontekster
Folkeskolereform 2014 En gennemgang af hvor vi på TDS er nu i forhold til forliget om ny folkeskolereform.
V ELKOMMEN TIL FÆLLES P- AFTEN I G L. B RABRAND DAGTILBUD Fællesskab skaber vi sammen Mangfoldigt fællesskab.
Kursus den 12. marts Program i dag: Opsamling fra sidst.
Det strategiske årshjul juni og august 08
Pædagogisk udviklingspakke
Arbejdspladsudvikling
Lærerprofessionen.
Undervisers hjemmeside som læringsplatform Presenteret af Johnni Olsen, underviser i samfundsvidenskab på socialrådgiveruddannelsen i UCSJ, Nykøbing F.,
- MED BUD PÅ NYE ARBEJDSFORMER INDENFOR ÆSTETIK, MEDIE- OG KOMMUNIKATIONSPÆDAGOGIK I DET SENMODERNE - ANNE AGGER, VIBEKE NØRGAARD RØNSBO OG RASMUS FINK.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Specialisering mod 4-9.klasse. 1. Præsentation af udviklingsarbejde 2. Kort introduktion til dansk 3. Gruppearbejdsproces omkring emnet ”teenagere” *
Velkommen til Campus Roskilde
Styring og dialog Reformgrupper Ledelsesudvikling - Sikre at lederne er rustet til opgaven. Politisk system De overordnede rammesættende beslutninger for.
Rullende skolestart August Forældre samt personale i daginstitutionerne Velkommen til orienteringsmøde 10. februar kl
3-timers møder Aarhus Universitetshospital 2014
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Et projekt i Beskæftigelsesafdelingen (BA) på Københavns Fængsler
18. April 2012 Fællesskaber for Alle - Dagtilbuddets Fællesskaber Velkommen.
Velkommen til Absalonskolen i Holbæk
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
Bedre udbytte af it i skolen Et seminar til skoleudvikling Marianne Hornskov og Sanya Pedersen Danmarks Evalueringsinstitut.
Fællemødet 1. årgang januar Kl Velkomst v/ praktikkoordinator Thomas Thorning Kl Mødet med skolen set fra praktiklæreren? Praktiklærer.
Informationsmøde om Kvalitet i MUS - Et projekt i Udviklings- og Omstillingsfonden.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
Workshop plan Virkningsevaluering, VIA UC, Hedeager 2, 8200 Aarhus N.
Opfølgning på trivselsundersøgelsen
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Lederseminar 2014 Varde Kommune
Introduktion til 6. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
Constructive Alignment
IMODUS – IHK Workshop om Blended Learning Workshopintroduktion.
Program Erfagruppen d. 2. februar Velkommen og introduktion til ”moodygrafen” Forbrugerstyrelsen tegner deres ”moodygraf” Interview.
Camp IB sept sept VELKOMMEN TIL CAMP IB37.
Det udvidet læringsrum En tentitativ beskrivelse af situeret læring i IDEATION som praxisfællesskab Martin Hesseldahl PBA Design & Business IDEATION 13.
Udeskolekursus Tårnby Kommune, august 2011
Studiestartsprojekt Projektet Emne: Studenterlivet ved SDU Slagelse – I skal undersøge, hvordan forskellige parter (universitetet, medierne, kommunen,
Velkommen til Green Field. Hvad er Green Field? På Green Field er alting muligt: Her er ingen restriktioner Her kan man udfolde sig Her er alle imødekommende.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Rammesætning Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
SAMMEN GØR VI DIG BEDRE 1 Velkommen til 2. undervisningsgang Kompetenceudvikling af pædagogiske ledere.
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011.
Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2011.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Strategiseminar 28. og 29. januar 2008, Bogense Velkomst Praktiske forhold Programoversigt for de to dage.
Introduktion til 4. semesters temakurser Ved Studievejledningen og undervisere Sådan ændres nummeret for det samlede antal dias i præsentationen: 1.Gå.
HELHED på Enghaveskolen Skoleåret HELHED på Enghaveskolen Definition på helhed De bedst mulige betingelser for at fremme det enkelte barns udvikling.
Erhvervsøkonomi - en tilvalgsmulighed for datalogistuderende
Pædagogisk it (pæd-it) Case fra Søndervangsskolen i Hammel som vandt e-læringsprisen i Uddannelsesinstitutionens tilrettelæggelse af uddannelsen.
Constructive Alignment
Dagsorden Alle ”kender” Hattie
Informationsmøde for forældre til kommende børnehaveklassebørn
Læreprocesser i naturvidenskabelige fag - I erhvervsuddannelses-kontekster Ole Ravn Christensen Paola Valero Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Kompetencerejsen netværksmøde den 17. august 2002.
Præsentation af egen institution En forudsætning for en konstruktiv erfaringsudveksling og sparring indenfor netværket er, at kendskabet til hinanden er.
6 ugers selvvalgt kursus for nyledige pædagoger Med forbehold for ændringer i kursusplanen!
Delphi-evaluering og Green Field Evaluering af event Som start på Green Field.
Constructive Alignment BA International Sales
Alt er på hjemmesiden nyfolkeskole.wordpress.com.
Pædagogisk Rådsmøde F olkeskolereform 6. Februar 2014.
Tværinstitutionelt samar- bejde om børn og voksnes læring Partnerskabsaftale mellem Museum Vestsjælland og Pædagoguddannelsen UCSJ 1. Marts 2016 Children’s.
Varighed og indhold 12 uger til ”det uddannelsesspecifikke fag” 8 uger til grundfagene/valgfag I alt 20 uger.
Opmærksomhedspunkter
Modul 2.1 – Go’dag til Cura og Fælles Sprog III
Velkommen til.
Opmærksomhedspunkter
Hvad laver Skolebestyrelsen
Præsentationens transcript:

