Hvilke fordele er der for SFO´en i Skoleintra

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Eksempel på grafisk opstilling
Advertisements

Skolens profil Den lille skole er et trygt og udfordrende læringsmiljø for elever 0 til 9 klasse, hvor den faglige og sociale læring er forankret i en.
Status på implementering af digitaliseringsstrategi
Hjælp til integrering af IT i undervisningen
Elevplaner Elevplan Dialog ! Evalueringer Elevmål.
Velkommen til informationsmøde på Vrejlev-Hæstrup Skole
Skolereformen – Skovvangskolen fra 1. august 2014
Informationsaften Aftenens program:
Hvad skete der med vores input fra sidste reformmøde i januar måned? Hvor langt er vi kommet med implementeringen? Hvordan følger forældre med i reformarbejdet?
R UGVÆNGETS SKOLE - F REMTIDENS SKOLE ! Helhedsskole – et udviklingsskoleprojekt 2012/13.
Møde for nye forældre på Åløkkeskolen d. 31/10 – 2013.
PC.
Asminderød Skole – en rummelig og fleksibel skole
IWB i folkeskolerne i Skive Uddannelseskonference 5. januar 2012.
Trongårdsskolen – den rummelige og fleksible skole
Ny skole I Brøndby Strand Mellemtrin – Overbygning 4.-9.kl.
Skolebestyrelsens bud på "Fremtidens skole " på Lemtorpskolen 10
Årets gang i SkoleIntra
Videndeling og ledelse
It og medier Folkeskolens formål Elevens alsidige personlige udvikling dansk, historie, sprog … matematik, natur og teknik … idræt, sløjd, billedkundskab,
Information om folkeskolereformen mandag den 28
Skolereformen på Søndersøskolen
Møde vedr. Ny Skolereform og Ny Struktur i SFO
Handleplan for læsning Tårnby Kommune
Plan for samarbejde mellem Rønnevangsskolen/Torstorp Skole
Skolebestyrelsens årsmøde for forældre på Hillerødsholmskolen
Skolebestyrelsens årsberetning 2014 Skolebestyrelsen Hvem er vi? Hvad skal vi? Hvad har vi foretaget os? Hvad sigter vi efter? Nu og fremad Trørødskolen.
Forældremøde 2/ Information om forårets valg til skolebestyrelsen 2.Evaluering af tiltag til forbedret kommunikation på skoleintra 3.Status på implementering.
Ny skole i Brøndby Strand
Ny skole i Brøndby Strand
Hvem er vi? Thomas Møller Viceskoleinspektør Tobias Smith IT-vejleder
Implementering af SkoleIntra i hverdagen Nordvestskolen  information  arbejdsgang  kursus  support Tommy Sørensen©
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Folkeskolereformen på vores skole
HVAD BETYDER SKOLEREFORMEN FOR MIG SOM FORÆLDER PÅ NORDBYSKOLEN? Som forælder på Nordbyskolen vil du til næste skoleår møde nye ting, men det meste vil.
Velkommen Forældremøde 10. juni 2014.
Kollerup Skole Informationsmøde om reformen
Når fritiden kobler til læring- Muligheder i SFO v/ Thomas og Benny Espergærde Skole og SFO 4 blev til én – nye muligheder.
Velkommen til Rungsted Skole
INDSKRIVNINGSMØDE.
Hvorfor dette initiativ?
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Folkeskolereform Camilla: Velkomst.
GØR EN GOD SKOLE BEDRE! 1.Folkeskolen skal udfordre alle, så de bliver så dygtige, de kan 2.Folkeskolen skal mindske betydningen af social baggrund i.
Introduktion til skolebestyrelsen november 2011
Resultatkrav: Sikkerhed, sundhed og trivsel Kompetenceudvikling
Sunds skole Evaluering
Det brede læringsbånd Ejerslykkeskolen. Ramme Indskoling i 3 spor 235 elever 4 børnehaveklasseledere. 20 lærere 4 pædagogmedhjælpere (6 lektioner) 10.
Hvad betyder skolereformen for mig som elev på nordbyskolen?
Om Specialcenter Sigrid Undset
Målet er … En længere skoledag med mere tid til undervisning Nye og mere varierede undervisningsformer Mere fokus på faglighed Mere fokus på trivsel Og.
Folkeskolereform august 2014 Velkommen til oplæg om implementeringen af folkeskolereformen på Haldum-Hinnerup Skolen.
Stormøde om besparelser tirsdag d. 9/3 kl
- ”JPCK den 2. ”bølge” efter Skole-It”
Skoleintra i organisationen - ledelsens rolle og administrative forretningsgange Nordvestskolen Tommy Sørensen©
13. April 2005 Fit for bits? Digitalisering af kommunikation og videndeling kræver mere end et netstik Gitte Wührnfeldt, Center for Informatik Udannelses-
Implementering af Lærerintra
ForældreIntra: Model for implementering og bud på en kommunikationspolitik Nordvestskolen  Kommunikation og regelsæt -
Forældreintra - hvordan agerer det i forhold til skolens kommunikationspolitik? Nordvestskolen Tommy Sørensen©
SkoleIntratræf Kolding Lisbeth Møller SkoleIntra i specialundervisningen.
5 år med skoleintra Tommy Sørensen© Nordvest – helhed og sammenhænge – sfo-skole-værested Hvilke forandringer er der sket i organisationen, i arbejdsgangene,
Indledning Resultater fra spørgeskema undersøgelsen 374 har svaret på spørgsmålene Svaret på spørgsmålet: Hvem vil til den tid være i gang med at bruge:
Velkommen til Vestervangsskolen
Spørgeskema som evalueringsværktøj for ledelsen Nordvestskolen Tommy Sørensen©
Folkeskolereform på Tagensbo Skole Hvordan ser folkeskolereform ud på Tagensbo Skole.
Implementering af SkoleIntra
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Skolestart på Hillerød Vest Skolen
Informationsmøde for forældre til kommende elever i 7. klasse
Barnesyn og børneperspektiv
Præsentationens transcript:

