Musiketnologi.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Advertisements

Dialog og samarbejde om uddannelsesparathed
Verden ind i undervisningen
AT og faget Engelsk På de følgende dias får du nogle gode tips til, hvordan faget engelsk mest hensigtsmæssigt indgår i AT-eksamen.
3.a. deltager i ”Børnenes dag” på Kontiki skolen i Hillerød
Læring og læringsressourcer i en læringscenteroptik
Inklusion – et fælles anliggende Daugaard
Analyse af kvalitative data
htx-hverdagen set med videnskabernes briller
SSQ 5.6 side 1 De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer. For hvert.
SSQ12-C SSQ12-C Instruktioner De følgende spørgsmål drejer sig om din evne til – og oplevelse i forbindelse med – at høre og lytte i forskellige situationer.
Humaniora.
Kids n’ Tweens, Leg og læring
Tryllefløjten tilbyder børnene kulturelle oplevelser indenfor drama, kunst, kulturhistorie og musik i børnehøjde i tæt samarbejde med kulturinstitutioner.
Elisabeth Schjødt Laursen
Festligt fællesskab med livsglæde som værdi. v25 Men den ældste søn var ude på marken. Da han var på vej hjem og nærmede sig huset, hørte han musik og.
Almen studieforberedelse
Kultur- og branchestudier Opgaveforberedende forløb S3 & LT
Alder Navn Dato SSQ12 SSQ12 Instruktioner Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger ét høreapparat (højre øre) Jeg bruger to høreapparater (begge.
Kommunikation og Reception
Michel Foucault og Governmentalitybegrebet
Samfundsvidenskab Tirsdag den 29. september 2009.
Musiksociologi Opsummering: Æstetik, performativitet, genreteori Vejledning.
Kursusgang 6: Hvad er humaniora?
Videnskabsteori og faglige metoder
Medialisering og organisationsudvikling Taarnby,
Almen sTudieforberedelse AT
Perspektiver for Nordisk Postgraduate Master i Arkitektonisk Kulturarv v/Professor Gert Bech-Nielsen, AAA.
Svar venligst på nedenstående spørgsmål, før du besvarer spørgsmålene om din hørelse Navn: Dato: Alder: Jeg bruger ét høreapparat (venstre øre) Jeg bruger.
Forskellige former for magt
Kultur- og branchestudier M-KA Genre. Hvad er vigtigst? At definere genre eller at forstå genre?
Biblioteket som læringssted: Nye bibliotekarroller – nye biblioteksydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Odense 15. maj 2002 Fra et bibliotek i bevægelse.
TEMA-EVENT OM KØN, KROP OG KOMPETENCER KØBENHAVNS UNIVERSITET 17/11/2010 Uniformerede mænd og maskuliniteter.
Metode Henriette Lungholt Uge
Reservatet Ledelsesperspektiverne og erkendelsesteori Erik Staunstrup
Musiksociologi MM Opsamling på teori/metode i projektuge. Tilbagemelding på opgaver. Præsentation af emne til afsluttende opgave. Planlægning.
Tidsplan for eksamen 40s umd
E-publicering Ophavsretlige spørgsmål Harald v. Hielmcrone.
Narrativitet i specialpædagogisk skolepraksis
Peter Nedergaard: Berger & Luckmann: Den samfundsskabte virkelighed
Hvad er det? Af Ali Ghotbi, Ortopædist Uddannelsen.
Tryghed, tilfredshed og udkantsproblemer Rapport af Jørgen Goul Andersen.
Tagg: Introductory Notes on the Semiotics of Music.
6. sem. valgkursus Informationsvidenskabens teorier og metoder v./ Martin Thellefsen.
Videnskabsteori og metode pkp september 2006
Inge, 55 år.  Stilling: Veluddannet, humanistisk, psykolog  Bopæl: Stor gammel by lejlighed med sjæl  Status: Gift, 2 voksne børn  Interessefelter:
Kort version af introfilm. Brug filmklip Genbrug tips. Alle søgesider har skiftende tips til brugen af bibliotek.dk.
Videnskabsteori & metode
Videnskabsteori og metode pkp september 2006
Hvad er humaniora? Søren Hattesen Balle Lokale: 1.104Mandag d. 9.10:
Humanistisk videnskabsteori
KIEFER. ×Født 4. marts 1945 ×Fra Tyskland > Frankrig ×Nyekspressionisme ×Glas, halm, træ, bly, solsikkefrø.
Hans liv Aristoteles var en græsk filosof. Sammen med Platon regnes for den, der har haft størst indflydelse på den vestlig verdensdel tanker. Han blev.
Euklid 325 f.Kr f.Kr..
N.F.s gRUNDTVIG.
Almen Studieforberedelse - AT MUSIK – 2016:. De kunstneriske fag kan deltage med overskridelse af kulturelle, genremæssige og æstetiske grænser og alt.
Teori og metode i AT?. AT – læreplan – faglige mål De faglige mål med almen studieforberedelse er, at eleverne skal kunne: – tilegne sig viden om en sag.
Uddannelse til bæredygtig omstilling Universiteternes bidrag Ulrik Jørgensen, prof., centerleder DIST, Aalborg Universitet København 1 Ulrik Jørgensen.
Lianne Semans Smith. Kunstnere Reflektører Studenter Dansere Data Indsamlere Fakta Findere Læsere Billed- huggere Forfattere Musikere Aktører Talere.
Praktisk Avatar Mesterlære Indhold Hverdag Under- viserne It i hverdagen Tema Rammer A vatar - S kolen Spillet om universet, solsystemet, naturfolkene.
Meningen med dit budskab er det svar som du får. Kommunikation Hvordan har du det Fakta Følelser Behov Hvad vil du gerne have Handling.
Nabosprogsundervisning samt Lyrik og billeder Oplæg til: lørdag den 14. april uge (individuelle overvejelser vedr. nabosprogsundervisning)
Mindre management, mere Kierkegaard. Efterskoler, Nyborg Strand, 3. 3
Mexico Af Dalla og Ella.
Avatar-Skolen Er du mester af ild, vand, luft og Jord? Er du en
Jubilæumskursus 2016.
Leveregler Ledelsen skal være helhedspræget for at sikre bæredygtige resultater Resultatmål og forventninger baseres på fakta og dialog Synliggørelse af.
Det handler om eleverne
Velkommen Pårørendekursus Livet med demens i eget hjem
DIT NAVN DIN UDDANNELSE (husk både kandidat og bachelor, hvis de er forskellige) og KONTAKTOPLYSNINGER Baggrund Kort beskrivelse af hvilket problem, specialet.
Præsentationens transcript:

Musiketnologi

”Musiketnologien studerer således ikke blot musikken i kulturen, men musikken som kultur.”

Sammenlignende musikvidenskab Udgangspunkt i midten af 1800-tallet ”Sammenlignende musikvidenskab” Formål: at foretage samlinger af såkaldte objektive, musikalske fakta (skalaer, melodier, instrumenter, stemningsforhold) Feltarbejde var ikke almindeligt

Musiketnologi 1950: ”Musiketnologi” Helhedspræget syn på musik sammenhæng mellem kultur og musik Lytterne indgår som en vigtig del af videnskaben  ”Når man går musiketnologisk til værks, beskæftiger man sig med musikken i den sammenhæng, den optræder i” http://verdensmusikbanken.dk/musiketnologi

Tværfaglig og tværvidenskabelig disciplin Empiri: musik Noder ”Koncerter” Diskurs: musikkens betydning og tolkning Musik som universelt sprog? Kulturelt Følelsesmæssigt

Musiketnologisk feltarbejde 1) man lytter og ser som udenforstående 2) man anvende al den ekspertise, der er til rådighed, om den musik, der skal studeres. Deltagelse eller lytter? Intersubjektiv metode Selvreflekterende metode

Sussi & Leo

MusiCure