Opfølgning - Dublin 26. August 2010 Produktion af Fælles præsentationsmaterialer

Dagens program  9.00 Velkomst og praktisk info  9.15 Info om SAKI-gruppens arbejde i Dublin  9.45 SUS – samtaler (incl S og I fra SAKI)  Nyindretning af lærerværelset  Pause  Produktion af ”Fælles præsentation til de studerende”: Årshjul Værdier, generelt Læringsprofiler, generelt For hver uddannelse:  Læringsprofil  Alignment med  Studieordning  Læringsrum – semesteropdelte  Incl. DL-projekt Fortsat arbejde med alignment (gruppe-delphi fx uge 41) Alignment ved evaluering (delphi og semesterevaluering)  Frokost  Information om systemer fra IT – Steen  – Videre arbejde inden for hver uddannelse.

Formål – vores ”læringsudbytte” Pr. 1. september: 1. Klarhed over vores værdier og deres betydning for vores tilgang til læring 2. Klarhed over den overordnede pædagogiske tilgang inden for hvert studie (læringsprofil + pæd. semesterplan) 3. Kunne formidle studieordning til de studerende som Constructive Alignment (studieordning + læringsprofil/pæd.sem.plan) Fra 10. august:

SAKI-gruppen  SA: Lister med funktioner –> kommunikation  K: Screening, kvalitetssikring, akkreditering, udvikling  I: Optagelse, aktivitet, betaling, studieadm.

SUS- Studerende UdviklingsSamtaler  Et lille udvalg nedsat på VU-møde i foråret: Poul, Jørgen, Erik  1½ møde indtil nu!  Foreløbigt resultat: Skiftende temaer for hvert semester Grundlaget er vore værdier

SUS – 1. semester  Tema: Fra elev til studerende  Udgangspunkt i værdierne  Tilpasses hver uddannelse Gerne videreudvikling af spørgeguide Eller mere fri samtale ud fra værdierne Spørgeguide samtale ud fra temaer fri samtale ud fra værdier Værdierne som grundlag for en Constructive Alignment

Nyindretning af lærerværelse  Grundlag for ny placering Nye lærere skal sidde ved tutor Ny fagfordeling fag og klasse fællesskab forsøgt tilgodeset  Ny indretning 2 borde mere ! Gamle sorte PC-ERE skal ud

” Fælles præsentation til de studerende”:  Vi skal fokusere på at kunne præsentere vore resultater på en sådan måde, at vi også kan opnå Constructive Alignment med hvert eneste hold af studerende.  Vi skal producere præsentationsmaterialer, der kan informere de studerende om værdier, læringsprofiler og læringsrum, samt om deres eget ansvar for at holde sig ajour med SAKI.  Vi skal være startklare mandag den 30. august!