Hvilke fordele er der for SFO´en i Skoleintra Nordvestskolen www.nordvestskolen.helsingor.dk Tommy Sørensen©

Nordvestskolen 700 elever fordelt på 3 spor, og specialklasser 1 SFO (270 børn i 3 afdelinger) Rammestyret – 36 millioner 12 bygninger – 4 blokke faseopdelt i indskolings, mellemtrin og udskoling årgangsteam – heraf 3 selvstyrende 120 ansatte – heraf 55 lærere – alle IT-pæd. Kørekort alle lærere bærbar PC i trådløs netværk alle stuer adgang til PC 120 pc´ere i netværk – 2 søgemaskiner på lærerværelset Skoleintra (Skoleporten, lærerintra, elevintra og forældreintra) i de sidste 4 år Nordvestskolen www.nordvestskolen.helsingor.dk Tommy Sørensen©

Organisering Nordvestskolen www.nordvestskolen.helsingor.dk Tommy Sørensen©

Nordvest – helhed og sammenhænge – sfo-skole-værested Nordvest og det hele barn SFO SKOLE VÆRESTED Nordvest – helhed og sammenhænge – sfo-skole-værested November 2007

Skole er mere end skole Målet er: • at børnene har mulighed for at lege og lære. • at børnene er aktive så de kan udvikle deres intellektuelle, musiske, praktiske, motoriske, personlige og sociale kompetencer. • at børnene får mere tid til fordybelse. • at børnene får bredere rammer for selvvirksomhed og dialog. • at lærere og pædagoger i samarbejde sikrer børnenes udvikling af kompetencer. • at lokalerne indrettes fleksibelt til den alsidige læring, som skal foregå – men med basisrum. Nordvestskolen

Helhed og sammenhænge Bh.klasse 1.klasse 2.klasse 3.klasse A B C c FÆLLESTID

Perspektiver - kontekst Ligeværdighed Indgå i den overordnet enstrengede kommunikationsstrategi ekstern/intern Ensartet kommunikationsform Fælles referenceramme Fælles platform: - reservationssystem - aktivitetskalender - information - orientering om fravær - Nyt fra… Nordvestskolen www.nordvestskolen.helsingor.dk Tommy Sørensen©

Praktiske eksempler Nordvestskolen Menupunkt SFO Elevplaner Ugebreve Logbøger Samlemapper Billeder Aktivitetskalender Nordvestskolen www.nordvestskolen.helsingor.dk Tommy Sørensen©

? Nordvestskolen www.nordvestskolen.helsingor.dk Tommy Sørensen©