Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jan Forsing og Lisa Andersson
Advertisements

v/ afdelingsledelsen VELKOMMEN!
Værdigrundlaget i Greve
Psykoedukation til unge i OPUS
Arbejdspladsudvikling
Final take - Værdigrundlag Maj 2007
Ledelse og menneskesyn
Værdibaseret ledelse i almen praksis
Implementering på Fenrishus
Vold - et fælles anliggende
Patientsikkerhedsrunde - et ledelsesredskab
Hvordan arbejder Det Palliative Team – Hvad tilbydes og til hvem?
Aftale om trivsel og psykisk arbejdsmiljø (Tillægsaftale til SU-aftalen) Baggrund for aftalen: Arbejdsmiljøloven gav mulighed for, at overenskomstparter.
Kompetencebeskrivelser for ledelsesteamet Skolerne i Ullerslev
Plan 2015 Vision: Y`s Men International Region Danmark er i 2015 en bevægelse, som lokalt, nationalt, internationalt og organisatorisk er klar til at engagere.
NOEA/Aalborg Universitet
Psykoedukation for patienter med skizofreni
Afrapportering AEM Medarbejdere Den 2. september 2009.
24. januar CFU OK 08 Delforlig - staten Attraktive arbejdspladser Fokus på samarbejde, kompetenceudvikling og arbejdsmiljø.
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Det Nye Universitetshospital i Århus Arbejdsvision for byggeriet af DNU Det Nye Universitetshospital: sammenhængende, bæredygtigt og effektivt byggeri.
Vejen til bedre observation og behandling af smerter
På vej mod en region Nye muligheder Harmonisering. Kvalitet – effektivisering Den fremtidige specialeplanlægning Kompetencebehov i fremtidens hospitalsvæsen,
Omgangstone og kollegialitet
Værdigrundlag AEU Chefkursus 2007 Hold 6.
Navn (Sidehoved/fod)Bispebjerg og Frederiksberg Hospitaler Adfærdskampagner Mandag den 17. juni 2013 FM | enheden.
Det Sociale Kapitel
Gruppeudviklingssamtaler
Opsummering af strategiske mål fra analysearbejdet Noter alle de strategiske mål, du/I er nået frem til i analysearbejdet Prioriter, sorter, saml og tilføj.
Arbejdsmiljøledelse – hvad er det? Oktober Formål Arbejde målrettet og systematisk på at sikre medarbejdernes sundhed, trivsel og arbejdsglæde.
Tørring Gymnasium Mission, vision, værdier, fokusområder.
Tine Jerris, projektleder i Kronikerprogrammet
DSKB’s Generalforsamling Vision og strategi 24. Maj 2011.
Navn (Sidehoved/fod)Titel/beskrivelse (Sidehoved/fod) Inspirationsdag om kommunikation og patientinddragelse Enhedschef Marie Fuglsang.
Den nye sundhedsaftale 2015 – 2018
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
Ældre Sagen distrikt 3 Århus 25.september 2014
Strategi i Vindervirksomheder Kapitel 2
Program for dagen Så´n lidt hygge med kaffe og de runde Hvorfor GRUS?
Introduktion til KVIK KvalitetsVærkøj til udvikling af Innovation og Kompetence Standardoplæg til hele organisationen.
Nytænkning, konkurrence og mest kvalitet for pengene Temamøde Regionsrådet, 14. marts 2007.
1 Sigtelinjer for arbejdet På baggrund af budgetmaterialet (inkl. bagvedliggende notater og viden i øvrigt): Udarbejde formuleringer til sigtelinjer for.
Introduktion til KVIK Modellen Tovholderens rolle og opgaver
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
Allindelille skoles værdigrundlag og profil Udarbejdet i marts 2009.
Vision mission værdier handleplaner
Lederskab og organisering - Om at skabe dynamiske rammer Børnechef Kirsten Pamperin.
1 Det tværfaglige kliniske studieafsnit Regionshospitalet Holstebro Torben Bæk Hansen Ortopædkirurgisk klinik.
Beskrivelse af strategisk projekt: Prioriteret forskningsportefølje Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Tværfaglig tænkning i opgaveløsningen Bente Nissen, seniorkonsulent Cabi Korsør d hvordan spiller vi hinanden gode?
Bo Christensen professor praktiserende læge ph.d 2011 KVALITET I ET SAMMENHÆNGENDE SUNDHEDSVÆSEN – HVORDAN KAN DET LADE SIG GØRE?
De seks guldkorn i jobbet Indflydelse p å eget arbejde og arbejdssituation Mening i jobbet Forudsigelighed og relevante informationer Social st ø tte fra.
Kvalitet i Dagplejen Christina Barfoed-Høj, specialkonsulent, Socialministeriet. 18. maj 2010.
Det Regionale Beskæftigelsesråd Empowerment i praksis på beskæftigelsesområdet.
DBU Sjælland En ny destination og rejse for DBU Sjælland.
Beskrivelse af strategisk projekt: Et frugtbart forskningsmiljø Strategi Indsatsområde: Forskning og Samarbejde Programejer: Tomas Joen Jakobsen.
Hvordan ved MUS? Anvend uddybende redskaber i RMUK og e. dok FØR
Antal besvarelser: 52.
Kvalitet i plejen.
Strategi for klinisk IT
Værktøj 2: Kan og skal krav - fokus på kerneopgaven
9 gode råd til et styrket samarbejde med pårørende på hjerneskadeområdet
Mere MOST - mindre fravær
Fælles ledelsesgrundlag
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Tag snakken – bryd vanerne
Der tages udgangspunkt i trekantens 4 hovedtemaer.
Formålet med kommunikationsstrategien
arbejdspladsvurdering (apv) februar – 13. marts 2019
Gruppeudviklingssamtale Trin 1-2-3
Præsentationens transcript:

Afdelingsledelsen Vision og værdigrundlag i Planlægningsområde Syd

Afdelingsledelsen Vision Ortop æ dkirurgisk afdeling har en f æ lles vision: Vi vil v æ re landets f ø rende og mest dynamiske ortop æ dkirurgiske afdeling med den st ø rste patienttilfredshed og den h ø jeste personaletrivsel. Resultat Det der virkelig t æ ller hos os er, at patienterne f å r det bedre og at personalets trivsel ø ges. Vi vil f ø lge begge omr å der og v æ re å bne om resultaterne. Kvalitet Det skal v æ re til patienternes fordel, at blive behandlet hos os. Vi er dynamiske: Vi forsker, vi uddanner os, vi evaluerer og vi bruger vor viden med handlekraft i patienternes interesse.

Afdelingsledelsen Vision Vi vil være landets førende og mest dynamiske ortopædkirurgiske afdeling med den største patienttilfredshed og den højeste personaletrivsel.

Afdelingsledelsen Værdier Respekt Vi behandler alt og alle med respekt. Dette g æ lder i forhold til vores fag, arbejde, medarbejdere, ledelse, samarbejdspartnere, os selv - og ikke mindst patienterne og deres n æ rmeste. Samarbejde Vi er glade for at l æ re af andre og samarbejde med dem. Et m å lrettet engageret samarbejde er det, der skal g ø re os til den f ø rende ortop æ dkirurgiske afdeling. Information Vi vil lytte og informere. Vi vil v æ re tilg æ ngelige og forst å elige. Vi vil styrke vort navn ved at v æ re å bne om det vi kan og det vi g ø r.

Afdelingsledelsen Mål Resultat Vi er en velfungerende afdeling i konstant udvikling med en høj grad af patienttilfredshed og personaletrivsel

Afdelingsledelsen Handling Vi vurderer resultatet af vores arbejde i forhold til de fastsatte mål inden for hvert fokusområde Vurderer resultatet af vores arbejde i forhold til de fastsatte mål inden for hver enhed Vi vurderer, om der er sket en hensigtsmæssig anvendelse af ressourcerne Vi tager de nødvendige initiativer for at nå vores mål

Afdelingsledelsen Ydelse / Handling Ydelse - Mål Vores behandling er af højeste faglige kvalitet Handling Vi sikrer, at vores behandling og pleje baseres på bedste kliniske evidens Vi kvalitetssikrer vores arbejde ved opstilling af kvalitetsmål og måling af resultater Uddannelse, udvikling og rekruttering sikrer, at kompetencerne hos medarbejderne er tilpasset arbejdsopgaverne

Afdelingsledelsen Ydelse / Handling Ydelse - Mål Vores patienter skal vide og føle, at de får den bedst mulige behandling ved, at vi har et målrettet engageret samarbejde med patienten, pårørende og andre samarbejdspartnere Handling Der udfærdiges en informationspolitik i afdelingen, som skal omhandle forhold, der har patientens og pårørendes interesse, så deres ønsker i videst muligt omfang opfyldes De enkelte enheder udarbejder informationsmateriale, der bygger på enhedens standard Vi synliggør vores kvalitetsmål/behandling overfor patienterne, pårørende og andre samarbejdspartnere

Afdelingsledelsen Personale Mål Afdelingen tilbyder attraktive arbejdspladser Handling Der sikres et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø med den bedste mulighed for indretning af arbejdspladsen Der skal tilstræbes stor åbenhed om ledelsens planer for afdelingen og de enkelte enheder, så de ansatte føler et medejerskab og tryghed i ansættelsen Der skal opstilles regler for omgangstonen på afdelingen, så usikkerhedsfølelse og mindreværd på den baggrund elimineres, og det sociale samvær styrkes Den enkelte medarbejders arbejdsopgaver skal klart defineres både i forhold til enheden og afdelingen samlet Der foretages målinger af medarbejdernes tilfredshed

Afdelingsledelsen Personale Mål Ledere og medarbejdere udvikles og uddannes i takt med deres og afdelingens behov Handling I forbindelse med den årlige medarbejderudviklingssamtale aftales et uddannelsesforløb for den enkelte tilpasset dennes og arbejdspladsens behov

Afdelingsledelsen Organisation Mål Afdelingen er en samlet afdeling, der er organiseret på 3 hospitaler, som er opdelt i mindre enheder Handling Der sikres en høj grad af information og samarbejde på alle niveauer i afdelingen Afdelingens opgaver koordineres mellem enhederne Mål Afdelingen bevæger sig i nye retninger, når det kræves, og der er et behov Handling Der opstilles realistiske mål og udfærdiges handlingsplaner for de enkelte enheder Hver enhed sikrer enkle og klare arbejdsgange