Visualisering af opbygningen Fælles, generelle slides Om værdier, læringsprofil MAKDMUPBA AU Specifikke beskrivelser for hver uddannelse: Læringsprofil, Alignment med: Studieordning, Læringsrum – semesteropdelte, Incl. DL- projekt Constructive Alignment Afstemning Fortsat arbejde Årshjul 1 2

Disposition og proces Værdier, generelt Læringsprofiler, generelt For hver uddannelse:  Læringsprofil  Alignment med  Studieordning  Læringsrum – semesteropdelte  Incl. DL-projekt Constructive Alignment Fortsat arbejde med alignment (gruppe-delphi fx uge 41) Alignment ved evaluering (delphi og semesterevaluering) Årshjul 1 2

 De efterfølgende slides er vores bud på det indholdsmæssige  ”Nogen” må overtage professionalisering med hensyn til layout  Alternativt må vi leve med denne udgave – for denne gang? Advarsel! Fokusér blot på indholdet!

Velkommen til Campus Roskilde Studieaktiviteter 2010 – 2011 (Præsentation del 1 – fælles slides)

Vores værdier som grundlag Arbejdsglæde  Faglige udfordringer  Tid til fordybelse  Sociale relationer Faglighed  Professionel tilgang  Nysgerrighed  Kreativitet Anerkendelse  Konstruktiv adfærd  Udnyt mangfoldighed som ressource  Opsæt fælles mål Læring Fælles slide

Vores værdier har fokus på læring Arbejdsglæde  Faglige udfordringer  Tid til fordybelse  Sociale relationer Faglighed  Professionel tilgang  Nysgerrighed  Kreativitet Anerkendelse  Konstruktiv adfærd  Udnyt mangfoldighed som ressource  Opsæt fælles mål Læring Kompetencer Mentoring Praksisnærhed Teoretisk niveau Medindflydelse Udfoldelse Individ gruppe Internationalisering Fælles slide

Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Kompetencer, læring Fælles slide

Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Fælles slide

Læringsaktiviteter Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Synkron læring Asynkron læring Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Fælles slide

Produceres i dag:  For hver uddannelse: 1. Læringsprofil 2. Studieordning 3. Læringsrum (læringsaktiviteter) – semesteropdelte  Incl. DL-projekt

2. Studieordning for xxx-studiet  Læringsudbytte:  Viden Xxx  Færdigheder Yyy  Kompetencer Zzz  Dette forventes at være jeres slutkompetencer efter studiet

3. Læringsaktiviteter for xxx – studiet Eksempel – placering tilfældig Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Synkron læring Asynkron læring Tavle Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Video mm PPT DL Selv -studie Projekt Case

Slut på Del 1 af præsentationen  Vi forventer at der bliver en pause i introduktionen på dette sted  Del 2 bliver formentlig præsenteret senere samme dag

Constructive Alignment Konstruktiv afstemning af forventninger Præsentation del 2 – fælles slides

Alignment - afstemthed  En tankegang om at afstemme forventninger  På en konstruktiv måde Fælles slide At konstruere fælles billeder af: -Læringsaktiviteter -Læringsudbytte

Læringsaktiviteter Arbejds- glæde Faglighed Anerken- delse Lær ing Fælles slide

Constructive Alignment Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ProcesProdukt Fælles slide Forudsætninger

Constructive Alignment Studerende: Viden, motivation, forventninger mm Konteksten: Studieordning, studiemiljø mm Læringsaktiviteter Læringsudbytte: Viden Færdigheder Kompetencer ForudsætningerProcesProdukt John Biggs (2003). Teaching for Quality Learning at University Fælles slide

Læringsaktiviteter for xxx – studiet Eksempel på Constructive Alignment Lærerpræsenteret Studerendes aktivitet Introducerende Reflekterende Kompetencer, læring Kompetencer, handlingsrummet Teoretisk niveau Synkron læring Asynkron læring Tavle Individ/Gruppe, udfoldelse, medindflydelse, mentoring Video mm PPT DL Selv -studie Projekt Case Fælles slide

Fortsat Constructive Alignment  På hvert hold foretages Constructive Alignment: Midtvejs i semesteret (uge 41) I forbindelse med semesterevalueringen i december  Studerende og lærere bør løbende foretage Constructive Alignment med hinanden i hvert fag Fælles slide

Fortsat Constructive Alignment Campus Roskilde – Årshjul Aug. Sept. Okt. Nov. Feb. Mar. Apr. Maj Fælles slide