Subjektivitet, Teknologi Samfund

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Subjektivitet, Teknologi Samfund
Advertisements

Sådan laver Du et POWER POINT program.
"Ting er ikke altid det, de synes at være."
Tyskeren fortæller at han købte en lille gave til sin kone i går.
ANT og udstilling Connie Svabo, adjunkt ved RUC
Psykoterapeutisk afsnit F4 Psykiatrisk Center Frederiksberg
Filipperbrevshymnen.
BIOANALYTIKERES KERNEFAGLIGHED OG PROFESSIONSIDENTITET
Elsker DU også at læse lektier?
Mesteropgaven - Sådan skriver du den.
Det Internationale Område Studieområde 3/
Dahlbom & Mathiassen Computers In Context 9. Power
Præsentation: Obligatorisk opgave 1
Den mundtlige præsentation/PowerPoint: Rammer
Velkommen Teknologi historie – 5. Øvelsesgang …Også til Langdon Winner.
Jeg har altid vist det….
Velkommen Teknologi historie – 3. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: At arbejde Begrebsorienteret™ 3. Det er ikke (altid) dig der er.
Velkommen Teknologi historie – 1. Øvelsesgang
Denne præsentation er specielt for begyndere. Se hele serien igennem før start. Hav værktøj og ler klart. GOD FORNØJELSE.
Subjektivitet, Teknologi Samfund A RBEJDSTEKNIKKER 4. Ø VELSESGANG.
Engelbert H – og den sidste chance
Teori, begreber, faglige metoder og undersøgelsesmetode
Videreudvikling af ide 2&2
Almen sTudieforberedelse - AT
How to publish as a PhD-student. Dagens program Præsentation Hvilken person er du selv? Forventninger til PhD-studerende fra instituttet Hvordan bruger.
Synopsis VIP3/2012.
ETU Det gode skolemiljø Indsamling af data Behandling af data Præsentation af data Konsekvens af data.
Rubrik. Rubrik Rubrik Artiklens overskrift hedder i avissprog rubrikken. Rubrikken fortæller, hvad artiklen handler om og giver læseren lyst til at.
Metode: Det gode projekt
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 3. SEPTEMBER 2014 MARIE KJÆRGAARD AARHUS UNIVERSITET AU WORKSHOP ATU, SEP
Blog kommentar Åben arkivet ved at trykke på den lille sorte trekant der peger ind på et årstal (næste billede)
Case-opgave på HG2 uge 41,  I skal lave en slags avis til nettet – ikke nødvendigvis en avis som BT eller Politiken … det kan godt være en slags.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 Overordnet Flere gode opgaver De samme fejl går igen.. Alle der har afleveret.
Akademisk arbejde.
Videnskabsteori - for begyndere 3g AT 2014
Subjektivitet, Teknologi Samfund P ROBLEMFORMULERING 2. Ø VELSESGANG.
It-medie linje Skolecenteret Jetsmark årgang.
Den Glade Internationale Venskabsuge!
Faglig læsning i alle fag Nørholm Skole. Læsning er en del af alle fag Dansklæreren har ansvaret for, at eleverne lærer ”at knække koden” Alle lærere.
Synopsis VIP13 HH3.
4.lektion: Identitet og sociale grupper
Instruktorforløb i Akademisk Studiekompetence 1. undervisningsgang Anja Hønnerup Nielsen November 2011.
AT 3.2 Igangsættelse af tankeprocesser – at udvælge endelig sag og formulere problemformulering.
Opfølgning på obligatorisk opgave 1 ONK1. Ingeniørhøjskolen i Århus Slide 2 af 14 Overordnet Generelt rigtigt fine opgaver –Mange fyldt med gode overvejelser.
Elever med særlige behov Lidt om allerede installerede hjælpe programmer i windows vista.
Velkommen Teknologi historie – 2. Øvelsesgang. Agenda 1. Siden sidst 2. Genopfriskning: De tre niveauer 3. At arbejde Begrebsorienteret™ 4. Lektier 5.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
NYHEDSARTIKLEN Denne præsentation er udarbejdet på baggrund af hjemmesiden Avisen i undervisningen (Nyhedshistorien:2014) og (Design:2014)
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Synopsis.
ITAPC 1 Præsentation 6: Presentations. Agenda Motivation Hvordan.
SO1.6 (Det kulturelle område, del 2): SPROG OG KOMMUNIKATION
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
DANSK Intro Dagens program.
KNÆK KODEN Selvvalgt problemstilling. Tidsplan TidspunktAktivitet 25. maj (5.-8. lektion) Kursus i synopsis, knæk koden, samt vejledning efter træffetider.
SKRIVEFAGET Modul 1: Skriveproces og struktur Lektion 1: Fase 1: Idéudvikling og fokus.
Argumentation Hvad er det?. Er dette argumentation? Argument clinic: 6tDOqd-Z3U.
Pressestrategi Lav en kort og kontant strategi for jeres pressearbejde: Hvad vil I kommunikere (skolens hovedfortælling / mission) Brug strategien som.
Kronik EKSAMENSGENRE I SKRIFTLIG DANSK. Genren kronik  Læs om genren her: Se også.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 7. AUGUST 2015 MARIE HALKJÆR KRAGELUND AARHUS UNIVERSITET AU SØGEMASKINEOPTIMERING.
SEO-workshop LOF.dk 24. mar. 2017
KNÆK KODEN.
Skriv til nettet November
KNÆK KODEN.
KNÆK KODEN.
Fake news, research og kildekritik
Midt om natten Strisserne kom før vi ventede dem Midt om natten
Salgstrappen Jan Christiansen KUU
Fake news, research og kildekritik
KNÆK KODEN.
Præsentationens transcript:

