Formidlingsdelen Formidling og metode.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Retorik og kommunikationsplan
Advertisements

Interaktiv kommunikation - strømninger indenfor kommunikation
Kommunikation på CFU Molskroen December Hvad styrer kommunikation/information: •Nødvendighed •Krav / forventninger •Lyst / ulyst •Ambitioner / idealer.
Informationsformidling
Strategisk kommunikation
1 Beboerinformation BL: Budskaber og målgrupper Paul R. Metelmann.
BUDSKABER TIL FORÆLDRE:
INFORMATIONSFORMIDLING KRÆVER EN PLAN SKANKOMP VIBORG LOUNGE TIRSDAG DEN 5. OKTOBER 2010.
Den Regionale LEAN Enhed
Udgangspunkt Vibeholmskolen, Digitalisering og medialisering • Digitalisering vedrører teknologi og tekniske løsninger • Medialisering rummer.
Kommunikation i projekter
Socialpædagogisk læringsspil Udviklingsseminar I Christian Engel Brund Jeppe Sønderby Christensen
Dagens program  Præsentation af os  Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)  Øvelse:
MUNDTLIG FREMSTILLING
Spis sundt – valget er dit Anja Biltoft-Jensen Afdeling for Ernæring Ansøgning til FødevareErhverv.
Fra innovation til projektudvikling
Bente Bondebjerg, workshop - lokalt fortalerarbejde Side 1 Workhop: Lokalt fortalerarbejde Oplæg Bente Bondebjerg Årsmøde for frivillige d.28.september.
Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber
1 Beboerkommunikation BL: Mål og Budskaber Paul R. Metelmann.
ALMEN STUDIEFORBEREDELSE AT Hvad er det nu AT er? AT er et samarbejde mellem fag inden for og på tværs af gymnasiets tre faglige hovedområder:
Kpartner på AU.
Formidling Skolebiblioteket som ramme for faglig formidling.
Hvad er målgruppeanalyse
De nye kommunikationspolitikker - hvad skal de indeholde?
Snak med din sidemand om dette et par min.
Find Your Friend app og (mobil) kommunikation
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.)
KULTUR FOR ALLE. Hovedbudskaber I: ”Ikke brug for flere kulturinstitutioner!”
UDDANNELSER I UDVIKLING – side 1 Oplæg til kommunikationsstrategi Nordfyn – helhed og inklusion / Anne Mygind Brodersen, UCL.
Dagens program Præsentation af os Præsentation af kurset samt praktisk info (herunder hjemmeside, køb af kompendium, eksamen m.m.) Præsentation.
Informationsformidling Brian Kjær Andreasen Hovedaktivitet 4. [ Viborg]
Esports af Joakim Dan og Artur
Den gode projektansøgning
Mit medieprodukt er en plakat til en miljømesse..
Strategisk kommunikation Oplæg til DUF 22. maj 2007 HAST Kommunikation.
Case Året er 2031 og staten er i gang med centraliseringen og nu er det blevet skolernes tur. Der skal spares penge på både lærere og undervisningsmaterialer.
Lektion 4 og 5. Gruppeøvelse Lav (som pod- eller vodcast) en film, der præsenterer en politiker eller et politisk parti. Tag evt. udgangspunkt i en af.
Research Light Den hurtige, rapportfrie undersøgelse Pilotstudiet spændt for praksis.
Krisestyring i SSP samarbejdet
Øvelser Usability Metoder. I dag Evaluering af opgaver.  Aflevering.  Strukturen – (se senere). Aftenens øvelse: Usability plan.
Øvelsestimer (opgave 11) v/Morten Davidsen Læser til daglig cand.merc.(dat.) på CBS.
Hvad er markedskommunikation?
16 Marketingmix Oversigt
Medierne og den politiske kommunikation
Kristina G. H. Kristensen Kommunikation og it eksamen 22. juni 2009 kl – Opgave: Markedsføring af Kulløse miljømesse.
Af Christine Tindahl -kommunikation SKRIV EN FACEBOOK- OPDATERING skriv på vegne af en virksomhed brug 3 minutter på øvelsen.
En grundig gennemgang af Retorik & Formidling Af gruppe VII.
Sproglig teori og metode (II) Fællesfag: BA i 2 fremmedsprog BA i 1 fremmedsprog, IT og kommunikation.
Studie Område 2 Eksamen Fra gymnasieelev til studerende
1 Målgruppeanalyse ITU forår 2011 Paul R. Metelmann.
Intern mundtlig prøve Skriveperiode (synopsis) Vejledning Område, opgave, fag Dansk, engelsk, fransk/tysk/spansk Sprog, kommunikation & kultur Samfundsfag,
Mille Wilken Bengtsson 28. april 2016 Godt samarbejde med borgere.
Sådan oversætter du centrale budskaber. Dette værktøj er for dig, som vil Blive bedre til at kommunikere overordnede budskaber til egne medarbejdere,
KNÆK KODEN. Tidsplan TidspunktAktivitet 12. april Information om intern prøve i Studieområdet Del 1 Lodtrækning om område i klasserne 29 april Valg af.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
17. – 25. august Kl : Velkomst Kl – 17.00: Orientering og dialog om aktuelle forhold og politiske indsatser v/ Dorte Andreas og Claus.
Problemer under debat i litteraturen. Det moderne gennembrud – oplæg og arbejdselv.
Kommunikation og sammenhængskraft i MED-systemet Få jeres budskaber ud.
Planlæg din kommunikation. Dette værktøj er til dig, som Står over for en kommunikationsindsats Vil sikre, at dine budskaber kommer frem Vil kommunikere.
Retorik – at tale/holde foredrag. Retorik som aktivitet: Overalt hvor der er mennesker der formidler, påvirker og argumenterer, er der retorik. Den egentlige.
markedsføringsplaner
REKLAME KOMMUNIKATION.
Når PR giver gevinst på bundlinjen
Tegn din PR-indsats. Dækker den?
Virksomhedssamarbejde
Tværmedial Kommunikation 1 Intro
MUNDTLIG FREMSTILLING
TmK Det digitale medieforbrug DMTK kap. 7
Hvorfor lave en kommunikationsplan?
Find den rigtige journalist
Præsentationens transcript:

Formidlingsdelen Formidling og metode

Krav til kommunikation ”Kommunikationsplan ud fra bl.a. undersøgelserne til en given målgruppe (valg af og argumentation for denne). I skal i rapporten redegøre og argumentere for jeres til- og fravalg og resultater samt redegøre for retoriske træk og kommunikationsforhold/kommunikationssituation (målgruppe, budskab, afsender, effekt m.m.)”

Plan for formidling Situationsanalyse – målgruppeanalyser, dataindsamling, evaluering af tidligere indsatser….hvad er problemet? Overvejelser om valg af kommunikationsformer – massekomm., netværkskomm,…. Konkret udformning af medier, løsning, etc…

Overvej formidlingstiltag Hvad kan der kommunikeres? Til hvem? Hvordan? Hvorfor?