Succeskriterier Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social kapital og arbejdsmiljø
Advertisements

Overenskomst 2011 Kravindsamling   God debat! 1.
Den gode modtagelse og frivillig trivsel
Værktøjer/tips og tricks - til implementering af ændringer i egen organisation Hvorfor benchmarking/evaluering Er der nogen, der ved, hvorfor vi laver.
SOCIAL KAPITAL - EN FÆLLES SAG
Implementering Kvalitetsmodel på socialområdet v. socialchef Charlotte Josefsen.
Baggrunden for indførelsen af PALS
Ytringsfrihed og sygeplejersker
Kastanjehaven - Sand Trivsels Agent Opsamlingsdagen 6. juni 2013
Arbejdspladsudvikling
Trivselsfremme og -vedligeholdelse • Projekt ”Bach – trivsel og vækst” (2003 – 2005) • Resultat og forandringer (2005 – 2006) • Nye tiltag (ultimo 2006.
I det efterfølgende ses på tre forskellige indgangsvinkler i kommunikationen med medarbejderne De tre temaer er Samtalen Synlig ledelse og gennemslagskraft.
Hygiejne som strategisk indsats
Arbejdsmiljø I kundecentre – betingelser og løsninger
Større fleksibilitet og øget indflydelse på arbejdstidstilrettelæggelsen Pia Dybdal og Lene Wichmann Personalepolitisk messe 12. januar 2010.
Jespersen & Laursen Erhvervs- og organisationspsykologer Spørgsmål du kan overveje  Hvordan bliver du inspireret i dit arbejde?
Det gode klasserådsarbejde
MAKING A DIFFERENCE Investor in people Janne & Malene.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Hvordan kan samarbejde mellem medarbejderrepræsentanter og leder skabe øget social kapital Kreds Midttræf 2013.
Grænser for rummelighed
Problemløsningsheuristik I.1 Hvordan besvarer man sin problemstilling? I.Forstå problemstillingen 1.Hvad er det (i min problemstilling) som jeg ikke ved.
Forventninger til Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center - mission og vision ved Driftschef, Else Ammitzbøll Den 6. marts
Afdelingsledermøde - Psykiatrien
HR Løn og Personale Jørn Mørup
Mission - Vision – Strategi Udkast for Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007.
Støvring den 11. september 2007
Irene Oestrich, psykolog, ph.d., adj. Professor
Midtjyske virksomheder om efteruddannesle Resultater fra Det midtjyske Vækstlag August 2009.
. Præsentation af Handicapområdets udviklingsproces.
Overvej spørgsmålet. Interview en makker
Vision for Holmebækskolen Holmebækskolen er en skole med en stærk kultur og et fælles sprog, hvor fællesskaber styrkes omkring: Børnene, klassen og klassesamarbejdet.
Workshop om trivselsmålinger SSID – årskonference Rita Jensen Personalestyrelse 29. April 2009.
Medicinsk visiterede akutmodtagelser - blå borde Opsamling fra Caféseminar om akutplan
Indsigt og udvælgelse – forstå hvad det betyder for jer
Udviklingsprojekt - Drømmeskole Skoleår 2011/2012 og 2012/2013 En fælles rejse.
Konference Indsats, udvikling og samarbejde på det sociale område.
Lederforum Torsdag den 10. maj 2007 Dagsorden: Generel orientering Koncernmål/ servicestrategi for 2008 Opfølgning på seminar om ledelsesværdier Medarbejdertrivsel.
En attraktiv arbejdsplads
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Trivsel og værdier - i skoletasken
▪ Dansk kvalitetsmodel på det sociale område Forberedende møder august 2008.
Center for selvejende dagtilbud : værdigrundlag TRO Er det vi ved, vi er og vil!
HR i Nice Topledelsens krav til HR ! V/ Gert R. Jonassen - Arbejdernes Landsbank den
Forudsætninger for en god samtale
www.oddernettet.dk Forvandlingskuglen i Odder. ”Giver øget medarbejderindflydelse øget trivsel?”
Ledelse i forskellige retninger
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Velkommen til Temamøde i SCKK den 8. oktober 2008 Kompetencestrategi - hvordan?
Statens Center for Kompetence- og Kvalitetsudvikling SCKK Kompetenceudvikling i et strategisk perspektiv Konference om nyskabelse og motivation 15. juni.
Temadag for klubberne i Roskilde 2012 Af Direktør Jesper Reming Tangbæk, Børn og Kultur Børn og Kultur.
Implementering i Region Midt
Lederkonferencen 9. juni 2010
Regionsrådsmøde 2. Maj
Ledelses- og Styringsgrundlag. Oplæg v. Bo Johansen – 20. aug
MTU og APV 2015 Sct. Knuds Gymnasium. Generelt om undersøgelsen Data er indsamlet i perioden marts 2015 Der er tale om anonyme besvarelser Resultatet.
Afgangsprojekt om sygefravær 2013 Lystrup skole Morten Fjord.
ALENEARBEJDE FOA Randers 11. november Flere sider af alenearbejde Når man er helt alene på arbejdspladsen Når man arbejder isoleret fra (fag)kolleger.
1 Hvem deltager i Program for læringsledelse ?. 2 Deltagende kommuner med dagtilbud Billund Fredericia Hedensted Kolding Nordfyn Svendborg.
1 Social kapital – én mulighed… Det handler om de skjulte velfærdsreserver.
HR Partner erfaringer – HR Partner modellen på DTU Præsentation i Personalestyrelsen den 12. april 2011 v/ HR Partner Marianne Krabbe.
Sundhed og Trivsel på Synscenter Refsnæs. Tanja Stevns Pædagog og speciallærer International koordinator/pædagogisk konsulent Amir/Amil – MED udvalg Sundhedsudvalg.
Psykisk arbejdsmiljø med fokus på teamsamarbejdet Temadag for AMR – Gladsaxe Lærerforening.
Mentors rolle og mentoropgaver. En mentor er... …en personlig sparringspartner, der stiller sig selv og sin viden, indsigt og erfaring til rådighed for.
Regionshospitalet Randers/Grenaa Det er ok at være syg – og ok at ledelsen forholder sig til det Oplæg ved personalechef Mette H. Dehlendorff, november.
Påklædning kommende bestyrelsesmedlemmer Generel del
AVA Vision og værdier ”En vision, der kommer indefra – fra medarbejdere, der dagligt leverer varen og håndterer måden at gøre det på troværdigt og individuelt,
Oplæg v. Malene Herbsleb og Lisbeth Damgaard
Mere MOST - mindre fravær
Personalepolitiske værdier for Assens Kommune
Hospitalsenheden VEST
Præsentationens transcript:

Succeskriterier Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center Centerledelsen - Herning 6. marts 2007

2 ▪ Succeskriterier:  Omdømme  Bruger og pårørende tilfredshed  Faglig kvalitet  Arbejdsmiljø  Høj score, rekruttere og fastholde medarbejdere  Servicemål  Ventetider, Indkaldelser, Sundhedsaftaler  Ledelse  Synlighed, holde værdier i hævd, rekruttere og fastholde ledere  Budget  Overholdelse

3 ▪ Succeskriterier:  ”De første 100 dage i en ny organisation – En guide til trivsel”  I fællesskab skal vi have fundet en måde at arbejde sammen på ...en samling gode råd til, hvordan du finder dig til rette på din ny arbejdsplads … med dine nye opgaver, kolleger, ledelsen og dig selv  Se: (forside) > Om Regionen > Organisation > HR > Organisation og Ledelse > 100 dagewww.rm.dkforsideOm Regionen OrganisationHROrganisation og Ledelse

4 ▪ De første 100 dage… Skab din arbejdsplads! 1. råd: Få styr på rammerne 2. råd: Spørg igen og igen og … 3. råd: Få styr på ambitionerne 4. råd: Husk dine værdier 5. råd: Vær tålmodig

5 ▪ De første 100 dage… Skab kultur om samarbejde og konflikter! 1. råd: Find en ny og lokal sandhed 2. råd: Find balancen mellem nyt og gammelt 3. råd: Undgå fastlåste roller 4. råd: Fokus på opgaven og relationerne 5. råd: Skab klarhed over processen 6. råd: Tag ansvar for konflikter – det udvikler

6 ▪ De første 100 dage… Skab din leder! 1. råd: Del ud af din viden 2. råd: Vær overbærende 3. råd: Drag omsorg 4. råd: Fortæl om dine behov 5. råd: Gå MED 6. råd: Synliggør kompetencer