Newline.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Erhvervsøkonomi projekt nr. 1
Advertisements

10 Konkurrencesituation
8 Segmentering på producentmarkedet
Segmentering på producentmarkedet
DAGENS BUDSKAB NR. 1 Nutid: Vækst til IT-Kanalen DAGENS BUDSKAB NR. 2 Fremtid: Vækst til IT-Gazeller SAMMEN NÅR VI DINE MÅL.
– med fælles MC-funktion
S april 1999www.adresseprojekt.dk Mål og status for adresseprojektet Bent Andersen, KL Morten Lind, KMS.
Marketingplanlægning
Samarbejde med eller uden Service Level Agreement (SLA)
Holmegaard en ny begyndelse.
Produktion og Logistik
5 Strategi Oversigt Strategisk platform Idé og mål
AFSÆTNING A – Schønberg
Kapitel 6: Nye produkter.
Iværksætteri: Af Thomas Buhelt..
Konkurrenceforhold Kapitel 11
Arlas strategi – og globale muligheder
14 Distribution Oversigt Opgaver i distributionskæden
2 Eksterne forhold Oversigt
Ill. 16.1: Distributionskanalernes værdiskabelse
Økonomisk styring Kapitel 14.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
5 Internationalisering
6. Virksomhedens indtægter
Ill. 11.1: Kriterier for valg af udenlandske markeder
Markedskommunikation - del 1
Hotellets koncept.
Intro september 2008 Vind eller forsvind - den nye globale virkelighed - introduktion John Klindt, adm. dir. Micotron A/S 1.
5 Internationalisering
Vækst - med sikkerhed! Gå-hjem-møde, Sabro den 12/
Præsentation til eksamen i ERHVERVSCASE
Eksamens navn Dit navn. Oversigt  Spørgsmål nummer 1 Spørgsmål nummer 1  Spørgsmål nummer 2 Spørgsmål nummer 2  Spørgsmål nummer 3 Spørgsmål nummer.
11. Virksomhedens indtægter
Attention Banner, farvesammensætning (store kontraster) ”Friskere, stoltere og gladere -kom i gang med træningen allerede i dag” Interest Tag vores Kom-i-gang-test!
[Produktnavn] Marketingplan
Kap 25 Branding Kapitel 25.
10. Virksomhedens indtægter
3.Virksomhedens afsætningsforhold
1. Virksomheden Virksomhedsbeskrivelse.
Kap 17 Distribution Kapitel 17.
HHX - Lene Baake Afsætning
Intern Økonomi Forretning og Ledelse – Lektion 6 Budgetlægning/regnskab Cost Management ”Livet i et firma er nedfældet i bogholderiet”
Anvendt markedsføring Kapitel 24
Underoverskrift (MetaUM str. 16) Sverige – den korteste vej til Eksport Oplæg ved Marianne Peters, handelschef, den danske ambassade i Stockholm januar.
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Af: Jonatan W & Line Stryander
Gruppe 2: Thomas, Maria, Erla, Martin, Jesper og Nick.
6. Virksomhedens indtægter
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret Udviklingssamarbejde tæt og effektivt samarbejde mellem Landmand – Rådgivningscenter - Landscenter Landmanden Landscenter.
Universiteter og studenterbevægelse i Chile. Fra overgangen til demokrati til i dag.
GRUPPE 6.
Konkurrenceforhold.
Lektion 26: svar på repetitionsspørgsmål 1.Hvorfor er udviklingen i erhvervsstrukturen afgørende for udviklingen på handelsbalancen? Det er afgørende for.
Henrik Jakobsen, Hamborg 1 Eksport til Tyskland - mulige salgsstrukturer Etablerings- og distributionsformer 13. juni 2016 Henrik Jakobsen.
Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre virksomheder – Thomas Bøtker Mortensen – s. 1 Produktudvikling og innovation i samarbejde med andre.
Sammen skaber vi i morgen Venture City Horsens 10 slides du bør have med /spørgsmål du skal besvare (inspiration Guy Kawasaki) sammen skaber vi i morgen.
Koncepter og butikskæder
Mens Bag Produkt, pris og distribution af nyt produkt
markedsføringsplaner
konkurrencesituation
4 Interne forhold Oversigt Værdikæder Kernekompetence
Strategisk udvikling af landbrugsbedriften Torben Ulf Larsen
10 Konkurrencesituation
D/K Regnskab i/s Eksamensprojekt juni 2017.
ERHVERVSCASE Generelt
6. Virksomhedens indtægter
Historie og organisation
Normals målgruppe Appellere til kvinder Bandwagon/thrifty Middelklasse
Virksomheden Virksomhedsøkonomi Samfundsmæssige forhold Makroniveau
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

Newline

Erhvervscase mdt. eksamen Horsens Handelsskole den 9. juni 2005 Newline A/S Erhvervscase mdt. eksamen nn hhsa

Newline A/S Grundlagt i 1981 Ejerform: Aktieselskab (familieeje) Eksportstart i slut 80’erne Ejerform: Aktieselskab (familieeje) Produkter: Funktionelt kvalitets sportstøj Antal ansatte: 61 i DK, ca. 500 i produktionen

Problemer Frembrusende internationaliseringsstrategi Mål og visioner Udvidelse af distributionssegmenter! Eksportmotiver? Eksport-beredskab/erfaring Manglende overvejelser i forbindelse med valg af eksportmarkeder Eksport til 14 lande Forskellige distributionsformer Sælgere Agenter Importører

Internationaliseringsproces Internationaliseringsgrad Uppsala-modellen, direkte fase 3/4 Back to basic Genovervejelse  fase 2/3 Eksportmotiver? Proaktivt, med forbehold Interne motiver  reaktive forespørgsler Eksport-beredskab/erfaring Vil for meget  selvkritiske Lave markeds- og konkurrentanalyser Link til Uppsala-model

Valg af eksportmarkeder Genovervej eksportlande Opfylder alle lande deres afsætningsmål? Evt. brug af tragtmodel BNP Købekraft Interesse index Distributionsmuligheder Forskellige distributionsformer Direkte investering (fase 4) Direkte distribution Uppsala = indirekte distribution Reelt Handelsimportør (I Newlines navn)

Distributionsstrategi Eksklusiv distribution Enkelte forhandlere i geografisk område Selektiv distribution Mindre antal forhandlere i geografisk område Intensiv distribution Flest mulige i geografisk område Bilka – stemmer ikke overens Intensiv Newline – sportsforretninger Selektiv

Konsekvenser Internationaliseringsproces Valg af eksportmarkeder Back to basic  realisme Effektiv allokering af ressourcer Valg af eksportmarkeder Gennemgående og sammenhængende eksport Distributionsstrategi Sammenhæng i distributionsstrategi og mål / visioner Distributionsformer overens med internationaliseringsgrad Ens distribution  mindre adm.

Evt. spørgsmål ???

Newline

Distributionsforhold Produkt- forhold Konkur- rence- forhold Kunde- forhold Distributionsforhold Valg af distributions- form Forhold i omgivel- serne Forhold i distribution- leddet Interne forhold

Påvirkning af handlingsparametre Price Product Påvirkning af handlingsparametre Promotion Place

Uppsala-model Uppsala-model Link til internationaliseringsproces

Dias - sitemap Oversigt: Newline A/S Problem Internationaliseringsproces Valg af eksportmarkeder Distributionsstrategi Konsekvenser Evt. spørgsmål ??? Distributionsforhold Påvirkning af handlingsparametre Uppsala-model Start / slut