Subjektivitet, Teknologi Samfund Sammenhæng mellem subjektivitet, teknologi og samfund 1. Øvelsesgang Spørgsmål til rus turen

Agenda Hvem er vi? Hvorfor er vi her? Hvordan gør vi det? Dagens tekst – sådan! Lektier

Hvem er vi? 1. generation HumTekker Generalist Informatik (AAU) HumTek, Socialvidenskab, Byplanlægning (RUC) Tv-produktion (UCR) Politisk kommunikation og ledelse (CBS) PhD aspirant Iværksætter Ambitiøse på ”vores” vegne

Hvem er vi? Navn Udbytte Da jeg var lille… Navne legen fucked helt op sidst. ----- Meeting Notes (10/25/11 11:09) ----- Koble de to fag

Hvem er vi?

analysere og behandle videnskabelige artikler Hvorfor er vi her? At lære jer at analysere og behandle videnskabelige artikler … på den nemmeste måde

Hvordan gør vi det? Én tekstanalyse Én - tre Pointer Ét trick Én opsumering Gruppearbejde

?

Dagens tekster: Haldrup & Svabo Langdon Winner Hvor mange har overvejet at læse til I dag? Hvor mange har læst lidt af teksten? Hvor mange har læst hele teksten overfladisk? Hvor mange har været bevidst om hvordan de skulle læse teksten? Hvor mange har været bevidst om hvordan de skulle placere sig til undervisningen? Hvorfor er det vigtigt at læse?

Er det allerede mandag? Vi kan alle miste taget engang Imellem.

Er det allerede mandag? Tag teksten I hånden Overskrift og forfatter Bladre igennem billeder billedtekst Underoverskrifter Indledning og konklusion /eller abstrakt RUC-toget 1947

Hvad får vi fra teksten? Hvad kan vi ud fra ovenstående sige om teksten? Spørg særligt til dem der har læst den overfladisk. Hvad fik de ud af det? Hvis de ikke fik noget ud af det, burde de nok bare have ladet være.

Har jeg læst? …Tjaaa på en måde

Har jeg læst? Tja… på en måde. Har gennemført foregående Læser hele teksten Understreger de 5 vigtigste Spurgt sin kloge klassekamerat

Hvad får man så udad teksten? Hvad kan vi ud fra ovenstående sige om teksten? Spørg særligt til dem der har læst den overfladisk. Hvad fik de ud af det? Hvis de ikke fik noget ud af det, burde de nok bare have ladet være.

Resume Huller og uklarheder Argumentation Hvad kan vi ud fra ovenstående sige om teksten? Spørg særligt til dem der har læst den overfladisk. Hvad fik de ud af det? Hvis de ikke fik noget ud af det, burde de nok bare have ladet være.

Har jeg læst? Tja… på en måde. Langdon Winner Technological Somnambulism Make & Use ”Forms of Life” ”Means to an end” 4: “the most accurate observation to be made about the philo- sophy oftechnology is that there really isn't one. “ Technological Somnambulism From this point of view, the important question about tech- nology becomes, As we "make things work," what kind of world are we making?

Har jeg læst? Tja… på en måde. Haldrup & Svabo Rationel eller udforskende design (s. 207 ff. ) Design som et politisk og moralsk valg (s. 210) 4: “the most accurate observation to be made about the philo- sophy oftechnology is that there really isn't one. “ Technological Somnambulism From this point of view, the important question about tech- nology becomes, As we "make things work," what kind of world are we making?

Sandt vedvarende overskud Har ikke haft sex I 4 uger. Har spist rigtig god morgenmad, ens mor og far er begge ude at rejse. I skal ikke lyve. Det sker faktisk … ja det sker

Sandt vedvarende overskud Har gennemført foregående Læs udvalgt igen eller google Søgning på forfatteren Hvad spiller teksten op imod? Ikke særligt langt fordi jeg ikke tror man får noget ud af det.

Hvad får man så udad teksten? Teksternes Implikationer for HumTek

Ift. Teksten Er der så nogen skjulte dagsordner? Hvorfor henviser de til Winner?

Hvem skal ikke noget i morgen? Hvad kan vi ud fra ovenstående sige om teksten? Spørg særligt til dem der har læst den overfladisk. Hvad fik de ud af det? Hvis de ikke fik noget ud af det, burde de nok bare have ladet være.

Lektier Put jer I den øverste gruppe

Næste gang Tekstlæsning Problemformulering Gruppearbejde Indsamling af data Behandling af data - Fokus på problemformulering. Tag deres egne eksempler med