DANS OG DANNELSE ULLA GAD. ”Jeg elsker at danse kantede bevægelser, men cirkler er kedelige.” Jakob, 1. klasse.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Hjalleseskolen – Fremtidens 7. klasser
Advertisements

Møde om Folkeskolereformen og idrætsforeningerne 4. December 2013.
Velkommen til informationsaften om skolereformen den 22. maj 2014.
Læring i bevægelse - hvorfor?
Klub- og Frit netværket i MDI Debatoplæg d. 13. november 2013.
Fremtidens folkeskole i Aalborg
SÆT MEDBORGERUNDERVISNING PÅ SKOLESKEMAET!
kultur, indvandring og det danske uddannelsessystem
Lærerprofessionen.
Kladde til informationsdias
Jørn Nielsen klinisk psykolog ph.d.
DE TRE KLARE MÅL - REFORMEN  Folkeskolen skal udfordre alle eleverne, så de bliver så dygtige de kan.  Folkeskolen skal mindske betydningen af social.
Internationalisering UNDERVISNINGSPLAN. Navigation BAGGRUND Folkeskoleloven og Fælles Mål MÅL – og vision RAMMERUNDERVISNINGSPLAN Eleverne - aktive deltagere.
Forældremøde X årgang.
DANS OG DANNELSE ULLA GAD.
Tværfagligt undervisningsforløb
- fortsat midt i en flekstid?
International? Ja tak! Skolelederkursus Herning, 21. September 2005
Vision Uddannelsesparate unge
Fakta om Bakkeskolen en moderne klyngeopdelt skole ca. 600 elever
Internationalt arbejde på. Dalby skole Skolens historie i tal • ELEVER PÆDAGOGISK PERSONALE •1998/1999 – •1999/2000 – •2000/2001 – 230.
Den åbne skole.
Lærerprofessionen - en definition.
ETwinning GRÆNSEOVERSKRIDENDE DATING sådan og derfor Den lovmæssige baggrund for internationalisering i skolen SkoleIntra Kolding
Folkeskolen, forældrene og deres børn! 
Konference: Sproget skaber virkeligheder, Foreningen for 2-sprogede småbørns vilkår, Vejle den 20. marts 2012 ”Når alle er forskellige er ingen anderledes”
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Uddannelsesparathed - hvad er det
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
Juhu – nu skal jeg lære at læse….
- Hvad kan I forvente som forældre?
Folkeskolereformen Esbjerg kommune
Bæredygtig udvikling genbrug, hvorfor?
Hvad er læring? Redegørelse for læringssyn og dettes betydning for genstandsfeltet: Mennesker med ADHD.
Rodolf Von Laban
Kontaktforældremøde 23. april 2007
Folkebiblioteket i folkeskolen Nedslag i gode eksempler….. Se mere på db.dk/folkeskoledb.dk/folkeskole Michel Steen-Hansen db.dkdb.dk Danmarks Biblioteksforening.
Skolereform Kildebakkeskolen Aftenens program Skolereformen på Kildebakkeskolen De nye nationale mål – et fagligt løft af folkeskolen En forandret.
Værdigrundlag Vision og mission Værdier og mål Oktober Version 2.1.
I NFORMATIONSMØDE FOR FORÆLDRE PÅ B RØRUPSKOLEN. Onsdag den 14. maj 2014.
UUO – dialogmøde 10. januar 2012 Skole- og dagtilbudschef Esben Krægpøth UUO Dialogmøde den 10. Januar 2012.
Skolereformen og ”FUF”
Agenda Lærerprofession Professionsidealet Lovgivning
Lærer Mig og min uddannelse Lærerprofessionen Sundhedsfremmende
A dfærd K ontakt T rivsel på Katrinebjergskolen. AKT Lovgivning Visitation på Katrinebjergskolen AKT- hvad er det -Konkrete eksempler Spørgsmål.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Lærerprofessionen.
Informationsmøde på Byvangskolen
Oplæg: Formål, mål og målsætninger.  § 1. Folkeskolen skal i samarbejde med forældrene give eleverne kundskaber og færdigheder, der: forbereder dem til.
Læreruddann elsen Det tværprofessionelle element – 2013 Casper Hindkjær (141327) Stinne Jensen (141729) Helle Hartmann (141752)
Skolens Ansvar Skolen skal:  Tage vare på eleverne, så forældre trygt kan overlade deres børn til skolen  Reagere, hvis elever holder fri uden skolelederens.
Helhedsorientering & Tværfaglighed
Kursus for kontaktforældre
Konfliktforebyggelse
De seks bedste billeder fra gruppen
Pernille Ulla Andersen, VIA University College,
Læreruddannelsen Silkeborg
Lærer professionen Pecha kucha Maja Søgaard
Lind Skole Version 2 FYRAFTENSMØDE MED FORÆLDRE D. 8. OG D. 9. JUNI 2015.
1 Faglige udfordringer og kommende initiativer på dagtilbudsområdet Ny Dagtilbudslov Læring, udvikling, omsorg og dannelse Pædagogiske læreplaner Krav.
Pernille Ulla Andersen: Jeppe Pedersen: Pilotafprøvning på Sejs Skole om resilience.
Kort om de gymanisale ungdomsuddannelser Ligheder og særlige karakteristika Mette Brinch Thomsen Oplæg på mentorkurset for SubUniversity 16. august 2016.
Søren Peter Dalby Andersen
Nationale strategier | Folkeskolen | Vingsted 15. marts 2015
Demokrati-perspektiver i dansk læreruddannelse
Reformerne og samarbejdet mellem grundskoler og ungdomsuddannelser
Velkommen til Risskov Skole
Formåls §§ / Allerød Kommunes Børne-læringssyn.
professionsideal for lærere
Didaktiske planlægningsmodeller
Præsentationens transcript:

DANS OG DANNELSE ULLA GAD

”Jeg elsker at danse kantede bevægelser, men cirkler er kedelige.” Jakob, 1. klasse

samarbejde samarbejde oplevelser af flow i fællesskaber oplevelser af flow i fællesskaber evnen til at udtrykke sig individuelt og kreativt evnen til at udtrykke sig individuelt og kreativt kropslig fordybelse og kommunikation kropslig fordybelse og kommunikation

En snip film… (kort version kan ses her: )

”give kundskaber og færdigheder, der…fremmer den enkelte elevs alsidige udvikling” ”forberede eleverne til deltagelse, medansvar, rettigheder og pligter i et samfund med frihed og folkestyre…” Fra Folkeskolens formålsparagraf

Reformen skabe nye læringsrum, skabe nye læringsrum, mere bevægelse mere bevægelse samarbejde med kulturlivet. samarbejde med kulturlivet.

”Man lukker nogle gange øjnene for at nyde det.” Barn fra DANSEballaden i Vestjylland

DANS OG DANNELSE ULLA GAD