GRUPPEDRØFTELSER En af forældrene bedes lave notater på det omdelte papir. Vælg eventuelt en ordstyrer blandt forældrene.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Velkommen på Skibet Skole
Advertisements

Hjerterum og opsøgende funktion
Børns sociale liv med digitale medier
Set i forældreperspektiv
Vore børn skal trives, og det kan vi forældre være med til at styrke.
Informationsmøde på Lindebjergskolen
Trivselspolitik på Løsning Skole
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
Læringsstile og lektier
Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper, i hverdagen er.
Buskelundskolens børnehave Fokus for år
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en mappe med materiale.
God trivsel = God læring
GRUPPEDRØFTELSER. SFO Asgård prioriterer at have 2 sendere, da vi herved: Har bedre tid til at ”lytte til” og ”snakke med” de mange børn, som henvender.
Program Velkomst – Allan Nyt fra matriklen – Allan og Lars
Bokstav børn.
Indledning I forbindelse med den pædagogiske indsats for at skabe øget sammenhæng i overgangen fra SFO til klub, er der udarbejdet en overgangsmappe med.
Velkommen til Lagoni SFO
Velkommen i Valhalla en præsentation af hverdagen...
Læreplaner Der skal i alle dagtilbud udarbejdes en pædagogisk læreplan som skal give rum for leg, læring og udvikling. Den pædagogiske læreplan beskriver.
Børns udvikling Af Sasja og Caroline.
Forældremøde X årgang.
Sprogpakken Forældresamarbejde.
BESØG VORES HJEMMESIDE JÆVNLIGT. GERNE HVER DAG - DOG MINDST ET PAR GANGE OM UGEN. Her finder du vigtige informationer om SFO Asgårds dagligdag. VIGTIGT.
Tabulex - hvad er det? Et elektronisk komme/gå-registreringsprogram – det sikrer, at SFO´ens medarbejdere kan efterleve fremmødekontrollen. Målet er at.
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Formålet At rumme børn i vanskeligheder i klassen.
Hvad skal folkeskolen? For det første skal folkeskolen udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. For det andet skal folkeskolen mindske.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Tilfredshedsundersøgelse
Psykoedukation for patienter med bipolar affektiv sindslidelse
Astrup Skole 1. august 2014 Fritidsmodul – frivillig og gratis undervisning Alle skoledage kl
Lektiehjælp og faglig fordybelse Lektiehjælp og faglig fordybelse frem til næste folketingsvalg: - Skolen skal tilbyde børnene lektiehjælp og faglig fordybelse.
Forældremøde Herningvej Skole, torsdag den 1
- Hvad kan I forvente som forældre?
SFO – mellem skole- og fritidspædagogik
Vor børn skal trives og det kan vi forældre være med til at styrke Formålet er at skabe et kontinuerligt og fremadrettet skole/hjem samarbejde der sikrer.
Undersøgelsens omfang
Krudtuglerne Krudtuglerne Krudtuglerne består af førskolebørn, dvs. de børn som skal i skole næste år. Personalet består af 1 pædagog og 1 medhjælper,
Lagoni SFO Skoleåret 2014/2015.  Vi er et aktivt hus med nærværende voksne og vi vægter børnene har en god eftermiddag i samværet med deres kammerater.
Folkeskolereform 2014.
Informationsmøde tirsdag den 10. juni Reformen - formål 1.Folkeskolen skal udfordre alle elever, så de bliver så dygtige, de kan. 2.Folkeskolen.
Tema 3 Samarbejde om indsatsen for barnet Udgivet af Socialstyrelsen februar 2014.
Skallebølle Landsbyordning ”Indsigt og opmærksomhed…”
Sammenlægning af Boblen og Loppen – efterår 2012 En gennemgang af processen.
INDSKRIVNINGSMØDE.
Erfaringer i arbejdet med social arv, udsatte børn i en daginstitution. Præsentation af mig og institutionen.
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Hylleholt skole ”Vi vil den gode skole”
Kommunikationsstrategi – det gode samarbejde Skjoldhøjområdet.
Aktivitetsplan uge 39 SFO Valhal & Bifrost
Velkommen til forårs SFO på Hunderupskolen
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Skolestart Program Velkomst Lovgrundlag og trinmål for 0. klasse
Præsentation af forårs-sfo
Børn og voksnes rettigheder.
KICKSTART DET GODE SAMARBEJDE
Overgangen fra børnehave til SFO og skole Forældremøde i Børnehuset xxx xx september/oktober 2015.
EVALUERING AF LÆREPLANER KRUSEDULLERNE Sociale kompetencer.
Alle børn er alles ansvar Trivselspolitik for Aars Skole August
Inklusion i Åkanden Pædagogisk grundlag Åkandens pædagogik tager udgangspunkt i den anerkendende tilgang. Anerkendelse er en ligeværdig relation mellem.
Voksenansvar overfor anbragte børn og unge Fysisk guidning
MUS samtale Kære Du indkaldes til den årlige udviklingssamtale.
HVORDAN DEFINERER VI DET I BV 3
Børnene kommer til tiden og har det nødvendige udstyr med
Pjece til forældre - parat til skole Skolestart august 2017
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Inspirationsworkshop med fokus på
Strategiske pejlemærker
Overgangen fra børnehave til SFO og skole
Præsentationens transcript:

GRUPPEDRØFTELSER En af forældrene bedes lave notater på det omdelte papir. Vælg eventuelt en ordstyrer blandt forældrene.

SFO Asgård prioriterer at have 2 sendere, da vi herved: Har bedre tid til at ”lytte til” og ”snakke med” de mange børn, som henvender sig til senderen. Har et bedre overblik over de to afdelinger - og herved mulighed for at ”opsnappe” samt løse konflikter og uro, som opstår mellem børnene. Har bedre mulighed for at servicere forældrene via Tabulex og sms.

SFO Asgård prioriterer at have et fast ”Spisested” - med et personale, hvor børnene selv kan bestemme, hvornår de vil spise mellem kl. 12 og 15. Det betyder: Børnene spiser, når de er sultne. Det bliver en hyggestund for børnene. Den voksne kan være opmærksom på det enkelte barns humør og trivsel. Den voksne kan få en snak og drage omsorg for den enkelte. Den voksne kan være opmærksom på fællesskaber - eller mangel på samme.

SFO Asgård prioriterer at have 1 personale i Lektiecaféen, da vi herved: Er med til at skabe den ro der skal til på grund af børnenes koncentration. Kan hjælpe/vejlede børnene med deres lektier, hvis der er behov herfor. Kan skabe et miljø og en atmosfære som motiverende for børnene. Kan kvalificere dialogen og samarbejdet med skolen, samt ved skole/hjem samtalerne m.v..

SFO Asgård prioriterer at hav 1 personale (mindst) i Caféen, da vi herved: Har bedre tid til at ”lytte til” og ”snakke med” de mange børn, som vælger spil og andre aktiviteter i Caféen. Har mulighed for at ”opsnappe” samt løse konflikter og uro, som opstår mellem børnene. Har flere personaler, som forældrene kan kontakte/”få en snak med”, når de henter deres barn i SFO’en.

SFO Asgård prioriterer at have 1 personale (mindst) Ude, da vi herved: Tilgodeser rigtig mange børns ønsker. Har en bred vifte af tilbud til børnene. Giver børnene mulighed for masser af frisk luft og motion. Opnår at der opstår nye/andre fællesskaber - børnene imellem. Har et godt alternativ til de mange indendørs aktiviteter og værksteder.

SFO Asgård prioriterer/tilstræber at have 1 personale på Valhal (hver dag), da vi herved: Har bedre tid til at ”lytte til” og ”snakke med” de store børn, som er på Valhal. Har et bedre overblik over gruppen og herved mulighed for at ”opsnappe” samt løse konflikter og uro, som opstår mellem børnene. Sikre os at deres aktiviteter bliver ”nuanceret” - hen over dagen.

SFO Asgård prioriterer/tilstræber, at vi udnytter vores fysiske rammer og personaleressourcer bedst muligt, da vi herved: Tilgodeser alle børnenes interesser bedst muligt. Giver det mest ”kvalitative” tilbud til børnene med udgangspunkt i unikke fysiske rammer og det enkelte personales kompetencer. Skaber tryghed, trivsel og udvikling blandt børnene.

SFO Asgård prioriterer at have en god kontakt til og et godt samarbejde med forældrene, ved at: Sende informationer ud via Hjemmesiden, Tabulex, SMS’er, opslag i SFO’en og personlig kontakt. Invitere til samtaler vedrørende det enkelte barn, samt invitere til møder for alle forældre og grupper af forældre. Invitere forældre og bedsteforældre med flere til forskellige arrangementer.

Vi håber, at der bliver en god snak ved alle bordene. GOD FORNØJELSE